Diagnostika ve sportovních hrách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Struktura poradenského procesu
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Jak se dělá andragogický výzkum
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
PSYCHICKÉ JEVY.
Obsah statistiky Jana Zvárová
Didaktické prostředky
Taktická příprava Michal Lehnert.
Sociologický výzkum.
Hodnocení činností v Tv a sportu 1.Testováním a měřením. 2.Posuzováním. Motorický test je standardizovaný postup (zkouška), jehož obsahem je pohybová činnost.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Metody pedagogické diagnostiky
Týmový herní výkon (THV)
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
Některé aspekty predikce úspěšnosti jedinců ve sportovních hrách s míčem Katedra kinantropologie a základů humanitních věd FTVS UK Praha Šárka Honsová.
Spektrum didaktických stylů
Metody pedagogické diagnostiky
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Téma Výzkumný problém Přednášky ze Základů pedagogické metodologie
Metody sociální psychologie
Řídící činnost učitele/trenéra
Skupinové interview (Focus group)
Didaktická technologie
Hodnocení pracovníků.
Psychologie koučování
Pedagogická diagnostika
Pedagogická diagnostika
Pedagogická diagnostika
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Soutěžení ve SH Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Pedagogická diagnostika
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
aneb Assessment Centre a Development Centre
Autodiagnostika učitele
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.
Pedagogická diagnostika
Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních.
Didaktické prostředky
Struktura poradenského procesu
Pedagogická diagnostika
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Psychologie koučování
Induktivní postupy ve výuce matematiky
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Diagnostika ve sportovních hrách Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT) Přednáší: Doc. PhDr. D. Tomajko, CSc.

Diagnostika ve SH Jedná se o záměrné vyšetření. Předmětem může být žák/hráč, skupina žáků/hráčů a družstvo, učivo, program, podmínky tréninkového procesu nebo sám učitel/trenér

Složky a fáze diagnostiky Problém (cíl) Ve formě Otázky odpovědi Upřesnění záměru Sdělení Záměr Diagnóza, prognóza Volba metodiky Interpretace Vyšetření registrace Diagnostická technika, prostředek Diagnostický údaj

Diagnóza vs. Prognóza Záměrem diagnózy: 1. ohodnotit výkon (kategorizující diagnóza) 2. popsat výkon (analytická, popisná diagnóza)

Diagnostické techniky Teoretický model uspořádání operací a časových aspektů vlastního vyšetření s cílem získat o vyšetřovaném objektu diagnostický údaj.

A. Techniky založené na pozorování -zvláštní druh selektivního kontextuálního a kontrolovaného smyslového vnímání. Druhy: kvalitativní Kvantitativní Prosté experimentální

Příprava pozorování: 1. stanovit cíl 2. stanovit dílčí úkoly 3. kategorizace forem chování 4. časové vymezení neustále všechno zvolit časový výběr zvolit přim. epizodu kritické události 5. obsahové vymezení 6. příprava kódovacího systému

Postup při vlastním pozorování: od počátku si všímat kladného, ptát se na příčiny chyb a nedostatků porovnávat s tím, co o věci víme věcně a myšlenkově izolovat pozorovaný jev nalézt vztahy mezi částmi jevu

Podmínky vyšetřující by měl být: přesný svědomitý kritický podrobný aktivní přesný svědomitý kritický podrobný systematický

Chyby pozorovatele omezené a neúplné vědomosti o pozorované činnosti nedostatečné osobní praktické zkušenosti předsudky pozorovatele ukvapení při posuzování

Dotazovací techniky Informace: objektivní subjektivní

Diagnostika výkonu hráče mimo utkání A.technika evidovaného pozorování Průběžná registrace výskytu vybraných jevů, vlastností čí znaků sledované činnosti Druhy: hromadné neadresné adresné

Diagnostika výkonu hráče mimo utkání B. Technika posuzování Proces, v němž posuzovatel přiřazuje jevu hodnotu podle určitého měřítka (škály) a z hlediska konkrétně stanoveného záměru. Jedná se o kvalitativní hodnocení Pořadové porovnání- pokud nemůžeme přesně určit rozdíly mezi žáky, stanovíme pouze pořadí

Jméno 1 2 3 4 celkem Pořadí Janík X - + Novák Prycl Petráš Párové srovnání- hodnotíme žáka vzhledem ke každému členu skupiny Jméno 1 2 3 4 celkem Pořadí Janík X - + Novák Prycl Petráš

C. Rozhovor, anamnéza, dotazník Numerické škály- přiřazení výkonu určité číslo podle dané stupnice (žáka hodnotíme číslem jako ve škole) Testovací technika- jsou to přesně stanovené zkoušky Zjišťují úroveň výkonnosti, úroveň tělesného vývoje,... V praxi se velmi často užívají testové baterie- skupina testů, které spolu souvisejí, aby se získal o hráčově výkonnosti hlubší přehled C. Rozhovor, anamnéza, dotazník

Diagnostika výkonu hráče a družstva v utkání Hodnocení IHV: suma herních dovedností realizovaných v utkání. Hodnocení přímé X zprostředkované Volíme mezi evidovaným posuzováním, posuzováním podle škály nebo kombinací obou.

                      2004-05 Statistics  PPG 8.7  RPG 3.00  APG 2.0  EFF + 8.90 Position:  F

Jiří Welsch-total career

  KONEC  