Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola Sluníčko Hradec Králové,Třebeš
Advertisements

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Montessori Vlašim – cesta pro děti i jejich dospělé
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
Vymezení pedagogiky VČ (PVČ)
Role asistenta v Montessori pedagogice
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Svoji metodu šířila po celém světě,
Sdružená/komunitní škola brno
PEDAGOGIKA MARIE MONTESSORI.
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
Naše zvolená průřezová témata
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
Vzájemné učení PEER REVIEW Proč právě „PEER REVIEW“  Hledání (se)  Nabídka NÚOV  Úvodní setkání  Volba školy.
Zdravá škola.
Dolní Břežany dětí v mateřské škole - 80 dětí v základní škole (ve věku 6-15) - 20 zaměstnanců dětí v mateřské škole - 9 dětí v základní.
Z ÁKLADNÍ ŠKOLA, B RNO, G AJDOŠOVA 3 F AKULTNÍ ŠKOLA P EDAGOGICKÉ FAKULTY M ASARYKOVY UNIVERZITY V B RN Ě.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Zpracovala: Simona Hyková
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Buchtová Eva, Staňková Barbora. „Pomoz mi, abych to dokázalo samo“ děti mají rozdílné učební schopnosti a nadání.
web: tel.: ředitelka školy: Mgr. Milada Němcová KONTAKT:
Průřezová témata.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Řídící struktury, malé a velké organizace
Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ , realizace – INVESTICE.
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Reformní hnutí a jeho odkaz dnešku Reformní hnutí a jeho odkaz dnešku Hnutí kritizovalo zejména to, že: Školy připravovaly ukázněného občana Ve vzdělávání.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Rodičovství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět práce– Rodičovství.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_15.
Podpora zdravého životního stylu na školách v Kraji Vysočina reg. číslo: CZ.1.07/1.1.00/ realizace: září 2014 – červenec 2015.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZŠ Malá Losenice dne Mgr. Marie Linhartová
1. Vymezení a rysy sportovní edukace
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Podmínky učení.
Podpora bezpečného klimatu prostřednictvím etické výchovy Hana Kachtíková 3.října 2017
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Teorie a metodika výchovy Lekce 2: Alternativní školství
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Masarova 11, Brno - Líšeň. Masarova 11, Brno - Líšeň.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe

Každé dítě potřebuje ke svému správnému rozvoji řád. V opačném případě se ve světě, který poznává a objevuje, cítí bezradné a ztracené.  míra svobody dítěte  princip svobody a samostatnosti.

Cílem výchovy a výuky Osobnosti  nezávislé  kreativní  samostatné  přátelské a empatické  sebevědomé  vyrovnané

Prostředky a zásady ke splnění cílů výchovy a výuky  vzájemný respekt  vzájemná důvěra + umění si vzájemně naslouchat  vytváření připraveného prostředí (podpora přirozeného zájmu – vnitřní motivace)  bezpečnost, spolupráce, ohleduplnost, ticho, klid a láska Dítě nejvíc naslouchá těm, které miluje, ke kterým má láskyplný vztah.

Význam vztahů - dítě x rodina x učitel  vzájemná důvěra a úcta  podpora dítěte  pravidelná návštěva výuky  zapojení se do života třídy, školy

Projektové vyučování  propojení praxe a teorie  cesta ke kreativitě, samostatnému myšlení, rozhodování a vlastní činnosti  respektuje svobodnou volbu a individuální rozvoj dítěte  podporuje přirozený zájem  umožňuje realizovat nápad - myšlenky přecházejí k činu  vede k samostatnému myšlení, rozhodování  učí plánovat  učí komunikovat, sdělovat výsledky své práce

Týdenní plán

Osnova projektu „Doprava č i poprava“

Prezentace projektu „Doprava č i poprava“

Osnova projektu „ Č lov ě k a jeho strava“

PaedDr. Dagmar Bulová Základní škola, Brno, Gajdošova 3 Tel.: web: Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014