DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005
dopravní průzkumy a dopravní šetření využití území dle shváleného Územního plánu hl.m. Prahyvarianty komunikační sítě- vybraná komunikační síť současného stavu- reálná síť v období zprovoznění městského okruhu- prověřený úsek Pražského okruhu Ruzyně – Březiněves- prověřený úsek Městského okruhu Malovanka – Pelc Tyrolkadopravní modelováníprognostické intenzity dopravydopravní průzkumy a dopravní šetření využití území dle shváleného Územního plánu hl.m. Prahyvarianty komunikační sítě- vybraná komunikační síť současného stavu- reálná síť v období zprovoznění městského okruhu- prověřený úsek Pražského okruhu Ruzyně – Březiněves- prověřený úsek Městského okruhu Malovanka – Pelc Tyrolkadopravní modelováníprognostické intenzity dopravy Způsob řešení dopravní průzkumy a dopravní šetření využití území dle schváleného Územního plánu hl.m. Prahy varianty komunikační sítě - vybraná komunikační síť současného stavu - předpokládaná komunikační síť v období 2010/2011 bez okruhů v severozápadní části města - předpokládaná komunikační síť v období 2010/2011 s úsekem Pražského okruhu (Ruzyně – Březiněves) - předpokládaná komunikační síť v období 2010/2011 s úsekem Pražského okruhu (Ruzyně – Březiněves) a úsekem Městského okruhu (Malovanka – Pelc-Tyrolka) dopravní modelování prognostické intenzity dopravy
SCHEMA SÍTĚ HLAVNÍCH KOMUNIKACÍ
současný stav červená – povrchové trasy modrá – tunelové úseky Intenzity automobilové dopravy [tis.voz. / den] 2004
červená – povrchové trasy modrá – tunelové úseky Intenzity automobilové dopravy [tis.voz. / den] bez PO a MO 2010
červená – povrchové trasy modrá – tunelové úseky Intenzity automobilové dopravy [tis.voz. / den] jen PO 2010
červená – povrchové trasy modrá – tunelové úseky Intenzity automobilové dopravy [tis.voz. / den] s PO a MO 2010
INTENZITY DOPRAVY (v tisících vozidel / den) červená – povrchové komunikace, modrá – tunelové úseky r r bez PO,MO r – jen PO r – s PO, MO
VÝVOJ DOPRAVNÍCH CHARAKTERISTIK NA KOMUNIKACÍCH V PRAZE A OKOLÍ Celá modelovaná síť, včetně aglomerace Dopravní výkon [mil.vozkm/den]Spotřeba času 2010 Povrchové úseky Tunelové úseky Celkem [tis.vozh/den] Bez obou okruhů37,850,8138,66930,28 S Pražským okruhem37,530,8538,38828,78 S Pražským a Městským okruhem36,981,2538,23801,25 Vlivem zprovoznění Pražského okruhu dojde k poklesu dopravního výkonu na povrchové komunikační síti o 320 tisíc vozokm/ den. Vlivem následného zprovoznění Městského okruhu o dalších 550 tisíc vozokm/ den na povrchové komunikační síti.
ZÁVĚRY PŘÍNOSY MĚSTSKÉHO OKRUHU - soustředění hlavních výkonů automobilové dopravy do nové trasy vedené převážně v tunelu - snížení intenzity automobilové dopravy na řadě povrchových komunikací např. M. Horákové, Veletržní, Československé armády, nábř. E. Beneše - vytvoření podmínek pro regulaci automobilové dopravy v Praze 6, Praze 7, v centru města - zlepšení tangenciálního propojení ve směru z Prahy 6 na Prahu 8 a 9 resp. na jih prostřednictvím SAT na Barrandovský most SOUVISEJÍCÍ OPATŘENÍ - úpravy pro zlepšení pohybu chodců v prostoru Vítězného náměstí (podchod) - komunikační propojení Svatovítská – Evropská (odlehčení Vítězného náměstí)
DĚKUJI ZA POZORNOST