© HMP 2002 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOLBŮV CYKLUS UČENÍ Zkušenosti Reflexe Určení principů Zkouška.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Financování Podstata a formy. Financování podniku = získávání, rozdělování finančních zdrojů a jejich využití k získávání potřebných statků a k úhradě.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Analýza zdrojů a schopností organizace
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
TRANSFORMACE. Transformace mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy mezi ovládnutím situace a rezignací na problémy nepružná organizace nepružná.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Strategie podniku v globálním světě
© Oldřich Staněk. 35 let OVB Společnost OVB vznikla roku 1970 a poskytuje klientům obsažné, individuální a objektivní majetkové a finanční poradenství.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Význam informací v podnikání
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Informační systémy Tomáš Maděra.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Systém managementu jakosti QMS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Elektronické spisy před branami českých soudů - Nabídne justice zákazníkům nové moderní služby?
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Leaderem ve schopnosti být společensky zodpovědný ? Libor Malý, Adato Paradigma o.s
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Bezpečnostní politika
Projektový management Certifikace a normy Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko–geologická fakulta VŠB-TU.
Tržní prostředí.
Management - Motivování
Generátory tvorby hodnoty
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Personální plán pro podnikatelský plán
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
SIMPLY CLEVER Roční řízená praxe ve Škoda Auto v oblasti IT Ing. Jan Drtil, ŠKODA AUTO a. s.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
Sociální podnik s příběhem
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Zdravotnický management
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management - Motivování
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

© HMP 2002 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOLBŮV CYKLUS UČENÍ Zkušenosti Reflexe Určení principů Zkouška

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK MANAGEMENT JE POUŠTĚNÍ SE DO RIZIKA MOBILIZACE ZDROJŮ A VZTAHŮ S CÍLEM ZÍSKAT PŘIDANOU HODNOTU PRO PODNIK, VŠECHNY ZAINTERESOVANÉ STRANY A SPOLEČNOST

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK ZAINTERESOVANÉ STRANY JE TO KAŽDÁ OSOBA A ORGANIZACE, NA KTEROU MÁ VLIV NAŠE ORGANIZACE NEBO NÁŠE VÝROBKY ČI SLUŽBY

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK SÍŤ ZAINTERESOVANÝCH STRAN AKCIONÁŘI ZÁKAZNÍCI DODAVATELÉ STÁT OBEC KONKURENCE ZAMĚSTNANCI BANKY A FINANČNÍ INSTITUCE

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK DATA OBJEKTIVNÍ FAKTA – SUROVÝ MATERIÁL INFORMACE DATA OBDAŘENÁ RELEVANCÍ A ÚČELEM DÁVAJÍ DATŮM FORMU – KONTEXT – TŘÍDÍ SE – MĚŘÍ SE ZNALOSTI SMĚS ZKUŠENOSTÍ, HODNOT A SOUVISLOSTÍ, SROVNÁVAJÍ – ZVAŽUJÍ DŮSLEDKY A SOUVISLOSTI VEDOU KE KROKŮM – ROZVOJ PROSTŘEDNICTVÍM ZKUŠENOSTÍ Určení principů

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK PROČ VŮBEC DĚLÁME TO, CO DĚLÁME ?

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK V JAKÉM ODVĚTVÍ PODNIKALI ? ZJEVNÉ PŮSOBENÍ MOŽNOSTI BALDWIN PARNÍ LOKOMOTIVYDOPRAVA STUDEBAKER AUTOMOBILYPREFABRIKÁTY (BUDOVY) DUNHILL TABÁKOVÉ VÝROBKYLUXUSNÍ ZBOŽÍ SLOVENSKE LODĚKOVOVÉ LODENICEKONTEJNÉRY

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KLÍČOVÉ KOMPETENCE (ZPŮSOBILOST) KLÍČOVÉ KOMPETENCE VÝSTUPY SONY Miniaturizace Walkman CANON Optika, obrazFototechnika, kopírky, laserové tiskárny, skenery YAMAHA Digitální znalosti Podmořské buldozery, digitální klavíry 3M Lepidlapásky Scotch, nálepky Post-It HONDA Motory a strojeautomobily, motocykly žací stroje, generátory NEC Digitální technologie

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KLÍČOVÉ KOMPETENCE KLÍČOVÉ VÝROBKY JSOU „ FYZICKÝM ZAKOTVENÍM JEDNÉ NEBO VÍCE KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ“ (HAMEL A PRAHALAD 1994)

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK SCHOPNOST UČIT SE RYCHLEJI NEŽ KONKURENCE - JEDINÁ TRVALE UDRŽITELNÁ KONKURENČNÍ VÝHODA

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK UČENÍ JE KLÍČOVÁ KOMODITA SCHOPNÁ ROZVOJE A OBCHODNÍHO VYUŽITÍ

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK ORGANIZACE, KTERÉ VYUŽÍVAJÍ ODHODLÁNÍ A SCHOPNOSTI LIDÍ UČIT SE NA VŠECH ÚROVNÍCH ORGANIZACE

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK NAŠÍ BRANŽÍ JE UČENÍ SE A PRODÁVÁME JEHO VEDLEJŠÍ PRODUKT

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Materiál pro účastníky ABRAHAM MASLOW: HIERARCHIE POTŘEB Fyziologické Bezpečnost a jistota Láska a sounáležitost Sebeúcta Seberealizace

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK FREDERICK HERZBERG „TEORIE DVOU FAKTORŮ“ MOTIVÁTORY ÚSPĚCH UZNÁNÍ RŮST PRÁCE SAMOTNÁ ODPOVĚDNOST

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK FREDERICK HERZBERG „TEORIE DVOU FAKTORŮ“ FAKTORY HYGIENY Firemní politika, správa, pravidla Pracovní podmínky Dohled, řízení Plat Jistota pracovního místa

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK DOUGLAS McGREGOROVY TEORIE X a Y TEORIE X Lidé jsou od přírody líní Hlavním motivátorem jsou peníze Produktivní jsou jen ze strachu Od přírody jsou závislí na vůdcích Zajímají se především o okamžité potřeby Od přírody nemají rádi změnu Je třeba je tlačit, hnát kupředu

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK DOUGLAS McGREGOROVY TEORIE X a Y TEORIE Y Lidé jsou od přírody aktivní Potřebují uspokojení, úspěch a nové výzvy Vymýšlejí a zdokonalují vlastní pracovní metody Touží po respektu ostatních Těší se z nových zkušeností a výzev Neustále rostou,mění se a vyvíjejí Potřebují být uvolnění, cítit podporu, důvěru a pomoc

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOUČOVÁNÍ 1.Stanovit cíle 2. Podpořit objevování -aktivním nasloucháním -„vytažením“ důsledků navržených kroků pomocí kladení otázek -sdílením vlastních zkušeností (včetně chyb)

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOUČOVÁNÍ 3. Nastavte parametry kroků, které lze učinit před příštím setkáním, kde lze zvážit doporučení před učiněním rozhodnutí 4. Oprávněte a zmocněte koučovanou osobu, aby činila kroky a zajistěte, aby ostatní ve firmě věděli, že má Vaší podporu 5. Shrňte hlavní body setkání a potvrďte kroky

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK ZÁKAZNÍKEM JE KDOKOLIV, KDO OČEKÁVÁ NEBO POTŘEBUJE VÝSLEDKY PRÁCE NĚKOHO JINÉHO

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK 5 TYPŮ NOVÝCH VÝROBKŮ 1 PRŮLOM 2 NOVÝ PRO NÁS 3 NOVÉ, DOKONALEJŠÍ, PŘÍŠTÍ GENERACE 4 PRODLOUŽENÍ LINKY 5 ZMĚNA BALENÍ, POZICE, RECYKLACE

Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK MAPOVÁNÍ ZNALOSTÍ Konkurence Dodavatelé Banky a finance Zaměstnanci SPOLEČNOST KOMUNITA STÁT AKCIONÁŘI ZÁKAZNÍCI FIRMY: malé velké Studenti MBA Místní úřady Stát Konference atd. Elektrárny Stavební firmy Vnitřní zařízení Úklid Stravování Teplo Voda Kancelářské potřeby Počítače atd. OD KOHO POTŘEBUJETE ZNALOSTI A POZNATKY? Určují pravidla jiné vzdělávací instituce. jiné Business Schools