VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Význam informací v podnikání
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
úvod pojetí a obsah marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Přednáška P
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Podnikatelské koncepce
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU

VZNIK MARKETINGU Autor: Ing. Hana Motyčková EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: marketing, rozdělení marketingu, cíl marketingu Anotace: Výklad formou prezentace žákům přibližuje informace o vzniku marketingu a vysvětluje pojem marketing, přechází od významu marketingu k jeho cílům. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba.

Vznik marketingu vznik marketingu EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Vznik marketingu vznik marketingu termín marketing se poprvé objevil na konci 19. a rozvíjí se v průběhu 20. století vznik v USA Americká marketingová asociace (1937) marketing vytváří v rámci podnikání velkou ekonomickou hodnotu neexistuje lepší způsob řízení než marketingově orientované

EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Vznik marketingu marketing je umění spočívající v tom, vyrobit vhodný výrobek a umět ho prodat P. Kotler – „Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot“

Marketing výroba sama o sobě – nevytváří firmě zisk EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Marketing výroba sama o sobě – nevytváří firmě zisk zisk – výsledek zákazníkova zájmu o zboží či službu zisk – výsledkem prodeje zboží a služeb marketing – napomáhá firmě: uspokojit vlastní potřeby zvyšovat kvalitu podnikatelských rozhodnutí snižovat podnikatelské riziko

EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Marketing marketing – zahrnuje mnoho činností souvisejících s uspokojením firemních potřeb: poznávání konkurence průzkum a ovlivňování potřeb zákazníka boj o zákazníka vývoj výrobku podpora prodeje reklama distribuce výrobku

EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Definice marketingu na firmu působí vnitřní a vnější vlivy potřeba přesných, rychlých informací = marketingový výzkum marketing – na 1. místě zákazník (věrný značce, výrobci, nevyhledává konkurenci) důležitá komunikace se zákazníky – jaké potřeby: nabídnout správný produkt na správném místě ve správný čas za správnou cenu

EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Definice marketingu podnikatelská koncepce  marketing není pouze jedna aktivita (pouze reklama)  marketing má za cíl nabídnout správnému zákazníkovi, správný výrobek, za přijatelnou cenu, správnou distribuční cestou a s účinnou propagací nauka o trhu  marketing vychází z trhu a tvoří se kolem trhu

EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Marketing přechod na tržní hospodářství (1989) – předpokládá změnu v aktivitách, myšlení a přístupu u všech subjektů (firmy, stát, jednotlivec) působících na trhu  myšlení orientované na trh (především na zákazníka) je naprosto nezbytné v tržním konkurenčním prostředí

Marketing rozdělení marketingu marketing – ovlivňuje celou společnost EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Marketing rozdělení marketingu marketing výrobků marketing služeb (bankovnictví, cestovního ruchu) komunální marketing (krajů, měst) marketing – ovlivňuje celou společnost potřeby a přání zákazníků - hnací motor firem, ale nárůst konzumního chování (požitek z uspokojení potřeb), ztráta racionality

Význam marketingu subjekty na trhu můžeme rozdělit do dvou skupin: EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Význam marketingu subjekty na trhu můžeme rozdělit do dvou skupin: chovají se tržně (dynamicky) vychází z přání a potřeb trhu sledují, analyzují trh včetně konkurence nechovají se tržně (ani marketingově) jejich přístup je statický a vyčkávací nepřichází na trh s ničím novým úspěch berou jako zaručený

Cíl marketingu Cíl marketingu zjistit přání a potřeby zákazníků EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Cíl marketingu Cíl marketingu zjistit přání a potřeby zákazníků co nejlépe je uspokojit (lépe než konkurence) spokojený zákazník s opakujícími nákupy (maximální výběr) stálý prodej se ziskem (maximální spotřeba) dosáhnout maximálního životního standardu

Opakování Jaké činnosti zahrnuje marketing? Jak se dělí marketing? EKO VY_32_INOVACE_EKO_07 Opakování Jaké činnosti zahrnuje marketing? Jak se dělí marketing? Jaký je cíl marketingu? Kdo je věrný zákazník?

EKO VY_32_INOVACE_EKO_01 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.