Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
ÚVOD DO MARKETINGU.
Projektové řízení Modul č.1.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Ekonomika informačních systémů
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Vybrané metody analýzy
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Systém managementu jakosti QMS
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Správný krok ke prosperitě… …ukážeme Vám JAK. NETAX – kdo jsme ? Vize: Stát se vyhledávaným poskytovatelem služeb na českém trhu v oblasti finančního.
Analýza makro a mikroprostředí
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Moderní byznys Jan Kovařík. ”Zlepší-li se toky informací ve firmě, pak řešení jednotlivých podnikatelských problémů již přijdou sama.” Bill Gates, Byznys.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Možnosti podniků v péči o životní prostředí
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Filozofická hlediska inovací Inovace, evoluce a civilizace Oldřich Syrovátka Katedra společenských věd FM VŠE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Podnikatelský nápad Nejlepším a nejpříjemnějším způsobem, jak vytvořit úžasný produkt či službu, je udělat něco, co chceš sám používat.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Řízená praxe Asistence oddělení vývoje , Informatické praxe 2011, Jitka Němečková.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Úspěšnou firmu tvoří kvalifikovaní zaměstnanci Hradec Králové EA Hotel Tereziánský dvůr
Marketingový plán podniku
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Úloha marketingu v řízení organizace
Zavádění informačních systémů
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.

Agenda Konkurenceschopnost v ČR a EU Restrukturalizace podnikání v ČR Cesta k úspěchu na globálním trhu EU Ponaučení pro obchod … možná odpověď... Jak nepodcenit klíčovou roli IT… Jak využívají IT podniky v EU Naše vize IT služeb Jak vývoj v IT v EU přímo ovlivní výrobce potravin.

Citát... Většina firem využívá IT k rozvoji specifických projektů jež pomáhají zlepšovat obchodní výsledky firmy díky zdokonaleným produktům, nižším nákladům, a rychlejším dodávkám a dokonalejším službám pro zákazníky. Tyto firmy pochopily důležitou lekci: Smyslem IT je vydělávat peníze ! ! ! Nepřemýšlejte o tom jak snižovat náklady na IT, přemýšlejte o jejich efektivnosti a vlivu na celkový hospodářský výsledek firmy. Tajemstvím obchodního úspěchu v digitálním věku je úspěšné využití IT. Tajemstvím úspěchu IT je moderní a pružná infrastruktura firmy. Bill Gates - Byznys rychlostí myšlenky

Konkurenční schopnost podniků v ČR... Produktivita průmyslu v ČR Neefektivní výroba v ČR Budoucnost produkce Necenová konkurenční schopnost

Restrukturalizace podnikání v ČR... Průmysl ČR 40 % na EU 20 % Služby ČR 24 % na EU 34 %

Cesta k úspěchu... Informace Odbornost Znalostní úroveň Podnikání je dlouhodobý proces „Informační společnost“ = konkurenceschopnost

Ponaučení pro obchod ??? Spotřebujete menší část svého rozpočtu na IT na udržování systému v chodu a větší část na nová obchodní řešení? Máte k dispozici nejlepší dostupné aplikace? Jak nákladné je přidat nová řešení k Vaší existující infrastruktuře?

….. možná odpověď …. V roce našeho vstupu do Evropské Unie se pro situaci mnoha domácích firem hodí anekdota o dvou lovcích, kteří se ocitli za soumraku v džungli daleko od civilizace a s vybitými zásobníky svých pušek. První z lovců okamžitě shodil vysoké kožené boty a obul lehké běžecké tretry. Druhý to s údivem komentoval: „Snad si nemyslíš, že když nás překvapí lev, poběžíš ve svých tretrách rychleji než on.“ A první na to: „Rychleji než lev opravdu nepoběžím, ale bude mi stačit, když poběžím rychleji než Ty….“

Jak nepodcenit klíčovou roli IT? IT poskytuje služby všem úsekům Hospodářský výsledek - IT ovlivňuje sice nepřímo ale velmi významně. Aby role IT nebyla podceněna, je třeba vytvořit: 1)SWOT analýzu přímo za IT 2)Firemní strategii rozvoje IT 3)Investiční plán 4)Pravidla hodnocení / kontroly

Jak využívají IT podniky v EU? Pekařské společnosti v EU využívají velmi podobné IT jako české podniky. Proč? Technologie jsou globální (Unix, GSM, HTML,…) IS může být pouze Globální Lokální Vlastní

Naše vize IT služeb „IT jako nástroj pro bourání bariér“ mezi lidmi uvnitř společnosti mezi společností a jejími zákazníky místa a času mezi námi a Vámi

Jak vývoj v IT v EU přímo ovlivní výrobce potravin. Příklad z praxe „Food Traceability“ Zákazník má právo vědět, odkud pochází potravina, kterou kupuje Dotkne se všech článků výrobního řetězce Platí od