ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 Zájmové aktivity pro žáky i rodiče

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Kariérové poradenství
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
Diagnostika SPU.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
Různé role zástupce ředitele školy
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Cíle o.s. ISIS  pomoc náhradním rodičům  zdárný vývoj dětí  přísun informací – vzdělávání  sdílení zkušeností mezi rodiči navzájem  prevence problémů.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Reintegrace žáků s chronickým onemocněním zpět do škol projekt TIMSIS Action Comenius 2.1 Action Comenius 2.1 Doba trvání projektu: 3 roky Doba trvání.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Mateřská škola, základní škola a střední škola Daneta, s.r.o.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
MAP – Místní akční plán ORP RK
Šablony OP VVV a podpora nadání
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Plán vzdělávacích aktivit
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Střední škola železniční, technická a služeb, Šumperk
Š A B L O N Y II.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Kariérové poradenství a podnikavost
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 Zájmové aktivity pro žáky i rodiče Programy osobnostní, sociální a etické výchovy Podpora čtenářské a finanční gramotnosti Nízkoprahový klub KŘENKA Inkluzivní vzdělávání žáků ve školách "spádových" sociálně vyloučeným lokalitám – v tzv. romských školách, CZ.1.07/1.2.00/14.0014, 1.4.2010 – 31.3.2013 KŘENKA – zážitkem k inkluzi, CZ.1.07/1.2.00/27.0012, 1.6.2012 – 31.5.2015 Model komunitního a inkluzivního vzdělávání pro základní školy hlavního vzdělávacího proudu, CZ.1.07/1.2.17/01.0013, 1.4.2013 - 31.3.2015 ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 PARTNEŘI: občanská sdružení KŘEMÍNEK a Liga komunitních škol Realizace projektu 1.6.2012 – 31.5.2015

Školní poradenské pracoviště ŠPP hlavní činnosti psychologická práce výchovné poradenství speciálně pedagogická práce prevence sociálněpatologických jevů sociálně pedagogická práce monitoring a evaluace logopedická péče

Školní poradenské pracoviště ŠPP přínosy Systém řešení problémových situací (metodika, formuláře, spisový materiál) Okamžitá reakce na nové a nestandardní situace Personální obsazení Pozitivní vnímání pracoviště mezi žáky i učiteli

Školní poradenské pracoviště ŠPP Kvantifikace činnosti 315 krizových intervencí a výchovných pohovorů se žáky (evidováno od 9/2011) 81 žáků ve speciálně pedagogické péči (od 1/2011) 190 žáků v logopedické péči (od 9/2010) 47 výchovných komisí a 295 oficiálních pohovorů s rodiči (evidováno od 9/2011) 467 kontaktů s institucemi (evidence od 10/2011), kontakty probíhají formou oficiálních písemných zpráv, emailových zpráv, telefonických a osobních pohovorů

Školní poradenské pracoviště ŠPP Roční kvantifikace činností

Školní poradenské pracoviště (neformální vzdělávání) ŠPP-NV hlavní činnosti program osobnostní a sociální výchovy program etické výchovy příležitostné tématické programy zážitkové poradenství pro žáky jako motivace k dokončení ZŠ a následnou volbu střední školy pomoc rodičům při výběru vhodné profesní orientace jejich dětí odborná pomoc při řešení dopadů soc.-pat. jevů

Osobnostní a sociální výchova Témata a způsoby práce metody sociálně psychologického výcviku a zážitkové pedagogiky, projektivní výtvarné techniky,... prohloubení sebepoznání, vztahy ve vrstevnických skupinách, rozvoj sociálních a komunikačních dovedností, podpora spolupráce,…

Etická výchova Témata a způsoby práce práce s texty a pracovními listy, hry zaměřené na rozvoj kooperace a komunikace,… etické a mravní zásady společnosti, rozvoj sociální komunikace, tvorba vlastního názoru, hodnotová orientace,…

Příležitostné tématické programy Témata a způsoby práce Prevence kouření na 1. stupni Čtyři na sebe navazujících zážitkové lekce (srdce, zoubky, plíce, opakování) volně zpracovány podle metodického materiálu Program podpory zdraví a prevence kouření pro mladší školní věk (7-11 let) Normální je nekouřit 1 díl, MU Brno 2009. Program byl metodicky upraven s ohledem na potřeby žáků v jednotlivých ročnících. Prevence kyberšikany (4.-9.ročník) Program využívá videonahrávky příběhů dětí a jejich aktivit na internetu a seznamuje s důležitými informacemi prostřednictvím pracovních listů (s využitím komixů, obrázků). Následovala diskuse k videím i k pracovním listům. Program byl doplněn seminářem pro pedagogické pracovníky.

Zážitkové poradenství pro žáky jako motivace k dokončení ZŠ a následnou volbu střední školy Témata a způsoby práce Lekce jsou určeny pro žáky z 2. Stupně. Jejich zaměření by mělo žáky přimět k zamyšlení nad vlastní budoucností. Zážitkové lekce na ZŠ Křenová (multimediální prezentace a následná beseda): - Střední škola polytechnická, Jílová 36g , Brno (9 žáků) - Střední škola stavebních řemesel, Brno – Bosonohy (8 žáků) - Odborné učiliště a Praktická škola, Lomená 44, Brno (8 žáků) - Střední škola strojírenská a elektrotechnická, Trnkova 113, Brno (8 žáků) - Střední odborná škola managementu a práva, Vranovská 17, Brno (7 žáků) Zážitkové lekce formou exkurze: - Vyšší policejní škola Ministerstva vnitra v Brně, Horní 21, Brno (25 žáků) - Veletrh SŠ a OU – BVV (10 žáků) - Střední škola potravinářská a služeb, Charbulova 106, Brno (9 žáků) - Střední škola polytechnická, Jílová 36g, Brno

Poradenství Témata a způsoby práce Pomoc rodičům při výběru vhodné profesní orientace jejich dětí (poradenství rodičům a metodické konzultace s odborníky na poradenství k volbě povolání) Cílem je najít takové budoucí zaměření, které by splňovalo očekávání žáků a jejich rodičů a současně odpovídalo jejich studijním předpokladům, schopnostem, dovednostem a zájmům. Rodičům jsou poskytovány a upřesňovány informace související s dalším studiem, které žáci mohly získat při zážitkových akcích. Další součástí této problematiky je setkávání se zástupci z PPP a SPC, ÚP (poskytování, předávání a konzultování informací). Odborná pomoc při řešení dopadů soc.-pat. jevů (poradenské intervence pro žáky, rodiče a učitele) V případě problémových projevů chování žáků je pedagogům a daným žákům poskytována odborná pomoc v podobě bezprostřední poradenské intervence. Se žáky je celá situace bez časového prodlení rozebrána, jsou hledány možné příčiny jeho problémového chování v dané situaci. Aktuálnost a „živost“ situace umožňuje postihnout celou řadu postřehů, které by časovým odložením mohly ztratit na významu či zcela zapadnout. Současně je dán potřebný časový prostor daným vyučujícím k jejich jednání.

Školní poradenské pracoviště ŠPP udržitelnost systém monitorování a vyhodnocování absencí a jasný metodický postup řešení problémových absencí TU vytvořen záznamový systém pohovorů s rodiči systém dokumentace činnosti jednotlivých pozic ŠPP zmapování žáků se SVP a vytvořena evidence (anamnézy) metodické pokyny pro práci se žáky s SPU, s ADHD, s LMR pro vyučující zásoba spec. ped. materiálů a pomůcek zavedení spec. ped. a logopedických postupů a pomůcek do výuky vytvořeny užší vztahy s OSPOD, PPP, SPC i jinými institucemi preventivně motivační pohovory s rodiči vytvořeny jasné postupy při řešení krizových situací a evidence krizových intervencí a výchovných problémů jsou navázány kontakty s různými NNO