Výběr pracovníků Úkolem výběru pracovníků je rozpoznat, který z uchazečů bude nejlépe vyhovovat požadavkům obsazovaného pracovního místa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Advertisements

Management Ing. Jan Pivoňka.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Analýza vnitropodnikového trhu práce
Analýza a popis pracovního místa
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Taktická příprava Michal Lehnert.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
ŽIVOTOPIS (curriculum vitae)
Řízení lidských zdrojů
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 5. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Tazatelská síť.
Jak na pracovní pohovor?
Získávání a výběr zaměstnanců
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Personální řízení Cvičení 1
Personální procesy.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Zbyněk Vavřín Anna Václavíková Monika Vozková
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Personální mamagement
Rozhodovací procesy.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
TALENT ..
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Výzkumné metody v psychologiI
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Personální strategie mezinárodní firmy
Přijímací pohovor prakticky „ Hledáme-li nového člověka do firmy, pak vybíráme vždy konkrétního člověka pro konkrétní činnost v konkrétním podniku.“
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Cacio Otázky z personalistiky pro IT Manažery: Jak vybrat vhodné pracovníky.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Přijímání zaměstnanců
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Didaktické prostředky
Nábor a výběr zaměstnanců
Assessment centrum.
Didaktické metody Androdidaktika.
Jak obstát na pracovním trhu aneb nalézt zaměstnání
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Výběr pracovníků Úkolem výběru pracovníků je rozpoznat, který z uchazečů bude nejlépe vyhovovat požadavkům obsazovaného pracovního místa.

Postup před vlastním výběrem Stanovit požadavky pracovního místa na odbornou způsobilost pracovníka Stanovit na základě čeho bude odborná způsobilost posuzována Stanovit kriteria úspěšnosti práce na obsazovaném pracovním místě Stanovit faktory, které použijeme k předvídání úspěšného výkonu práce na obsazovaném pracovním místě Stanovit kriteria žádoucích osobnostních rysů pracovníka Stanovit faktory a metody, které použijeme k zjišťování a předvídání charakteristik osobnosti Vyřešit problém, jak získat objektivní, dostatečně podrobné, věrohodné a účelu přiměřené informace

Základní otázky přijatelnosti uchazeče Může uchazeč vykonávat příslušnou práci? (Má uchazeč vzdělání, praxi, znalosti, dovednosti a inteligenci apod.?) Chce uchazeč vykonávat příslušnou práci? (Má uchazeč pozitivní vztah k této práci, jaká je míra jeho pracovitosti, jeho zájmy, pracovní a životní cíle, má potřebnou motivaci k dané práci?) Zapadne do pracovní skupiny/týmu a organizace? (Signalizují charakteristiky osobnosti uchazeče j jeho dovednosti a znalosti, že je schopen přijmout hodnoty pracovní skupiny/týmu i organizace?)

Kritéria výběru Celoorganizační (celopodniková) kriteria se týkají takových vlastností, jež organizace považuje u svých pracovníků za cenné a důležité a které ovlivňují posuzování předpokladů uchazeče počínat si v organizaci úspěšně. Útvarová resp. týmová kriteria se týkají vlastností, které by měl mít jedinec pracující v určitém útvaru nebo týmu. Kriteria pracovního místa, tedy ta, která odpovídají specifikaci pracovního místa.

Předběžná fáze výběru Tato fáze začíná tím, že je potřeba obsadit volné pracovní místo. Tři kroky předběžné fáze: Definuje se příslušné pracovní místo, zpracuje se popis pracovního místa. Zkoumá se, jakou kvalifikaci a osobní vlastnosti by uchazeč měl mít. Konkrétně se specifikují požadavky na vzdělání, specializaci, délku praxe, specifické schopnosti a vlastnosti.

Vyhodnocovací fáze výběru Vyhodnocovací fáze následuje po předběžné fázi s určitým časovým odstupem, po získání vhodných uchazečů. Realizace může probíhat v následujících krocích: Zkoumání dokumentů, především strukturovaného životopisu a motivačního dopisu Testování uchazečů Výběrový pohovor Zkoumání referencí Lékařské vyšetření (pokud je potřebné) Rozhodnutí o výběru konkrétního uchazeče Informování uchazečů o rozhodnutí

Metody výběru Dotazník Zkoumání životopisu a motivačního dopisu Testy pracovní způsobilosti Inteligence Schopností Znalostí a dovedností osobnosti Assessment center Výběrový pohovor (rozhovor) Zkoumání referencí Lékařské vyšetření Přijetí pracovníka na zkušební dobu

Assessment centre (AC) Komplexní diagnosticko-výcvikový program, založený na vhodné struktuře metod výběru pracovníků. Testuje se pracovní způsobilost uchazeče na manažerskou funkci a jeho rozvojový potenciál. Používá postupy zahrnující skupinové i individuální úkoly. Výsledkem je poměrně přesná předpověď budoucího pracovního výkonu.

Příklad assessment centre Vytvoří se menší skupina uchazečů, kteří se uvedou do zařízení, kde bude program probíhat V AC je zpravidla 6-8 pozorovatelů Během dvou až čtyř dnů uchazeči absolvují zpravidla následující kroky: Pohovory Úkoly, při nichž uchazeči řeší simulované každodenní problémy, které se vyskytují na obsazovaném místě Řešení případových studií Neřízená skupinová diskuze Manažerské hry Testy osobnosti Testy schopností

Výběrový pohovor Cíle pohovoru: Získat dostatečné a hlubší informace o uchazeči, jeho očekáváních a pracovních cílech, popř. verifikovat informace uvádění v písemných dokumentech. Poskytnout uchazeči informace o organizaci a práci v ní. Posoudit osobnost uchazeče.

Typy a formy pohovoru Typy: Pohovor 1+1 Pohovor před panelem pozorovatelů (komisí) Postupný pohovor Skupinový (hromadný) pohovor Formy Nestrukturovaný Strukturovaný (standardizovaný) Polostrukturovaný

Příprava pohovoru dostatek času vhodné prostředí rozbor personální dokumentů a výsledků předchozích metod příprava scénáře rozhovoru, příprava otázek naplánovat pořadí a časový harmonogram účastníků

Průběh pohovoru plná koncentrace na účastníka promýšlení informací a správnou komunikační taktiku soustředěné a klidné vnímání účastníka zvládnutí techniky komunikace poznání osobnosti uchazeče Poznání dovedností a znalostí uchazeče

Vedení pohovoru nastolte uvolněnou, kolegiální atmosféru zrekapitulujte účel návštěvy položte startující otázku (na kterou rozhodně odpoví – nemíří k věci) dávejte najevo, že posloucháte, co uchazeč říká otázky klaďte v přátelském tónu, nekomentujte odpovědi informujte o firmě vyzvěte uchazeče ke sdělení o své osobě informujte podrobněji o profilu pracovního místa specifikujte požadavky na pracovníka dejte prostor dotazům uchazeče shrňte průběh pohovoru