Analogový a digitální zvuk a jejich rozdíly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Mechanické vlnění Adrian Marek.
Zvuk v počítači.
Multimédia Video a zvuk.
Záznamová média.
Základy počítačů a kancelářský software
Planární spirálový aplikátor pro lokální mikrovlnnou termoterapii Ondřej Rychlík Katedra elektromagnetického pole, FEL ČVUT.
Elektrotechnika Automatizační technika
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 06 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
Fy_104_Elektromagnetické jevy_Vznik střídavého proudu
Barva zvuku Veronika Kučerová.
Stejnosměrný a střídavý elektrický proud
Paměťová média.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Tato prezentace byla vytvořena
ZÁZNAM A KÓDOVÁNÍ INFORMACÍ
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Geoinformační technologie Geografické informační systémy (GIS) Výukový materiál pro gymnázia a ostatní střední školy © Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952.
Vlny Přenos informace? HRW kap. 17, 18.
Tato prezentace byla vytvořena
34. Elektromagnetický oscilátor, vznik střídavého napětí a proudu
D S P V D I A G N O S T I C E A Ř Í Z E N Í AUTOR : Ing. Zdeněk Macháček PROJEKT : Digitální signálové procesory v diagnostice a řízení.
Analogově digitální převodník
Fy_104_Elektromagnetické jevy_Vznik střídavého proudu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Karolína Hlaváčková, Leoš Kalina, Matyáš Baloun
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. cv ZS – 2010/2011 Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 03. Harmonické kmitání Mgr. Marie Šiková KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY
SLOŽENÉ KMITÁNÍ.  Působí-li na mechanický oscilátor současně dvě síly, z nichž může každá vyvolat samostatný harmonický pohyb oscilátoru,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Skládání kmitů.
Kmitání.
Michal Glöckner, ME4A, Název tématuŠablona by Marek Malík.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Multimédia Žlutířová Eva.
Hudební akustika PhDr. Petr Kalina, Ph.D
Spřažená kyvadla.
Digitální signálový procesor (DSP) Digitální signálový kontrolér (DSC) Blokové schéma mikroprocesroru.
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Analogové a digitální zařízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Elektrofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Kmity, vlny, akustika Pavel KratochvílPlzeň, ZS Část I - Kmity.
ELEKTRICKÁ MĚŘENÍ Ing. Petr Hanáček ELEKTRONICKÉ MĚŘÍCÍ PŘÍSTROJE.
Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Ondřej Pavlas, Tomáš Karhut
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Hudební akustika PhDr. Petr Kalina, Ph.D
Hardware číslicové techniky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zvuky a Fourierova transformace
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Vlny Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADY SDĚLOVACÍ TECHNIKY
ZÁKLADY SDĚLOVACÍ TECHNIKY
Transkript prezentace:

Analogový a digitální zvuk a jejich rozdíly

Analogové nástroje Elektrické nástroje – vytvářejí zvukové kmity bez použití mechanických pohyblivých dílů -vytvářejí je pomocí vhodně zapojených obvodů u analogových nástrojů jsou (elektrické kmity) generovány a dále zpracovávány přímou analogií kmitů zvukových. Celá konstrukce tak mnohdy tvoří pomyslný mechanický nástroj.

První analogový nástroj První nástroj pro generování zvuku jenom na elektronickém principu sestrojil fyzik William Du Bois Duddel. Při konstrukci použil princip generování a vyzařování zvuku pomocí elektrického oblouku. Něco podbného sestrojil také W. Burstyn, ale další el. hudební nástroje již obsahovaly oscilátory.

Oscilátory systém, ve kterém se jedna forma energie přeměňuje v jinou a zpět jeho projevem je výchylka nějaké veličiny do krajních hodnot Dělí se na 2 druhy: Mechanický: např.: kyvadlo Elektrický:

Obvody elektronických nástrojů Stejně jako nástroje mechanické, jsou i elektronické nástroje sestaveny z několika základních funkčních bloků Nejvíce se struktuře mechanických nástrojů podobá struktura jednoduchých monofonních nástroj Zdroj energie (excicátor) Kmitající část (generátor) Resonující část (resonátor) Vyzařovací část (radiátor)

Syntezátor Syntéza zvuku elektronický hudební nástroj, který tvoří výsledný zvuk syntézou syntezátor může být i digitální, ale první syntezátory byly analogové Syntéza zvuku Když neuvažujeme s výškou tónu, jsou u zvukové vlny z hudebního hlediska důležité dvě charakteristiky: průběh hlasitosti v čase (obálka), a tvar vlny neboli barva zvuku. Obecným principem práce syntezátoru je generování jednotlivých složek zvuku a jejich skládání, přičemž každá složka může mít různou obálku (různým poměrem složek se změní charakter zvuku).

Digitální zvuk zahrnuje zvukové signály uložené v digitálním formátu. Specificky, termín zahrnuje sledování: Konverze zvuku: a) analogie k digitální konverzi (ADC) b) digitální k analogové konverzi (DAC) Zpracování zvukového signálu Ukládání, získávání a přenos digitálních informací ve formátu zvuku takový jak CD, mp3, …

Důvod vzniku Digitální technologie se objevila z důvodu, že analogové signály nemohou být přenášeny nebo kopírovány dokonale, ale digitální ano. Digitální zvuk se objevil také díky jeho užitečnosti v nahrávce, manipulaci, masové-výrobě, a distribuci zvuku. Moderní distribuce hudby přes internet přes online obchody závisí na digitální nahrávce a digitálních komprimačních algoritmech.

Digitální ukládání zvuku se masově začalo používat od doby, kdy bylo firmou Philips (1982) vyvinuto CD. Tento druh ukládání zvuku má mnoho výhod oproti dřívějšímu analogovému zpracování a ukládání. Mezi nejvýznamnější patří lepší zvuková kvalita a menší harmonické zkreslení. Nejčastější formát pro ukládání digitálního zvuku je PCM (Pulse Code Modulation)

Z obrázku vyplývá, že, digitální signál je daleko hrubší než analogový Z obrázku vyplývá, že, digitální signál je daleko hrubší než analogový. Hrubost je dána právě vzorkovací frekvencí a jemností kvantování. Čím zjemňujete síť, tím více se digitální signál blíží analogovému.

Rozdíly Analogová data se uchovávají na základě převedení do nějakého fyzikálního jevu. Digitální data jsou ale přesně popsaná pomocí číselných hodnot. Při každém použití analogových dat se fyzikální signál zhoršuje. Dochází ke zhoršení kvality záznamu. Naopak digitální data zůstávají pořád stejnými čísly.

Výhody digitálního zvuku lépe se kopíruje a přenáší je méně kazový vynikající kvalita zvuku Výhody analogového zvuku Nepřítomnost aliasing pokřivení Nepřítomnost hluku quantization Chování v podmínkách přetížení