Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května 2014 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava celostátního plánu dopravní obslužnosti na období
Advertisements

Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
vedoucí Oddělení boje s korupcí
Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
4. železniční balíček 1.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Příprava nové dopravní politiky ČR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Vize spolupráce s regiony
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa Bílá kniha Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou,
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
1 Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 16. května 2016.
Ing. Ludvík Urban, ROLE NÁRODNÍHO DOPRAVCE VE VEŘEJNÉ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVĚ.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa JUDr
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Informace o projektech v IDS JMK
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
zřízen Upraven : - zákonem č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích - zákon č. 406/2000.
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Legislativa výlukové činnosti
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 14. května
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Transkript prezentace:

Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května 2014 1

Důvod zpracování Dopravní politika České republiky pro období let 2014 až 2020 – „další směřování systému veřejné dopravy včetně výběru varianty organizace systému bude stanovena v Koncepci veřejné dopravy, která navrhne novou strukturu organizace veřejné dopravy, potřebné legislativní úpravy a návrh financování systému“ (str. 71). Termín dokončení – do 31. prosince 2014 (předložení vládě ČR) Gestor: MD ve spolupráci se samosprávou Postup: - zpracování diskusního dokumentu (tzv. zelené knihy), zabývající se jednotlivými problematickými oblastmi ve veřejné dopravě - debata zúčastněných subjektů (květen – červen 2014) - zpracování, projednání a schválení tzv. bílé knihy, tj. oficiální strategie státu v oblasti veřejné dopravy. 2

Obsah Zelené knihy Struktura objednávky veřejné dopravy a její financování Stávající stav – regionalizace v roce 2005, tři stupně objednávky (stát, kraje, obce), účelové dotace pro kraje na železnici Možnosti organizace: stávající stav financování a odpovědnost za železniční dopravu přesout do působnosti státu přesunutí financování a odpovědnosti pouze v části odpovídající státním dotacím plný přesun odpovědnosti za regionální dopravu na kraje Nástroje: zákon o státním rozpočtu, změn RUD, usnesení vlády pro delší časové období, stanovení rámce ve zvláštním právním předpisu. 3

Obsah Zelené knihy 2. Kvalita dopravního plánování Úloha železniční a autobusové dopravy (velikost jednotek, obratovost), zda má stát objednávat nadregionální autobusovou dopravu plošná obsluha (maximální pokrytí, minimum přestupů) hierarchická obsluha (více vrstev – základní, regionální, rychlá regionální, meziaglomerační) Potřebnost předepsaných standardů kvantitativní (četnost) kvalitativní (vozidla) Otázka zřízení subjektu s koordinační úlohou na celostátní úrovni – vymezení jeho rolí? 4

Obsah Zelené knihy Uzavírání smluv o veřejných službách, vozidlový park Možnosti sjednání: přímé uzavření smlouvy - silný dopravce, třeba zajistit průhlednost uzavření na základě nabídkového řízení - plánovitě, mít jasnou pozici, řešit tarif → bez stanovení priorit, avšak objednatel musí být předvídatelný a měl by vytvářet stabilní prostředí Další témata: vyzobání rozinek role regulátora železniční dopravy. Vozidla: - způsoby pořízení a následného vlastnictví (životnost vozidel) 5

Obsah Zelené knihy Tarifní integrace a technická interoperabilita systému Tarifní odbavení – vývoj IDS – podle dělby tržeb jde o řešení pro regionální dopravu Integrace pro území ČR – nástroje: a) „jedna jízdenka“- série jízdenek na jednom jízdním dokladu b) „jedna cena“ – platí tarifní degrese, dopravci mohou využívat akční nabídky Jaká je role MD? Jaká je role dopravců (tarifních svazů)? Má být jednotný standard odbavování cestujících? Mají být využitelná data o jízdních řádech? 6

Obsah Zelené knihy Vztah veřejných služeb a komerčních služeb Autobusová doprava – regulaci na trhu dostatečně zajišťuje licence Železniční doprava – pro tuzemské dopravce je vnitrostátní doprava plně otevřena → komerční služby se dynamicky mění, dopravní službu nezajišťují plně, pouze odčerpávají cestující → úvaha o možném legislativním opatření spočívajícím v možnosti omezit právo na přístup na infrastrukturu v případě, kdy lze důvodně argumentovat závažnými ekonomickými dopady na veřejné služby (návrh vychází z unijního práva). 7

Obsah Zelené knihy Úvazky systému veřejné dopravy na infrastrukturu Zpoplatnění objednávané dopravy při zdražení dopravní cesty – v rámci sbližování cen s nákladní dopravou je třeba řešit doplnění finančních prostředků do rozpočtů objednatelů. Vazba mezi opravou infrastruktury a objednávkou – vyšší provázání s potřebami objednatelů – význam dopravních plánů a plánů modernizace vozidlového parku. Využívání dopravních terminálů - zajištění přístupu k zařízení služeb na železnici (význam transpozice směrnice 34/2012/EU), výše poplatků za vjezd na autobusová nádraží. 8

Děkujeme za pozornost Ondřej Michalčík František Vichta Ministerstvo dopravy Odbor veřejné dopravy 9