7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Sčítání zlomků..
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POZORUJ: = = =
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání lomených výrazů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Sčítání lomených výrazů – 3
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
Matematika a její aplikace
AnotacePrezentace, která se zabývá smíšenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převádí smíšená čísla. Speciální vzdělávací.
9.
5.
Dělení zlomků.
2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace
22..
Racionální čísla.
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Zlomky Čísla smíšená..
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Lomené algebraické výrazy
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zlomky Sčítání zlomků..
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Základní škola Čelákovice
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Písemné sčítání dvojciferných čísel bez přechodu desítky
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Zlomky (4) Smíšená čísla
Písemné sčítání II..
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

7

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + =

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + =

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + =

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. Pokud zlomky nemají stejného jmenovatele, musíme je nejprve převést na společného jmenovatele a pak sečteme jejich čitatele. hledáme společného jmenovatele obou zlomků n(3,5) = 15 2) rozšíříme oba zlomky tak, aby měly ve jmenovateli číslo 15 10 9

Sečti zlomky: SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ hledáme společného jmenovatele obou zlomků n(8,12) = 24 2) rozšíříme oba zlomky tak, aby měly ve jmenovateli číslo 24 9 10 VŽDY ZKONTROLUJEME, JESTLI JE VÝSLEDEK V ZÁKLADNÍM TVARU! POKUD NENÍ, MUSÍME HO ZKRÁTIT.

Sečti : SČÍTÁNÍ SMÍŠENÝCH ČÍSEL Při sčítání smíšených čísel můžeme buď smíšená čísla převést na zlomky, zlomky obvyklým způsobem sečíst a výsledek převést na smíšené číslo nebo sečíst celá čísla zvlášť a zlomky zvlášť, pokud můžeme, výsledek sčítání zlomků převedeme na smíšené číslo, sečteme celá čísla a zapíšeme jako smíšené číslo. Sečti :

Sečti : SČÍTÁNÍ SMÍŠENÝCH ČÍSEL Záleží na typu příkladu, který způsob je výhodnější.