Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy na společnou práci
Advertisements

Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle technologie 1 Ročník:3.
Matematika a její aplikace
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle činnosti paměťové buňky.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Digitální učební materiál
Slovní úlohy se zlomky a procenty
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzděláva cí oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Multiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor 2012.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Znaménková konvence Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Dynamické paměti RWM – RAM 1. část Ročník:3. Datum.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – úvod, základní pojmy Ročník:3. Datum.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_769.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice Ročník:1.-
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Demultiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Zobrazovací rovnice Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Lom světla - příklady Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Statické paměti RWM – RAM 1. část Ročník:3. Datum.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_776.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Digitální učební materiál
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Digitální učební materiál
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Autor: Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast: Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma: Jednoduché slovní úlohy řešené lineární rovnicí Ročník: 1., 2. Datum vytvoření: listopad 2013 Název: VY_32_INOVACE_08.1.14.MAT Anotace: Žáci se na jednoduchých příkladech naučí řešit slovní úlohy pomocí lineárních rovnic. Digitální učební materiál je určen k výkladu. Využívá animační efekty Office 2010, což zvyšuje jeho názornost a napomáhá lepšímu porozumění tématu. Interaktivní prezentační prvky, animace a bohaté ilustrační příklady napomáhají lepšímu pochopení tématu a usnadňují rozvoj znalostí a dovedností žáků. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Materiál má multifunkční využití, je vhodný nejen k výkladu, k ověřování znalostí, k samostatnému studiu, ale i k opakování ke společné části maturitní zkoušky. Je možné jej použít i k doplnění učiva pro žáky s individuálním učebním plánem. Vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

Jednoduché slovní úlohy řešené lineární rovnicí

Postup při řešení slovních úloh Přečtení slovní úlohy. Volba neznámé. Zápis slovní úlohy pomocí neznámé a to na základě zadání slovní úlohy. Sestavení lineární rovnice a její následné řešení. Rozbor řešení, který je zároveň zkouškou. Uvedení slovní odpovědi.

Sestavte rovnici a vyřešte ji: 1. Číslo x zvětšené o 16 je rovno 57. x + 16 = 57 x = 57 – 16 x = 41 2. Čtvrtina čísla a je rovna polovině čísla a zmenšené o 8.  

3. Číslo x zmenšené o 5 je rovno 50 % čísla x. x - 5= 0,5x 0,5x = 5 x = 10 4. 30 % čísla x zvětšeného o x a zmenšeného o 10 je rovno 20. 0,3x +x - 10 = 20 0,4x = 30 x = 75

První den ušli turisté 25 km, druhý den 16,5 km a třetí den 28,5 km. 1. Během tří dnů ušli turisté 70 km. Druhý den ušli o 8,5 km méně, než první den, třetí den ušli o 3,5 km více, než první den. Kolik ušli km v jednotlivých dnech? Nejprve zvolíme neznámou. Srovnáváme k prvnímu dni, proto první den je neznámá. první den ………………………… x km druhý den ……………………….. x – 8,5 třetí den ………………………….. x + 3,5 celkem ……………………………… 70 km 25 km 25 – 8,5 = 16,5 km Provedeme zápis podle zadání slovní úlohy. 25 + 3,5 = 28,5 km Sestavíme rovnici. Počty km sečteme za všechny tři dny, součet je 70. Rovnici vyřešíme. Po sečtení vyjde 70 km. Provedeme rozbor řešení, uvedeme slovní odpověď. x + x – 8,5 + x + 3,5 = 70 3x – 5 = 70 3x = 75 První den ušli turisté 25 km, druhý den 16,5 km a třetí den 28,5 km. x = 25

Jeden kus výrobku stál před slevou 200 Kč. 2. 15 ks zboží stálo před slevou právě tolik, jako 25 ks po slevě. Přitom cena 1 ks po slevě byla o 80 Kč nižší, než před slevou. Kolik stál 1 ks výrobku před slevou? cena před slevou….. x  15 ks stálo ….. 15 x 15 . 200 = 3000 cena po slevě ..... x – 80  25 ks stálo ….. 25 (x – 80) 25 (200 – 80)= 3000 Cena 15 ks před slevou = 25 ks po slevě. 15 x = 25 (x – 80) Sestavíme rovnici. Cena 15 ks před slevou = 25 ks po slevě. 15 x – 25x = - 2000 -10 x = - 2000 x = 200 Jeden kus výrobku stál před slevou 200 Kč.

Hovězí hamburger stojí 138 Kč, kuřecí hamburger stojí 92 Kč. 3. Kuřecí hamburger stojí o třetinu méně, než hamburger s hovězím masem. Za dva kuřecí hamburgery a dva hovězí hamburgery zaplatíme 460 Kč. Kolik stojí kuřecí a kolik hovězí hamburger? Nejprve zvolíme neznámou a provedeme zápis dle zadání slovní úlohy. cena hovězího hamburgeru ….. x 138 Kč  za 2 ks zaplatíme 276 Kč       Sestavíme rovnici. Rovnici vyřešíme. 2 kuřecí + 2 hovězí = 276 + 184 = 460 Kč     Provedeme zkoušku, uvedeme slovní odpověď. 10 x = 1380 x = 138 Hovězí hamburger stojí 138 Kč, kuřecí hamburger stojí 92 Kč.

Zdroje: CALDA, Emil. Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2006, 201 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-7196-253-8.