Cesta k vyšší životní úrovni obyvatelstva

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Vybrané otázky konkurenceschopnosti EÚ
Evropa 2020 Integrované směry
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Strukturální indikátory vztahující se k Lisabonskému procesu
Zdravotnictví po „velkém třesku“ Zdraví, zdravotnictví a evropské fondy Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu měst a obcí České.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní.
Fond soudržnosti EU v ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice do.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Nástroj změny v místním prostředí
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Příprava Národní inovační politiky
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Evropský sociální fond v ČR
12/17/20141 Dopady předlužení občanů na trh práce Ing. Marie BÍLKOVÁ, vrchní ředitelka sekce politiky zaměstnanosti a trhu práce.
NÁVRH KONCEPCE PENZIJNÍ REFORMY V ČR Generali TOP Talent 2007 Bc. Martin SVOBODA.
Evropská strategie zaměstnanosti a problém vzdělávání pracovní síly
TÉMA: SPRAVEDLIVÁ REFORMA HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY AUTOŘI: JAN MLÁDEK, JIŘÍ HAVEL HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA.
1 Inovace 2007 Týden výzkumu, vývoje a inovací Operační programy na období Doc. Ing. Karel Šperlink, CSc.prosinec 2007.
Otevřená metoda koordinace - příležitost pro samosprávy? Milena Jabůrková Svaz měst a obcí ČR.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
EVROPA 2020 VLADIMÍR DLOUHÝ. Jedna okamžitá priorita Strategie pro překonání krize Reforma finančních systémů Rozpočtová konsolidace pro dlouhodobý růst.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Připravenost České republiky na zavádění opatření strategie Evropa 2020 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek ministra průmyslu a obchodu © 2010 Ministerstvo.
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
Dvě důležité strategie 24. črvna 2004 Jaroslava Barbara Sporková.
Krajský úřad Libereckého kraje SEMINÁŘ Možnosti spolufinancování projektů ze strukturálních fondů Evropské unie prostřednictvím operačních programů.
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Plnění Národního programu reforem Ing. Tomáš Zídek Ministerstvo financí ČR Odstraňování bariér konkurenceschopnosti EU a ČR.
Ruská federace x WTO a OECD
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Výzkum a vývoj a inovace v ČR Diskusní fórum k inovačnímu podnikání Brno, 3. října 2007.
Ing. Martin Jahn, MBA – místopředseda vlády pro ekonomiku (Úřad vlády, nábřeží Eduarda Beneše 4, Praha1)12. dubna Strategie Hospodářského Růstu inovace.
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Úvod do problematiky Evropské unie. Historie Společenství průmyslová revoluce II. světová válka Schumanův plán Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO)
FONDY EU Programové období
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 20. listopadu 2012, Praha Pohled hospodářských a sociálních.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Koordinace hospodářských politik v EU BIVŠ. Hospodářské politiky v EU SPOLEČNÉ – např.: měnová, zemědělská, obchodní, dopravní KOORDINOVANÉ – např.: fiskální,
Rozpočet Evropské Unie ING. DAVID SLAVATA, PH.D..
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Aktuální otázky v oblasti kohezní politiky a rozvoje měst
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Nástroj změny v místním prostředí
Rozvoj inovací v EU.
Nástroj změny v místním prostředí
Nástroj změny v místním prostředí
Transkript prezentace:

Cesta k vyšší životní úrovni obyvatelstva Nové směřování Lisabonské strategie se zaměřením na růst a zaměstnanost Cesta k vyšší životní úrovni obyvatelstva Martin Jahn Místopředseda vlády pro ekonomiku Úřad vlády

Obsah 1) Makroekonomické srovnání, strukturální indikátory 2) Hodnocení Lisabonské strategie z pohledu ČR 3) Nové směřování Lisabonské strategie

Makroekonomické srovnání Zdroj: OECD

Strukturální indikátory ČR dosahuje dobrých výsledků v ukazatelích: podíl mládeže ve věku 20 až 24 let s dosaženým středoškolským vzděláním (ČR: 92 % x EU-25: 76,7 %) výše podnikových investic v % HDP (ČR: 22,4 % x EU-25: 16,8 %) Zaměstnanost žen (ČR: 56,3 % x EU-25: 55,1 %) Zaměstnanost starších pracovníků (podíl zaměstnaných osob na věkové skupině 55 – 64 let) (ČR: 42,3 % x EU-25: 40,2 %) Zdroj: Eurostat

Strukturální indikátory ČR dosahuje podprůměrných výsledků v ukazatelích: produktivita práce na zaměstnance (ČR: 62 % x EU-25: 100 %) výše soukromých i veřejných výdajů na výzkum a vývoj v % HDP (ČR: 1,35 % (2003) x EU-25: 1,93 % (2002) Účast na celoživotním vzdělávání (podíl na věkové skupině 25 – 64 let) (ČR: 6,3 % x EU-25: 9,4 %) Zdroj: Eurostat

Hodnocení Lisabonské strategie z pohledu ČR „Výsledky jak v Evropské unii, tak v ČR nejsou příliš uspokojivé.“ Příčiny: příliš mnoho cílů a protichůdné priority slabá koordinace a nedostatečná implementace nedostatek politické vůle nedostatečná podpora veřejnosti K tomuto závěru dospěla například expertní skupina W. Koka, ale i EK při přípravě Střednědobého vyhodnocení Lisabonské strategie.

Nové směřování Lisabonské strategie Podpora růstu a zaměstnanosti při zohlednění cílů udržitelného rozvoje: učinit Evropu atraktivnějším místem pro investice a zaměstnávání znalosti a inovace pro růst vytváření pracovních míst Jasné a reálně dosažitelné priority Přiblížení Lisabonské strategie občanům EU „ ČR se intenzivně zaměří na hospodářský růst, vytváření nových pracovních míst a na vyšší vzdělanost“ „Sociální soudržnost a vysoké environmentální standardy lze s úspěchem udržovat a rozvíjet pouze v prosperující ekonomice“

Struktura rozpočtu EU na rok 2005 „Nové zaměření Lisabonské strategie by se mělo promítnout do jednání o nové finanční perspektivě na období 2007-2013“ Zdroj: Evropská komise

Priority ČR pro novou finanční perspektivu Podpora většího zaměření výdajů rozpočtu EU na aktivity podporující Lisabonské cíle Vynaložené prostředky na politiku soudržnosti musí mít pozitivní efekt na: hospodářský růst zaměstnanost snižování regionálních disparit Nové priority Lisabonské strategie – reflektovat i při sestavování rozpočtu ČR: výzkum a vývoj kvalitní a dostupné vzdělávání infrastrukturu

Nové směřování Lisabonské strategie Česká republika proto bude v nadcházejícím období prosazovat: Odstranění zbylých překážek na vnitřním trhu Důsledné plnění stanovených závazků na evropské i národní úrovni Rozvoj znalostní společnosti Výzkum, vývoj, inovace Vytváření příznivého prostředí pro podnikání Zjednodušení regulatorního rámce Rozvoj informačních a komunikačních technologií Moderní sociální stát - reformy

Nové řízení Lisabonské strategie ČR podporuje záměr Evropské komise: zjednodušit a zefektivnit řízení Lisabonské strategie oddělit odpovědnost za plnění stanovených cílů mezi EU a členské státy integrovat Hlavní směry hospodářské politiky (BEPGs) a Hlavní směry zaměstnanosti (EGs) snížit administrativní zatížení členských zemí - omezit „reporting“ jmenovat „Pana/Paní Lisabon“ – politické zviditelnění LS zavést Národní lisabonské programy konkretizace úkolů a opatření na národní úrovni lepší kontrola plnění stanovených cílů úzká vazba Národního lisabonského programu na připravovanou Strategii hospodářského růstu ČR

Strategie hospodářského růstu Strategie hospodářského růstu bude postavena na následujících pěti pilířích: lidské zdroje věda, výzkum a inovace infrastruktura zdroje financování institucionální prostředí

Děkuji Vám za pozornost www.vlada.cz