1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Trh a jeho zákonitosti.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES Hospodářský proces je koloběh hospodářských činností. Zahrnuje fáze: Výroba Rozdělování Směna Spotřeba Zdroj obr. Wikimedia Commons.
2/1 ODMĚŇOVÁNÍ V LH EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
1/1 fungování tržní ekonomiky (12 hodin)
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Terciér – Obslužná sféra
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
1/3 fungování tržní ekonomiky
Pevný disk Pevný disk je často nazýván také hard disk (zkratka HDD). Slouží k dlouhodobému uchování dat. Je také úložištěm operačního systému, ze kterého.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
3/1 SPECIFIKA EKONOMIKY LH (18 HODIN) EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.

1. Základní ekonomické pojmy
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1/4 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A2 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
5 Normování výrobního procesu cvičení
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Úvod.  Ekonomie = interdisciplinární věda zkoumající zejména chování ekonomických subjektů = dále také hospodárnost, úspornost, dobré hospodaření  Obecná.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
HDP= hrubý domácí produkt
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.3 Marketingový mix 116.
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
TRH (tržní mechanismus)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Seznámit žáky s pojmy ekonomie, ekonomika, konkurence, monopol. Vysvětlit odvětví a sektory NH, fungování výroby. Zopakovat význam peněz. Materiál slouží.
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Ekonomika – základní pojmy.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Ekonomika– národní hospodářství
Digitální učební materiál
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Název projektu: ICT ve výuce
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
Transkript prezentace:

1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ

1.2 Práce a výroba Základní ekonomické kategorie 1.Lesnická ekonomika 2.Materiální výroba 3.Pracovní proces 4.Pracovní síla 5.Zboží 6.Ekonomické vztahy 7.Výrobní proces 8.Operace 9.Oběh 10.Spotřeba 11.Reprodukce

1.2.2 Lidské potřeby LP se dělí na: potřeby věcí potřeby činnosti a aktivity potřeby styku s jinými lidmi potřeby poznávání a kultury Potřeby dále můžeme rozdělit na: 1. Ekonomické základní – jídlo, pití zbytné – luxusní lidské potřeby 2. Neekonomické morální – mezilidské vztahy kulturní – divadlo, kino politického a veřejného života Potřeby jsou uspokojovány statky a službami. Statky - vzácné a volné Služby - věcné a osobní 22

1.2.3 Výrobní proces Pracovní proces Přírodní proces Technologický proces Výsledkem výroby je výrobek nebo služba. Rozdělování Směna Spotřeba - výrobní - nevýrobní Podle způsobu spotřeby rozlišujeme: postupnou spotřebu jednorázovou spotřebu

1.2.4 Základní výrobní faktory Výrobní faktor PRÁCE Lidský kapitál má 2 oblasti vývoje: vzdělávání realizace vzdělání Výrobní faktor PŮDA Zahrnuje všechny primární složky přírody (lesní a zemědělská půda, nerostné suroviny, vodstvo, zdroje energie, přírodní společenstva) Půda je nereprodukovatelná Výrobní faktor KAPITÁL Věcnými nositeli jsou kapitálové statky

1.2.5 Trh výrobních faktorů Cena výrobních faktorů se projevuje jako důchod z vlastnictví těchto faktorů. Renta – půda ( Výše renty je závislá na velikosti produktu, který je možné na půdě vyrobit.) Mzda - práce (Velikost mzdy by měla být závislá na množství a kvalitě práce.) Úrok – kapitál (Úroková míra je poměr výnosů k celkové hodnotě vloženého kapitálu.)

Otázky k opakování 1.Definuj jednou větou pojem pracovní síla. 2.Jak zní zákon o souladu výrobních vztahů a výrobních sil? 3.Rozděl lidské potřeby! 4.K čemu slouží spotřeba? 5.V jaké fázi „lidského kapitálu“ se právě nacházíš? 6.K čemu vede změna poptávky po půdě? 7.Co všechno zahrnujeme pod pojmem výrobní faktor kapitál? 8.Čemu by měla být úměrná mzda? 9.Kolik chlebů je na obrázku v kapitole 1.2.2?

Seznam obrázků Obr. 15http:// http:// Obr. 16http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Holzpolder239.jpg/800px-Holzpolder239.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a0/Holzpolder239.jpg/800px-Holzpolder239.jpg Obr. 17http:// http:// Obr. 22http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/V%C3%BDroba_chleba_%2844%29.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/V%C3%BDroba_chleba_%2844%29.JPG Obr. 23http:// http:// Obr px-Burn_area_in_Yellowstone_National_Park.JPG px-Burn_area_in_Yellowstone_National_Park.JPG Obr. 25http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/krhova/11.jpg http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/krhova/11.jpg Obr. 26http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/Product_photography.jpg/800px- Product_photography.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/Product_photography.jpg/800px- Product_photography.jpg Obr. 27http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/db/Barber_shop.jpeg/800px-Barber_shop.jpeg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/db/Barber_shop.jpeg/800px-Barber_shop.jpeg Obr. 28http:// http:// Obr. 29http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/skolkareni/13.jpg http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/skolkareni/13.jpg Obr. 30http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/kaceni-dubu-kvetonka/5.jpg http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/kaceni-dubu-kvetonka/5.jpg Obr. 31http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/kaceni-dubu-kvetonka/5-nahled.jpg http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/kaceni-dubu-kvetonka/5-nahled.jpg Obr. 32http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Money_Cash.jpg/800px-Money_Cash.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Money_Cash.jpg/800px-Money_Cash.jpg Obr. 33http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Mcol_money_bag.svg/56px- Mcol_money_bag.svg.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Mcol_money_bag.svg/56px- Mcol_money_bag.svg.png