SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci SCHOLA SERVIS dále podala v roce 2012 další dva projekty, které dosud nebyly schváleny Cílovou skupinou projektů jsou pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení
Kompetentní vedení školy aneb zvládnutí managerských dovedností Individuální projekt – Cílem projektu bylo: výrazné zvýšení schopností, managerských dovedností a odborných znalostí vedoucích pracovníků ve školách, školských zařízeních a pracovníků odborů školství v oblastech managementu, komunikace, zvládání stresu, plánování, vedení a motivace týmu a finančního zabezpečení projektů. Projekt si kladl za cíl zlepšit klima na školách, posílit konkurenceschopnost škol a školských zařízení a nastartovat budování image škol a školských zařízení v Olomouckém kraji. V rámci projektu bylo realizováno celkem 114 vzdělávacích seminářů, kterých se zúčastnilo 1190 účastníků.
Leaderem uvnitř aneb jak nejlépe využít svých osobnostních kvalit k rozvoji školy – Cílem projektu bylo vytvoření 6 inovovaných a 6 nově vytvořených vzdělávacích modulů a jejich následná akreditace zvlášť u každého partnera. Dále realizace těchto modulů. Projekt si kladl za cíl zlepšit klima na školách a školských zařízeních a zpřístupnit vzdělávání pedagogických pracovníků v těchto krajích: Olomoucký, Zlínský, Pardubický, Jihočeský, Ústecký a Karlovarský. Celkem v průběhu projektu bylo realizováno celkem 294 vzdělávacích programů, kterých se zúčastnilo celkem účastníků z řad cílové skupiny projektu.
Odborný růst pedagoga aneb úspěšné zvládnutí nových pedagogických dovedností – Obsahovou náplní projektu bylo zajištění dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základě analýzy potřeb škol formou aktivních seminářů, workshopů a ukázkových hodin. Cílovou skupinou projektu byli pedagogové ZŠ a příslušných ročníků víceletých gymnázií a pedagogové středních škol. Jednotlivé vzdělávací akce byly zaměřeny na podporu procesu realizace školních vzdělávacích programů intenzivním a směrovaným dalším vzděláváním zaměřeným na odborné i obecné kompetence, týmovou spolupráci aj. V rámci projektu bylo vytvořeno 100 nových nebo inovovaných vzdělávacích seminářů, k těmto seminářům byly vytvořeny výukové materiály, jednotlivé semináře byly akreditovány MŠMT V rámci projektu bylo podpořeno celkem pedagogů z řad cílové skupiny. Získané dovednosti účastníci využívali a budou využívat při své pedagogické praxi.
Jak učit etickou výchovu – Cílem projektu bylo poskytnutí podpory pedagogickým pracovníkům, aby mohli zařadit etickou výchovu do výuky. Cílovou skupinou projektu byli učitelé Olomouckého kraje. V rámci projektu bylo vytvořeno 20 nových vzdělávacích seminářů, k nim byly vytvořeny výukové materiály. Jednotlivé vzdělávací moduly byly akreditovány. Celkem v průběhu projektu bylo realizováno 120 vzdělávacích programů, kterých se zúčastnilo celkem účastníků z řad cílové skupiny projektu.
Výtvarné dílny nejen pro učitele výtvarné výchovy – Cílem projektu bylo prostřednictvím odborných dílen poskytnout prostor a metodickou podporu cílové skupině při zpracování učebních pomůcek a materiálů, zkvalitnit výuku výtvarné výchovy ve školách a školských zařízeních Olomouckého kraje a aplikovat nové poznatky společenských a přírodních věd a proměn současného umění, včetně nových technologií v praktickém nácviku. V rámci projektu bylo vytvořeno 98 nových nebo inovovaných vzdělávacích seminářů – pracovních dílen, k těmto dílnám byly vytvořeny výukové materiály, jednotlivé dílny byly akreditovány MŠMT V rámci projektu bylo podpořeno celkem 2757 pedagogů z řad cílové skupiny.
Regionální evaluační centrum – Cílem projektu bylo inovovat proces vzdělávání a proces řízení škol v Olomouckém kraji s využitím nejmodernějších trendů z oblasti ekonomických subjektů, včetně zavedení inovativních a progresivních organizačních forem a metod řízení.
Kompetentní třídní učitel základní školy – Cílem projektu je zvýšení kompetencí třídních učitelů v oblastech komunikace v obtížných situacích, prevence negativních jevů, pozitivního ovlivňování klimatu třídy, psychohygieny, prevence syndromu vyhoření, etikety ve třídě a dalších.
Děkuji za pozornost Pavel Sekanina Tel.: