Výchovní poradci Brno 7. a 8. dubna 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

INTEGRACE A LEGISLATIVA
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Kariérové poradenství
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
NÁVRH ZMĚN KONCEPCE ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PRAHA 2012
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Terénní sociální práce
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Stávající stav Normativní financování (rozpočet na mzdy pedagogů je určován podle počtu dětí, stejně jako počet pedagogů na určité množství dětí) 112.
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Brno, Mgr. Libor Mikulášek
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Poznatky z šetření stížností
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Financování regionálního školství
Odměňování pedagogických pracovníků
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Individuální vzdělávací plán
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Pracovní porada krajských školských koordinátorů prevence, metodiků prevence a MŠMT.
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec, 15. dubna 2015.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
9. Tvorba individuálního plánu
Organizace předškolního vzdělávání
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Jak zacházet s Doporučením ve škole
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Normativní financování vztahy a souvislosti
PHmax ve středním vzdělávání
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Hejnice 20. – 21. září 2018.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Výchovní poradci Brno 7. a 8. dubna 2010

Vzdělávání s podporou asistenta pedagoga z pohledu ředitele školy Mgr. Naďa Kotková kotkova@zsstarykolin.cz 731 449 115

Základní škola Starý Kolín Kolínská 90, 281 23 Starý Kolín

Nutné – mimořádné – nečekané Legislativa Lidé Mimořádné situace Nečekané situace

Asistent Asistent pedagoga Osobní asistent Rezort MŠMT Podpůrná služba při vzdělávání Žáci se zdravotním postižením Žáci se sociálním znevýhodněním Osobní asistent Rezort MPSV Pracovník sociální péče Sociální služba Asistent pedagoga je v běžných školách s integrovaným žákem nebo ve speciálních školách

Legislativa Zákon 561/2004 Sb., školský zákon § 16 odst. 9 – zřízení funkce asistenta pedagoga Zákon 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících § 2 odst. 2 f) – asistent pedagoga je pedagogický pracovník § 20 – odborná kvalifikace asistenta pedagoga Vyhl. MŠMT ČR č. 73/2005 Sb., o vzdělávání žáků .. se speciálními vzdělávacími potřebami … § 7 – asistent pedagoga

Žádost o souhlas se zřízením funkce asistenta pedagoga ve třídě KÚ – začátek května Údaje o škole o třídě s asistentem o žákovi o asistentovi Návrh platového zařazení (katalog prací) Týdenní doporučený počet hodin (PPP) Návrh pracovního úvazku (NV 75/2005 Sb.) AP má 20 – 40 hodin přímé pedagogické činnosti

Přílohy žádosti o souhlas se zřízením funkce asistenta pedagoga ve třídě Dopis ředitele školy Zdůvodnit nutnost asistenta pedagoga ve třídě Cíle školy s asistentem Čeho škola s asistentem dosáhne Doporučení Školské poradenské zařízení Náplň práce asistenta Pod metodickým vedením učitele, připravuje se podle jeho pokynů

Platové zařazení asistenta pedagoga (Katalog prací – NV 170/2009 Sb.) 2.16.5 ASISTENT PEDAGOGA 4. platová třída Pomocné výchovné práce zaměřené na zkvalitnění společenského chování dětí a žáků nebo studentů. Pomocné výchovné práce zaměřené na vytváření základních pracovních, hygienických a jiných návyků. 5. platová třída Provádění rutinních prací při výchově dětí a žáků nebo studentů, upevňování jejich společenského chování, pracovních, hygienických a jiných návyků, péče a pomoc při pohybové aktivizaci dětí a žáků nebo studentů.

Platové zařazení asistenta pedagoga (Katalog prací – NV 170/2009 Sb.) 6. platová třída Výchovné práce zaměřené na zkvalitnění společenského chování dětí a žáků nebo studentů. Výchovné práce zaměřené na vytváření základních pracovních, hygienických a jiných návyků. 7. platová třída Výklad textu, popřípadě učební látky a individuální práce s dětmi a žáky nebo studenty podle stanovených vzdělávacích programů a pokynů. 8. platová třída Vzdělávací a výchovná činnost podle přesně stanovených postupů a pokynů učitele nebo vychovatele zaměřená na speciální vzdělávací nebo specifické výchovné potřeby dítěte, žáka nebo studenta nebo skupiny dětí, žáků, studentů.

Školské poradenské zařízení Doporučení služby asistenta pedagoga Bez vyjádření ŠPZ nemůže ŘŠ žádat o souhlas se zřízením funkce asistenta pedagoga Zdůvodnění potřeby zřízení funkce AP Doporučená náplň práce Podklady pro tvorbu IVP Metodická podpora asistenta pedagoga Metodické návštěvy ve škole nebo rodině

Financování Krajský normativ Rozpočet zřizovatele (obec) Září – červen Při schválení nové žádosti červenec – srpen Rozpočet zřizovatele (obec) Žádost o navýšení rozpočtu: zvýšení výdajů spojených se zřízením funkce asistenta pedagoga. Pokrytí části úvazku asistenta pedagoga např. výuka ve 2. tř. je 22 hodiny / 0,5 úvazek asistenta = 20 hod.

Pracovní smlouva § 39 odst. 3 zákona 262/2006 Sb., ZP Pracovní poměr na dobu určitou Práce vázaná na konkrétní důvody Ve škole musí být evidován žák, který vyžaduje péči asistenta pedagoga.

Osobnost asistenta Výběrové řízení Doporučení rodiny Odbornost Předchozí praxe Schopnost a ochota se vzdělávat Spolupráce s pedagogy a rodinou Empatie Člověk

Vzdělávání asistentů pedagoga Akreditovaný vzdělávací program pro asistenty pedagoga (DVPP) 120 vyučovacích hodin Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga nejméně 80 hodin s obsahovým zaměřením na pedagogiku a psychologii

Nepřítomnost ve škole Žák Asistent pedagoga § 208 zák. 262/2006 Sb., zákoník práce Nemohl-li zaměstnanec konat práci pro jiné překážky na straně zaměstnavatele, než jsou uvedeny v § 207, poskytne mu zaměstnavatel náhradu mzdy nebo platu ve výši průměrného výdělku; to neplatí, bylo-li uplatněno konto pracovní doby (§ 86 a 87). Asistent pedagoga Zastupující asistent ze školy Externista, člen rodiny Výuka doma § 207 a) závada na strojním zařízení, dodávka surovin, pohonné síly, … náhrada nejméně 80% § 207 b) nepříznivé povětrnostní vlivy, živelní události …. Náhrada nejméně 60%

Mimořádné situace Náhradní způsob výuky § 50 odst. 3 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon Žákovi, který se nemůže pro svůj zdravotní stav po dobu delší než dva měsíce účastnit vyučování, stanoví ředitel školy takový způsob vzdělávání, který odpovídá možnostem žáka, nebo mu může povolit vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu podle § 18. Zákonný zástupce žáka je povinen vytvořit pro stanovené vzdělávání podmínky.

Mimořádné situace Opakování ročníku ze zdravotních důvodů § 52 odst. 6 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon Ředitel školy může povolit žákovi na žádost jeho zákonného zástupce a na základě doporučujícího vyjádření odborného lékaře opakování ročníku z vážných zdravotních důvodů, a to bez ohledu na to, zda žák na daném stupni již opakoval ročník. Změna diagnózy u žáka Nefunkčnost integrace

Kontrola ČŠI Oprávněnost čerpání finančních prostředků ¼ výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích P 1-04 Osobní spisy, doklady o vzdělání Mzdové listy, podklady pro výplaty Evidence pracovní doby Zápisy v TK Rozpis prací při absenci žáka (ve škole, zastupování, …) Přípravy a program výuky v domácím prostředí

Děkuji za pozornost Mezi šestým a patnáctým rokem dítěte může učitel zestárnout o třicet let. ☺