Integrationsfachdienst Doprovodná pomoc Clearing Podporované zaměstnávání pro mladé.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kariérové poradenství
Advertisements

Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Management Ing. Jan Pivoňka.
© Interface Wien GmbH Interface Wien GmbH Vítejte v Interface Wien!
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Diagnostika SPU.
Základní informace o Tranzitní službě Přechod ze Školy do Práce.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Hodnocení škol a školských zařízení
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
května 2012 Workshop ”Bilan de competences” for job seekers: exchange of international experiences and application of new findings in public employment.
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Podpora jedinců s postižením při vstupu na volný trh práce v Rakousku PhDr. Lucie Procházková.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Představení společnosti MARLIN, s. r. o
ohroženým domácím násilím
Integrationsfachdienst Integrační odborné vzdělávání Asistence při odborné přípravě.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podporované zaměstnávání pro lidi se zrakovým postižením.
1 UNTERNEHMEN – STRATEGIE - LÖSUNGEN Moduly k zjišťování a podporování základních odborných kompetencí.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Integrationsfachdienst Job Coaching. Integrationsfachdienst Job Coaching (JC) je…  JobCoaching je službou se zásadně preventivním zaměřením, jejíž cílem.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Prezentace ITP ÚP Ústeckého kraje pro konferenci ITP ve Velkých Karlovicích Úřad práce v Chomutově – metodiky realizace postupových kroků v oblasti poradenství.
Vzdělávání zaměstnanců
Profesní příprava a možnosti zaměstnávání osob s MP Vyhláška č.13 ze dne o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Podmínky přijetí.
Personální plán pro podnikatelský plán
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Podpora začleňování cizích státních příslušníků na trh práce, reg. č
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Výzva k předkládání žádostí
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Kariérové poradenství a podnikavost
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

Integrationsfachdienst Doprovodná pomoc Clearing Podporované zaměstnávání pro mladé

Integrationsfachdienst Doprovodná pomoc - zakotvení  Úmluva OSN Účinný přístup k poradenským programům, zprostředkování pracovních míst a vzdělávání a dalšímu vzdělávání Podpora při hledání práce a při získávání pracovního místa  Těžiště ESF Profesní integrace lidí s postižením Integrace osob se ztíženým přístupem k trhu práce

Integrationsfachdienst Doprovodná pomoc - zakotvení  Zákony – od v zákoně o zaměstnávání osob se zdravotním postižením §6 odst.2 d):....., zejména podporované zaměstnávání, podporované odborné vzdělávání (§ 8 zákona o odborném vzdělávání), Job Coaching a Clearing a další podpůrné struktury, zejména osobní asistence na pracovišti a poradenství pro podniky.

Integrationsfachdienst Doprovodná pomoc u autArK  Doprovodné služby společnosti autArK slouží k podpoře osob se zdravotním postižením v pracovním a profesním životě na základě účinného Care Managementu. Nabízené služby: clearing, podporované zaměstnávání, podporované odborné vzdělávání a job coaching, všechny zaměřené na člověka a v úzké spolupráci. Nadřazeným cílem je zlepšování možností účasti na trhu práce. Tím je zajištěno, že všichni naši zákazníci – tj. klienti, podnikatelé a partneři systému – od nás dostanou v každém individuálním případě podporu na míru.

Integrationsfachdienst Zúčastněné úřady  Spolkový sociální úřad  Služby zaměstnanosti  Vláda spolkové země Financování

Integrationsfachdienst Cesta k integraci Školní integrace Clearing Podpor.zaměstnávání pro mladé Podpor.odborné vzdělávání Přechod škola – povolání věk: 13 – 24 let Podpor. zaměstnávání pro dospělé Integrace do povolání Věk: 24 + job coaching Osobní asistence na pracovišti 9 let povinné školní docházky

Integrationsfachdienst Souhra nabídek Clearing Pracovní asistence pro mladé Asistence při odborném vzdělávání Pracovní asistence pro dospělé Jobcoaching

Integrationsfachdienst Orientace – clearing

Integrationsfachdienst Clearing (může trvat až 6 měsíců) Fáze realizace Závěrečná fáze Fáze informování a kontaktování Orientace – clearing

Integrationsfachdienst  Navázat kontakty ke klientům, rodičům a vztažným osobám (škola, služby zaměstnanosti atd.)  Vedení poradenských rozhovorů s klienty, rodiči a vztažnými osobami Fáze informování a kontaktování Orientace – clearing

Integrationsfachdienst  Poslouchat – naslouchat / budovat důvěru  Dohoda o péči – dobrovolné aktivity / rámcové podmínky / cíle  Založení e-spisu (elektronická správa klientů)  Anamnéza  Vnímání sebe sama – vnímání cizí osobou (přání / představy klienta / vztažné osoby)  Profesní orientace / ujasnit si zájmy (např. AIST / UST) Realizační fáze 1 Orientace – clearing

Integrationsfachdienst  Zjišťování klíčových kvalifikačních předpokladů pro obor na základě metody Melba  Ida – kufr, nástroje k diagnostikování pracovních schopností  Hamet 2 testy, moduly k zjišťování a podpoře základních praktických odborných předpokladů  Stáže na volném trhu nebo v zařízeních  Pořizování lékařských a psychologických posudků (v případě potřeby) Realizační fáze 2 Orientace – clearing

Integrationsfachdienst  Sestavení profilů sklonů a schopností / profil Melba  Sestavení clearingové zprávy – doporučení dalšího kroku směrem k integraci v povolání  Zjišťování regionálních nabídek kvalifikace, zaměstnávání a podpory / vytvoření sítě  Přechod do modulu pracovní asistence Závěrečná fáze Orientace – clearing

Integrationsfachdienst Profily znaků k začlenění osob se sníženou pracovní schopností a postižením do práce – metoda Melba  Metoda k zdokumentování pracovních požadavků a pracovních schopností – informace: Miro GmbH,  Melba využívá 29 znaků k popisu činnosti resp. k popisu pracovních schopností  Těchto 29 znaků představuje klíčové kvalifikační předpoklady, které jsou důležité v každém povolání, na povolání závisí pouze požadovaný stupeň těchto předpokladů.

Integrationsfachdienst Klíčové kvalifikační předpoklady Kognitivní znaky Sociální znaky Znaky provádění práce Psychomotorické znaky Kulturní technika/ komunikace Plánování práce Schopnost prosadit sevytrvalostmotivacečtení chápáníschopnost vést Tolerance vůči neúspěchůmJemná motorikapočty pozornost Schopnost navázat kontaktyKritická kontrolaRychlost reakcepsaní koncentraceKritičnost Schopnost dodržet řád mluvení učit se / pamatovat si Schopnost snést kritikupřesnost Řešení problémů Schopnost týmové prácesamostatnost změny pečlivost představivost zodpovědnost

Integrationsfachdienst Postup  Sestavování profilu schopností Posuzování stupně jednotlivých schopností klienta v rámci těchto 29 znaků  Sestavování profilu požadavků posuzování požadavků kladených na určitou činnost v rámci těchto 29 znaků  Porovnání profilů Zdá se nám reálné, že klient dokáže se svými individuálními schopnostmi zvládnout činnost, na kterou jsou kladeny tyto konkrétní požadavky?

Integrationsfachdienst

Analýza schopností – definice  Definice znaku Schopnost navázat kontakty znamená navázat a provádět interakci zaměřenou na pracovní úkol s firemním personálem a externími osobami, s dodavateli, klienty apod. Poznámka: Ke schopnosti navázat kontakty nepatří problémová interakce se spolupracovníky nebo kolegy (týmová práce) Znak: schopnost navazovat kontakty

Integrationsfachdienst Analýza schopností - hodnocení  Otázky k analýze schopností Je klient schopen navázat pracovní kontakty v rámci podniku? Je klientka například schopna pracovat v obchodě jako prodavačka? Je klient schopen navázat kontakty i telefonicky? Je schopen v rámci těchto kontaktů zachycovat případné potřeby nebo přání jiných lidí? Je klient schopen udržovat intenzivní kontakty k zákazníkům? Jaké je jeho/ její chování vůči zákazníkům? Zachová patřičný odstup? Znak: schopnost navazovat kontakty

Integrationsfachdienst Analýza schopností – hodnoty profilu  Pomoc k posuzování stupně hodnoty profilu 1 Reaguje na nabízený kontakt, avšak neumí z vlastních sil udržovat kontakt, nebo dokáže to jen na velmi krátkou dobu Extrémní způsoby chování, vedou ke zrušení kontaktu ze strany protějšku, např. agresivní chování, nezachová odstup Znak: schopnost navazovat kontakty

Integrationsfachdienst Pomoc k posuzování stupně hodnoty profilu 2 Je schopen v známých nebo trénovaných situacích navázat a udržovat povrchní kontakt v souladu s obecnými pravidly slušného chování Vykazuje opakovaně způsoby chování, které vedou k zrušení kontaktu, např. nepřívětivý, vznětlivý Znak: schopnost navazovat kontakty Analýza schopností – hodnoty profilu

Integrationsfachdienst Pomoc k posuzování stupně hodnoty profilu 3 Je schopen navázat a udržovat kontakty se zákazníky v souladu s požadavky Je schopen zachovat odstup Slušné chování Znak: schopnost navazovat kontakty Analýza schopností – hodnoty profilu

Integrationsfachdienst Pomoc k posuzování stupně hodnoty profilu 4 Je schopen navázat kontakt k zákazníkovi i ve složitých situacích a konstruktivně ho udržovat Reaguje i ve složitých situacích většinou přiměřeně Znak: schopnost navazovat kontakty Analýza schopností – hodnoty profilu

Integrationsfachdienst Pomoc k posuzování stupně hodnoty profilu 5 Je schopen i v nejtěžších situacích (jako např. doprovázení umírajícího) jednat přiměřeně a nápomocně Znak: schopnost navazovat kontakty Analýza schopností – hodnoty profilu

Integrationsfachdienst Diagnostické zdroje  rozhovor  zpracovávání standardizovaných úkolů  zpracovávání psychometrických postupů  monitorování chování  posuzování třetími osobami

Integrationsfachdienst

Nástroje k diagnostikování pracovních schopností – Ida kufr  Ida je diagnostickým modulem na základě metody MELBA– Informace: Miro GmbH -  Souprava 14 standardizovaných pracovních testů  3 diagnostické zdroje  Výsledek práce  Pozorování chování  Seznámení se s klientem (sociální situace)

Integrationsfachdienst Ida kufr  Pracovní test Ohýbání drátů jemná motorika kritická kontrola pečlivost představivost

Integrationsfachdienst

Ida kufr  Pracovní test Počítání čtení počítání

Integrationsfachdienst

Moduly k zjišťování a podpoře základních praktických odborných předpokladů – hamet 2  Modul 1 základní odborné předpoklady, ujasnění základních schopností pro řemeslnické profese  Modul 2 schopnost učit se, trénování a podporování praktických schopností (na základě modulu1)  Modul 3 sociální kompetence, ujasnění sociálních kompetencí  Modul 4 kombinované myšlení, rozpoznat chyby ve vizuálních kontrolních úkolech

Integrationsfachdienst  Informace PhDr. Petra Novotná - ředitelka Pedagogicko-psychologická poradna Ústí nad Orlicí, Královéhradecká Ústí nad Orlicí , Odborné učilište Ladce Miroslav Sňahničan Hviezdoslavova LADCE SLOVAKIA Moduly k zjišťování a podpoře základních praktických odborných předpokladů – hamet 2

Integrationsfachdienst  Test: Zadání kreslit zrcadlové obrazy (faktor C: „Vnímání a symetrie“) Moduly k zjišťování a podpoře základních praktických odborných předpokladů – hamet 2

Integrationsfachdienst

…..Melba / Ida / hamet 2/ odborné praxe……. Clearingová zpráva Plán rozvoje Doporučení dalšího kroku směrem k integraci v povolání Orientace – clearing

Integrationsfachdienst škola Integrační odborné vzdělávání Učební obor v regionu Pracovní místo Zaučo- vání zaměstnávání Vzdělávací kurz psych./ped./lék. poradenství ………………. Clearing Orientace – clearing

Integrationsfachdienst Pracovní asistence pro mladé Lidé s postiženímObecný trh práce Trvání podpory až 12 měsíců

Integrationsfachdienst  Na základě výsledku clearingu  Trénink pro uchazeče o zaměstnání  Odborná praxe  Akvizice učebních a pracovních míst Pracovní asistence pro mladé

Integrationsfachdienst  Poradenství a senzibilizace podniků  Možnost (finanční) podpory a pomoci  Adaptace pracovních míst  Zajištění ohrožených učebních a pracovních míst – krizová intervence Pracovní asistence pro mladé