- projekt FRVŠ Inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace - tematický okruh – F5A PROJEKT 2590/2011
- inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace - předmět je určen studentům v prezenční i kombinované formě studia - vytvoření souboru materiálů teoretického i praktického charakteru k problematice alternativní a augmentativní komunikace CÍL PROJEKTU
- zpracování kazuistik dětí a žáků, kteří v rámci komunikace a vzdělávání využívají systémy alternativní a augmentativní komunikace - kazuistiky zahrnují praktické informace týkající se: - průběh výběru komunikačního systému - průběh osvojování komunikace prostřednictvím daného systému - využití daného komunikačního systému v praktickém životě - sestavení prezentací k problematice daných komunikačních systémů - vytvoření souboru pomůcek k daným komunikačním systémům POSTUP ŘEŠENÍ PROJEKTU
- vytvořené prezentace zahrnují: - teoretické vymezení daného systému - doporučené postupy osvojování daného systému - kazuistiky dětí a žáků, kteří dané systémy využívají - Znak do řeči - piktogramy - sociální čtení - Výměnný obrázkový komunikační systém - Bliss systém SOUBOR PREZENTACÍ
- soubor pomůcek byl vytvořen k prezentaci principů daných systémů - budou využity v rámci praktické činnosti studentů - soubor komunikačních deníků - soubor pracovních listů - soubor pomůcek pro nácvik komunikace prostřednictvím trojrozměrných předmětů - soubor záznamových archů -soubor komunikačních tabulek - práce s počítačovými programy Boardmaker, Symwriter SOUBOR POMŮCEK
- nákup počítačových programů - nákup odborné literatury české i zahraniční provenience - nákup spotřebního materiálu - odborná literatura, počítačové programy a spotřební materiál byly využity ke zpracování prezentací a souboru pomůcek VYUŽITÍ DOTACE PROJEKTU
- rozšíření teoretických poznatků prostřednictvím prezentací - seznámení se s problematikou výběru a výuky komunikačního systému z praktického pohledu prostřednictvím kazuistik - získání praktických zkušeností při práci s vytvořeným materiálem v rámci individuální a skupinové činnosti - propojení teoretických poznatků a praktických zkušeností PŘÍNOS PROJEKTU PRO STUDENTY PŘEDMĚTU