NETOLISMUS V ČR se hovoří o 10% hráčů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Advertisements

Fenomén závislosti na PC
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Virtuální drogy – internet a PC hry
Zákon o sociálních službách
VOLNÝ ČAS TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU PATŘÍ MEZI ZÁKLADNÍ PSYCHOLOGICKÉ POTŘEBY KAŽDÉHO ČLOVĚKA.
Jak se (ne) stát závislákem! „Jak se (ne) stát závislákem !“ je interaktivní výchovný program pro „….náctileté“ s tématikou primární prevence některého.
ÚMYSLNÁ HRA RUKOU Pravidlo 12
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Rodina.
Abraham Maslow (1908 – 1970). Abraham Maslow Americký psycholog, psychiatr a filozof Zakladatel humanistické psychologie.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Závislost, nebezpečná závislost.  - je stav, kdy někdo nebo něco je podmíněn nějakou okolností nebo situací  - kterou potřebuje (nebo si myslí že ji.
Koncepce péče o staré občany
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
Alkohol Pojem alkohol pochází z arabského AL-KAHAL
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Týmový herní výkon (THV)
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Syndrom špatného zacházení
Rizikového chování v dospívání
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Je dnes dětství bezpečné. (Subjektivní zkušenost dět
Vypracoval: Jiří Novák 9.Třída
Hráči počítačových her
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_474.
On-line Hry Hana Smolanová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Hazardování s hazardem
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Seminář Trauma.
NETHOLISMU Závislost na počítačových hrách, sociálních sítích a internetu Eva Maksová Ludvík Panny.
Dagmar Weisbauerová Co je to MMORPG?  Massive(ly)-Multiplayer Online Role- Playing Game  Neboli :Hromadná Online hra na hrdiny  Po č íta č.
Patologické hráčství David Kadlec , SOVČ 2011.
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluPatologické.
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
ZÁVISLOSTI SEXUÁLNÍ DEVIACE SBEVRAŽDY Brno, 2014.
Rizikové chování1 Prevence rizikového chování dětí a mládeže Mgr. Jana Smíšková školní metodička prevence výchovná poradkyně ZŠ T. G. Masaryka.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
HRAJME SI S DĚTMI! Martin BACH. ASOCIACE HERNÍHO PRŮMYSLU.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Syndrom týraného dítěte Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Klára Fidriková, Radim Slaný. tch?v=fIPqvmpPhQ8.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
Netolismus.
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Patologické hráčství Bc. Balonová Soňa.
Jedním z úkolů Mentora je dosažení profesionálního výkonu služby
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
Číslo v digitálním archivu školy
Hazardní hra VY_32_INOVACE_03_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_HAZARDNÍ HRA
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Odvrácená strana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola T. G. Masaryka Blatná, okr. Strakonice
Náročné životní situace
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Školská sociální práce
Gambling a ČR jako ráj hazardu
SP s rodinou 2 Metody hodnocení, protektivní a rizikové faktory
Rodičovství biologické a pěstounské
RODIČ A SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA DĚTÍ
Transkript prezentace:

NETOLISMUS V ČR se hovoří o 10% hráčů

DEFINICE závislosti na virtuálních drogách počítače mobily hry závislost psychická internet televize Psychická – což není výhra, protože zbavit se fyzické jde jednodušeji než psychické – vyžaduje poměrně větší čas, změnu postojů, návyků, uvažování, chování Je to převážně psychická závislost – která má za vinu opakované užívání či zneužívání

Nejčastější prostředí = online hry tisíce hráčů v jednom virtuálním prostředí celosvětově rozšíření nejčastěji vyvolává a podporuje závislostní chování – MMORPG - např. Warcraft (po celém světě má tuto hru předplaceno 12.mil. hráčů + tzv. privátní servery – kde se neplatí poplatky) Čísla k červnu 2011 ________ Nejenom jako hraní her (především pak on-line her), ale také často jako chatování, brouzdání nebo například on-line nakupování. V dnešní době stále nových technologií a rychlého vývoje se objevují stále nové možnosti.

MMORPG (Massively multiplayer online role playing game) hráči se vžívají do hrdinských rolí realita on-line hry pokračuje, i když hráč opustí hru a odpojí se z internetu - u hráče tak vzniká stále silnější touha být připojen co možná nejdéle, aby „o něco nepřišel“ Pokud dítěti pořídíte počítačovou hru, například strategickou, stráví u ní ze začátku možná poměrně hodně hodin, ale hra má svůj začátek a konec. Časem ohraná hra omrzí a dítě ji odloží.

pochopení podstaty netolismu = jaké potřeby jsou uspokojovány hierarchie lidských potřeb amerického psychologa Abrahama Maslowa

On-line hry + jiné internetové služby mají schopnost uspokojit veškeré lidské potřeby (pokud ne – např. fyziologické potřeby = hráč je potlačí) výhoda virtuálního uspokojování potřeb neúspěch lze prostým opakováním změnit v úspěch.

bez spolupráce s ostatními hráči určité herní Lákadlo … týmový způsob hraní – bez spolupráce s ostatními hráči určité herní úkoly nemůžete splnit (např. zabít silného virtuálního draka) umožňuje vytvářet sociální skupiny – tzv. gildy či týmy s příslušností k týmu pak roste zodpovědnost, jejich přítomnost ve hře je pak nutná právě proto, že by bez nich celý tým nemohl zadané úkoly splnit.

Problém… neexistence konce hry… s rostoucím množstvím hráčů autoři do hry dodávají nové úkoly, rozšiřují herní možnosti, vydávají tzv. datadisky, které umožňují pokračovat ve hře do nekonečna = nelze vyhrát

Kdy hraju bezpečně… jasně dané meze a pravidla hraní hry např. stanovení začátku a konce hra nemá přímý vliv na reálný život nenarušené sociální vazby, zachování dosavadního chodu – práce, škola… Toto se ale týká spíše dospělých, kteří občas berou hru jako relaxaci, odreagování a jsou schopni ji korigovat. U dětí je to obtížnější a mají s hrami větší problémy.

Kdy je třeba zvýšit dohled…. dítě se vzpírá rodičovským zákazům brzké vstávání či ponocování ztráta kontroly nad časem stráveným u počítače /zanedbání hygieny, jídla, pitný režim/ není schopno dodržet vymezený čas pro hru neumí se zabavit v prostoru, kde nemá počítač nervozita, neklid, když nemůže hrát narušené vztahy, zanedbávání povinností zhoršené školní výsledky lhaní krádež peněz na hry

Tělesná rizika… sedavý způsob života – bolesti šíje, ramen, kloubů, zápěstí obezita, cukrovka, srdeční nemoci. nemoci očí, silné zatěžování zraku epilepsie dlouhodobý stres /s tím související zdravotní problémy/ větší tendence riskovat a vyšší riziko úrazů

Psychologická a sociální rizika… špatná organizace času - nepravidelnost v jídle, nedostatek spánku zhoršení mezilidských vztahů, úzkost ve vztazích, neschopnost řešit problémy v komunikaci horší školní prospěch nebo soustředění na práci násilí v počítačových hrách zvyšuje agresivitu, sklon ke rvačkám, šikanování, nepřátelské nebo podezíravé naladění vůči světu dochází ke zhoršování vztahů v rodině a partnerských vztazích se vzrůstajícím časem, který hře lidé věnují, omezují veškeré ostatní aktivity, tedy zájmy, koníčky

již mám problémy v reálném světě riziko vzniku netolismu roste již mám problémy v reálném světě - vynahradím si to ve virtualitě ve virtualitě najdu útočiště svůj neúspěch v realitě nahradím úspěchem v kyberprostoru