Vznik stínu a polostínu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stín a polostín.
Advertisements

Vznik stínu a polostínu Jiří Čech Ondřej Ulrich. Stín Stín je místo, tmavá oblast, kam nesvítí světlo. Stín je za každým neprůhledným tělesem, na které.
Dožívá se vysokého věku až 1000 let
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
SVĚTLO A TMA – HRANÍ SE SVĚTLEM
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Semafor je rozbitý: Semafor není rozbitý:. Semafor je rozbitý: Semafor není rozbitý:
Světelné jevy a jejich využití
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
zpracovaný v rámci projektu
OPTICKÉ KLAMY.
TROPY Život v pralese.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
Světlo Richard Brabec.
Odraz světla. Zákon odrazu světla
Přímočaré šíření světla
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Strom po celý rok Jaro Léto Podzim Zima Adam Škoda Kalendář.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jan Šafařík Ondra Hurtík Zatmění Slunce Při zatmění Slunce naráží sluneční svit do Měsíce a tím vytváří stín, který dopadá na kousek Země.
Jan Šafařík Ondra Hurtík Zatmění Slunce Při zatmění Slunce naráží Sluneční svit do Měsíce a tím vytváří stín, který dopadá na kousek Země.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Počasí a podnebí Vypracovala: Barbora Kondvárová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autoři: Pavla Skalická Markéta Pluhařová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Stín (Učebnice strana 157 – 159)
Holografie Z. Tognerová VIII. A.
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných
Co dnes uslyšíte? Kosoúhlé průměty povrchů těles.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_608_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: květen 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PEDOSFÉRA – PŮDNÍ OBAL ZEMĚ 6. třída.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Světelné jevy Stíny Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Co dnes uslyšíte? Zavedení středového promítání.
Stromy po celý rok Veronika Prouzová.
Projekt:Vzdělávací internetové kluby Jméno:Jakub Michálek Téma:Příroda a já.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co vidíš? Co vidíš, když se podíváš do těchto předmětů?
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín Číslo DUM: III/2/FY/2/3/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Stín TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické a.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Stín Vypracoval: Lukáš Karlík
ZATMĚNÍ SLUNCE A MĚSÍCE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zatmění Slunce a Měsíce Fáze Měsíce
Test Test Kombinace Barev Barva pozadí Barva písma Typ písma Řez písma
Třída 3.B 3. hodina.
Složitější příklady na zákon lomu
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

Vznik stínu a polostínu Autoři: Tomáš Knoll a Jakub Brejša

Stín je místo, tmavá oblast, kam nedopadá světlo je za každým neprůhledným tělesem, na které dopadá zpředu světlo průmět stínu na plochu vytváří dvourozměrnou siluetu tělesa, na které zdroj světla svítí

Polostín je místo, kde není tak intenzivní stín může být i místo kde je alespoň část doby stín a část dne světlo Řada rostlin má v oblibě polostinná místa, například v lese pod stromy, což ovšem nemusí platit o místech ve stínu

Stín na zemi

Stín na zemi ze dne 29. března 2006

Stín a polostín na zemi

Zdroje informací: www.wikipidie.cz www.fyzweb.cuni.cz http://hvr.cz www.paladix.cz