III/2 III. 2. 8. C 4. 5. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Procvičujeme větné členy 2
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Procvičujeme tvary sloves
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU STŘEDNÍHO
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Píšeme n - nn Český jazyk 2. stupeň
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Věty vedlejší.
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Skladba ROZBOR SOUVĚTÍ 9. ročník.
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_11 Tematická.
Jazykový rozbor všestranný
Přístavek 8. ročník.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Kultura 2. poloviny 19. století, Národní divadlo
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Řešíme logický problém (všeobecný jazykový rozbor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_20_RISKUJ.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Příprava na pololetní prověrku z ČJ - mluvnice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
Jazykový rozbor II. 2. Jazykový rozbor II. 2 Ve třicátých letech vyjíždělo z plzeňských strojíren ročně na export velké množství tanků. PUM PUÚč zS.
Všestranné jazykové rozbory
KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakujeme vedlejší věty 1
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
ŠABLONA III/2 MIKOLÁŠ ALEŠ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Autor: Mgr. Hana Novotná
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

III/2 III. 2. 8. C 4. 5. 2012

Kontrolní práce Český jazyk a literatura VIII. ročník pravopis, Národní divadlo, větný rozbor Mgr. Miluše Malechová

Kontrolní práce z mluvnice 8. roč. – Národní divadlo

Národní divadlo Pra__ké __árodní __ivadlo jedna z nejce__ějších památek __eského stav__telského um__ní poutá po rekonstrukci op__t pozor__ost všech ob__vatel __eské __epubliky. __plnil__ se sny našich nejsm__lejších m__sl__telů kteří již v době __árodního __brození ne__navně a o__aně přisp__val__ k tomu ab__ pro naše divadlo __nikl důstojný příb__tek. Národní __ivadlo si zachovalo svoj__ v__j__mečnost i v  dobách pozdějších. Všechny generace dramatiků i herců __romažďoval__ ce__é __kuše__osti které vedl__ k  jedinému cíl__ k  ro__kv__tu __eského um__ní.

Úkoly k textu: V kterém roce bylo divadlo slavnostně otevřeno? Jmenuj alespoň jednoho umělce, který se podílel na výstavbě nebo výzdobě divadla. Co je náplní práce dramatika? Který z českých literátů 19. století byl také dramatikem?

Úkoly k textu - řešení: Národní divadlo bylo otevřeno v roce 1881, po požáru v roce 1883. Generace Národního divadla: J. Schulz, J. Zítek, V. Hynais, M. Aleš, J. V. Myslbek, F. Ženíšek, … Dramatik píše divadelní hry (dramaturg je odpovědný za program); např. J. K. Tyl

Zamyslíme-li se nad Ladovým dílem, uvědomíme si, že zvláštní půvab jeho kreseb spočívá v jejich pravdivosti a zdánlivé jednoduchosti.

Naznač stavbu daného souvětí. Urči druh souvětí. Označ druh vět vedlejších. První větu vedlejší nahraď větným členem a spoj s větou hlavní v jeden celek. Vyhledej v textu a urči několikanásobný větný člen: Vypiš z věty dva shodné přívlastky: Urči větné členy: dílem, půvab, kreseb Urči slovní druhy slov z textu: Ladovým, nad, jejich, jednoduchosti Urči osobu, číslo, třídu a vzor slovesa uvědomíme si Od slovesa uvědomíme si utvoř tvar 1.os., č.mn., zp. rozkazovacího Nahraď slovo kreseb slovem podobného významu.

Úkoly k větě - řešení: 2 H -li 1V že 3V 2. souvětí podřadné 1V = příslovečná podmínková; 3V = předmětná Při zamyšlení nad Ladovým dílem si uvědomíme, že … (v) pravdivosti a jednoduchodsti = Pt 6.p.

6. shodné přívlastky: Ladovým, zvláštní, zdánlivé větné členy: dílem = Pt 7.p.; půvab = PO; kreseb = Pkn slovní druhy: Ladovým 2 přivl.; nad 7; jejich 3 přivl.; jednoduchosti 1 uvědomíme si = 1. os., mn. č., IV. třída, vzor prosí 1. os., mn. č., rozkazovací způsob: uvědomme si kreseb = maleb, obrázků, ilustrací, …

Následující úkoly se nevztahují k souvětí: 12. Užij ve větě slovo zdraví jako: A) podstatné jméno : B) přídavné jméno : C) sloveso : 13. Vytvoř 1. os., č.j., podmiňovací způsob minulý od slovesa malovat.

Úkoly nevztahující se k souvětí - řešení: 12. slovo zdraví: Podstatné jméno: Zdraví je pro život důležité. Přídavné jméno: Všichni v rodině jsou zdraví. Sloveso: Péťa zdraví všechny dospělé. 13. 1. os., č.j., zp. podmiňovací minulý: byl(a) bych maloval(a)

Zdroje: Eva Hošnová, Hana Hrdličková: Opakujeme si český jazyk II, Sbírka cvičení pro žáky . stupně ZŠ; SPN – pedagogické nakladatelství, akciová společnost, Praha 1999; ISBN 80-7235-062-5