Velkoobchodní nákup VELKOOBCHODNÍK - VÝROBCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Logistika v silniční dopravě
Logistické náklady Ivan Gros
BURZY A BURZOVNÍ OBCHODY
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Zahraniční obchod.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Zásoby ve velkoobchodě
Opakování k maturitě.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Velkoobchodní síť prostorově uspořádaný soubor obchodně provozních jednotek – velkoobchodních skladů. významný článek v logistickém procesu fyzického a.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Zahraniční obchod Vývozní operace.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední.
Předmět: Řízení podniku 1
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Velkoobchodní operace
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
1 Zabezpečení dlouhodobé spolehlivosti přenosu v podmínkách mezinárodního trhu s energií Poděbrady 18. a 19. března 2003.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Úvod do podnikových financí
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Úvod do podnikových financí 2. přednáška Majetková struktura podniku.
DISTRIBUCE.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Mezinárodní finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
TRH (tržní mechanismus)
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Regionální politika Oldřich Hájek. Nástroje regionální politiky Makroekonomické nástroje Makroekonomické nástroje Jsou omezené ostatními cíly hospodářství.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Finanční trh. Banka. Bankovní systém.. TRHY ZBOŽÍ A SLUŽEB PRODUKČNÍ JEDNOTKY (PODNIKY) DOMÁCNOSTI TRHY VÝROBNÍCH FAKTORŮ výrobní faktory tok výdajů za.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
BurzyBurzy. Kdo obchoduje na burze Na burze mohou obchodovat jen akcionáři burzy a firmy, kterým udělila burzovní komora oprávnění. Jsou to: banky, brokeři.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Zahraniční obchod. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Autor: Ing. Sikorová Renata
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Velkoobchodní nákup VELKOOBCHODNÍK - VÝROBCE VELKOOBCHODNÍK NÁKUPCE-DOHOTOVITEL VELKOOBCHODNÍK-IMPORTÉR A EXPORTÉR SPECIALIZOVANÝ VELKOOBCHODNÍK VELKOOBCHODNÍK – RETAILER OBCHODNÍ ZÁSTUPCE OBCHODNÍ ZPROSTŘEDKOVATEL (makléř) KOMISIONÁŘ ZASILATEL (SPEDITÉR) OBCHODNÍ CESTUJÍCÍ

MÍSTA ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KOMODITNÍ BURZY DŮVOD snaha o objektivizování podmínek pro fungování trhu zemědělskými výrobky v České republice pomocí soustředění nabídky a poptávky do jednoho místa odstraňuje regionální diferenciaci v nabídce a poptávce stabilizuje ceny na úrovni odpovídající dané situaci vytváří záruky, že uzavřené smlouvy budou splněny v dohodnuté jakosti, termínech a dalších dodacích podmínkách PŘEDMĚT produkty rostlinné i živočišné výroby a výrobky vzniklé jejich zpracováním, výrobou, přemisťováním nebo prodejem výrobky z dovozu

MÍSTA ZPROSTŘEDKOVÁNÍ burza pro tyto obchody vyhlašuje závazné kvalitativní požadavky jakost základní (všeobecně platné jakostní požadavky) jakost obchodovatelná (odchylky směrem ke zmírnění jakostních požadavků, uplatnění systému slev, který je vyhlášen u každé komodity) Základní funkce plodinové burzy: vlastní marketingově zprostředkovatelská funkce nabídky a poptávky; ovlivňování tržní ceny jednotlivých komodit; vytváření základního přehledu o situaci na trhu komodit; participace na střednědobých a dlouhodobých odhadech potřeby produkce jednotlivých komodit a participace na tvorbě tzv. rezortních komoditních studiích; ovlivňování předběžných komoditních kontraktů; participace na regulaci importně-exportních vztahů na národním trhu zemědělských komodit.

MÍSTA ZPROSTŘEDKOVÁNÍ Základním problémem zemědělských komoditních burz: SETRVAČNOST NEMOŽNOST v přijatelném intervalu odhadnout s dostatečným předstihem roční rozsah jednotlivých komodit NEMOŽNOST realizovat dostatečně přesný odhad konkrétní poptávky v jednotlivých hlavních světových spotřebitelských regionech PODMÍNKY pro zabezpečení řádné a spolehlivé funkce burz: burzovní místa, jejich technické, strukturální, organizační a členské zabezpečení a jejich postavení v legislativně - národohospodářském systému; informačně řídící burzovní systém (satelitní propojení mezinárodních burzovních informačních počítačových sítí -IBIN); objem a struktura uzavíraných burzovních operací; množina povolených strukturních burzovních operací; zvolená struktura burzovních ukazatelů (Dow-Jones Industrial Averages, PX 50) prostředky umožňující vnitroburzovní regulace cílené k dlouhodobému postavení burzy jako indikačního nástroje celkového vývoje efektivnosti a rentability.

MÍSTA ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KOMODITNÍ AUKCE soustředit nabídku a poptávku na jednom místě a tím vytvářet podmínky pro dosažení optimálních cen je přístupná všem zájemcům o obchod s vyhlášeným zbožím, každý z účastníků může obchodovat se svým jménem a na svůj účet nebo i prostřednictvím dohodců. jakost jednotlivých komodit se řídí obecně platnými právními předpisy, nejčastěji normami nebo komoditními podmínkami plodinové burzy jakostní přejímka se provádí u prodávajícího

MÍSTA ZPROSTŘEDKOVÁNÍ STÁTNÍ ZEMĚDĚLSKÝ INTERVENČNÍ FOND „pro stabilizaci trhů se zemědělskými výrobky a potravinami s cílem minimalizace výkyvů cen na domácím trhu”. poskytuje finanční podporu ve formě: intervenčních podpor kompenzačních podpor podpor pro skladování a zpracování zemědělských výrobků a potravin podpor pro zajištění odbytu zemědělských výrobků a potravin na domácím trhu podpor za uvádění půdy do klidu podpor nepotravinářského využití zemědělské produkce podpor programů na zvýšení spotřeby zemědělských výrobků a potravin podpor prodeje zemědělských výrobků a potravin pro humanitární a sociální účely provádí intervenční nákup zemědělských výrobků a potravin za intervenční ceny a zajišťuje případné zpracování tohoto zboží

MÍSTA ZPROSTŘEDKOVÁNÍ STÁTNÍ ZEMĚDĚLSKÝ INTERVENČNÍ FOND prodává jím nakoupené zemědělské výrobky a potraviny ke spotřebě na domácím trhu nebo na vývoz anebo poskytuje subvence při vývozu zemědělských výrobků a potravin využívá produkční kvóty koordinuje svůj postup se Správou státních hmotných rezerv

SPRÁVA STÁTNÍCH HMOTNÝCH REZERV strategické zásoby vybraných zemědělských a potravinářských komodit pro mimořádné situace a události zabezpečuje dlouhodobé skladování vybraných finálních zemědělských produktů a potravin nároky na jakostní požadavky na nakupované zemědělské a potravinářské produkty vyhlašované SSHR jsou velmi vysoké sklady, které se požívají ke skladování státních hmotných rezerv, musí svým vybavením odpovídat vysokým požadavkům vlastní sklady SSHR a dále certifikované sklady

VELKOOBCHODNÍ NÁKUP A PRODEJ Dodavatelské nákupní služby Velkoobchodní nákup Velkoobchodní prodej Doprava a přeprava zboží

DODAVATELSKÉ NÁKUPNÍ SLUŽBY Velkoobchodní nákup nákup samostatných velkoobchodních organizací nákup družstevních velkoobchodních organizací nákup ústředních a regionálních skladů maloobchodních filiálkových podniků nákupní činnost agentů, makléřů, komisionářů, překupníků, zástupců, exportérů, importérů speditérů a dopravců (nákup přepravních a dopravních služeb) Nákupní centrála (kontora, komora, velkonákupna, aliance) nejvyšší formou vertikální kooperace obchodních firem Hlavní činnost centrální nákup od velkých výrobců spotřebního zboží s cílem dosáhnout co nejpříznivějších cen centrální nákup - nákup realizovaný na základě mandátu či jiného pověření jednoho subjektu pro více subjektů či odběrních míst. prováděn na jeden účet

DODAVATELSKÉ NÁKUPNÍ SLUŽBY Nákupní centrály jsou účelová a uzavřená společenství subjektů, kdy členové (akcionáři) jsou zároveň vlastníky vloženého kapitálu, ale i konzumenty výsledků činnosti nákupní centrály Členy nákupních centrál velké retailingové filiálkové firmy s vlastním účelovým firemním velkoobchodem řetězce obchodních domů rovněž s vlastním velkoobchodem obchodní kooperace samostatné velkoobchodní firmy spotřební družstva s vlastním velkoobchodem odbytové organizace výrobních firem dovozní firmy nákupní maloobchodní aliance.

DODAVATELSKÉ NÁKUPNÍ SLUŽBY Hlavní činnosti nákupních centrál společný nákup velkých objemů spotřebního zboží za výhodné ceny rozšíření sortimentní nabídky organizováním nákupu spotřebního zboží ve více zemích organizovaný marketingový průzkum nabídky i poptávky a strategie nákupu a prodeje spotřebního zboží zajišťování a podpora úspěšných moderních prodejních systémů ve více zemích podpora značek firem a spotřebního zboží nositelů image výrobních, odbytových, velkoobchodních, dovozních a maloobchodních firem využívání logistické racionalizace pohybu spotřebního zboží rozšiřovat obchodní činnost i na další služby (poradenské, marketingové, vzdělávací, vybavování prodejen ap.)

DODAVATELSKÉ NÁKUPNÍ SLUŽBY Podstata podnikání centrál pracují bez vlastních skladů a skladovací činnosti s výrobci dohadují celkové objemy nákupu a specifikaci dodávek pro jednotlivé firmy vč. množství, sortimentu, termínu a místa plnění. zboží přenechávají svým odběratelům za dohodnuté nákupní ceny. náklady a zisk uhrazují centrály z poplatků za zajištěnou a včasnou úhradu cen zboží výrobcům a za další služby Tendence nákupních centrál nákupní funkce jsou delegovány na ekonomicky samostatné nákupní kontory s vlastním účtem platební povinnosti (centrální inkaso) jsou spolehlivě a vzájemně výhodně garantovat výrobcům i obchodníkům inkasní kontory zvýšení vlivu a významu marketingu – marketingové kontory projektování velkoobchodních skladů a skladových areálů, prodejen a obchodně společenských středisek, zprostředkování jejich provozu vč. správy a pronájmů jsou svěřovány servisním kontorám.