VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhAstronomie TémaPlynné.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_415_PRAHA-MATKA MĚST Téma: PRAHA, HISTORICKÉ.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Zákon zachování energie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C3 – 18.
Kdo chce být milionářem ?
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
ELEKTRICKÝ POTENCIÁL A NAPĚTÍ
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název materiálu: ÚČINNOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
8. RELATIVISTICKÁ DYNAMIKA
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Elektromagnetické záření
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
VY_32_INOVACE_11-05 Mechanika II. Práce a energie– test 1.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Chráněná území v České republice
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo v digitálním archivu školy
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka pro 1.stupeň ZŠ Královéhradecký kraj VY_03_INOVACE_32_12.
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková.
Název materiálu: PRÁCE
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_11 Teplota tělesa Mgr. Lucie.
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace: Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1.4 75022320 Tematický celek: Fyzika 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VY_52_INOVACE_01_04 Nakloněná rovina Mgr. Lucie Stehlíková Anotace: využití vzorec jednoduché příklady s řešením opakování: práce, výkon Metodika: interaktivní prezentace

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Screw_thread_Z%C3%A1vit_M16.jpg Nakloněná rovina http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Leaning_tower_of_pisa_2.jpg

Zpracovala: Mgr. Lucie Stehlíková   Škola: ZŠ a MŠ Šumná, 67102 Šumná 92 Předmět: FYZIKA 6. – 9. ročník Klíčová slova: nakloněná rovina, příklad, síla, výška, dráha Ověření ve výuce: 28. 11. 2011

VYUŽITÍ NAKLONĚNÉ ROVINY: Nakloněná rovina jednoduchý stroj PRINCIP: využití nakloněné části roviny vzhledem k vodorovnému směru zmenšuje sílu potřebnou ke zvednutí tělesa (břemene) do určité výšky VYUŽITÍ NAKLONĚNÉ ROVINY: schody eskalátory (jezdící schody) pásový dopravník lyžařský vlek vruty, šrouby

Nakloněná rovina http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Picswiss_BE-96-18_Skilift_auf_dem_Leiterli.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Copenhagen_Metro_escalators.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Leaning_tower_of_pisa_2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Screw_thread_Z%C3%A1vit_M16.jpg

Nakloněná rovina F = FG 𝒉 𝒔 F m s h F – působící síla na těleso FG – tíhová síla FG = m.g m – hmotnost tělesa g – gravitační zrychlení s – délka nakloněné roviny h – výškový rozdíl F m s h

Příklad 1 Zadání: Vozíčkář o hmotnosti 75 kg musí na svém vozíku o hmotnosti 58 kg překonat převýšení 90 cm po nakloněné rovině o délce 146 cm. Jakou práci musí vozíčkář vykonat? Řešení:

Příklad 1 - řešení Zadání: Vozíčkář o hmotnosti 75 kg musí na svém vozíku o hmotnosti 58 kg překonat převýšení 90 cm po nakloněné rovině o délce 146 cm. Jakou práci musí vozíčkář vykonat? Řešení: m1 = 75 kg m2 = 58 kg h = 90 cm = 0,9 m s = 146 cm = 1,46 m W = ? J m = m1 + m2 = 75 + 58 = 133 kg F = FG ℎ 𝑠 FG = m . g = 133 . 10 = 1 330 N F = 1 330 0,9 1,46 = 819,9 N W = F . s = 819,9 . 1,46 = 1 197 W = 1,2 kW

Příklad 2 Zadání: Jaké převýšení musí překonat balík o hmotnosti 80 kg, který je přepravován pásovým přepravníkem rychlostí 1 metr za sekundu? Délka pásového dopravníku je 4 m. Řešení:

Příklad 2 - řešení Zadání: Jaké převýšení musí překonat balík o hmotnosti 80 kg, který je přepravován pásovým přepravníkem rychlostí 1 metr za sekundu? Délka pásového dopravníku o výkonu 0,9 kW je 4 m. Řešení: m = 80 kg v = 1 m s s = 4 m P = 0,9 kW = 900 W h = ? m P = F . v => F = P v = 900 1 = 900 N F = FG h s => h = 𝐅 . 𝐬 𝐆 FG = m . g = 80 . 10 = 800 N h = 900 . 4 800 = 4,5 m

Zdroje: Microsoft PowerPoint 2010 Fyzika 8, Fraus 2006, ISBN 80-7238-525-9, str. 32-35 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Picswiss_BE-96-18_Skilift_auf_dem_Leiterli.jpg (27. 11. 2011 14:45) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Copenhagen_Metro_escalators.jpg (27. 11. 2011 14:50) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Screw_thread_Z%C3%A1vit_M16.jpg (27. 11. 2011 14:55) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Leaning_tower_of_pisa_2.jpg (27. 11. 2011 15:00)