Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe
Každé dítě potřebuje ke svému správnému rozvoji řád. V opačném případě se ve světě, který poznává a objevuje, cítí bezradné a ztracené. míra svobody dítěte princip svobody a samostatnosti.
Cílem výchovy a výuky Osobnosti nezávislé kreativní samostatné přátelské a empatické sebevědomé vyrovnané
Prostředky a zásady ke splnění cílů výchovy a výuky vzájemný respekt vzájemná důvěra + umění si vzájemně naslouchat vytváření připraveného prostředí (podpora přirozeného zájmu – vnitřní motivace) bezpečnost, spolupráce, ohleduplnost, ticho, klid a láska Dítě nejvíc naslouchá těm, které miluje, ke kterým má láskyplný vztah.
Význam vztahů - dítě x rodina x učitel vzájemná důvěra a úcta podpora dítěte pravidelná návštěva výuky zapojení se do života třídy, školy
Projektové vyučování propojení praxe a teorie cesta ke kreativitě, samostatnému myšlení, rozhodování a vlastní činnosti respektuje svobodnou volbu a individuální rozvoj dítěte podporuje přirozený zájem umožňuje realizovat nápad - myšlenky přecházejí k činu vede k samostatnému myšlení, rozhodování učí plánovat učí komunikovat, sdělovat výsledky své práce
Týdenní plán
Osnova projektu „Doprava č i poprava“
Prezentace projektu „Doprava č i poprava“
Osnova projektu „ Č lov ě k a jeho strava“
PaedDr. Dagmar Bulová Základní škola, Brno, Gajdošova 3 Tel.: web: Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014