Hodnocení ředitelů je potřebné. kvalita školy kvalita školy zpětná vazba zpětná vazba plánování dalšího rozvoje plánování dalšího rozvoje podklad pro spravedlivé odměňování podklad pro spravedlivé odměňování zvýšení motivace, posílení sebedůvěry zvýšení motivace, posílení sebedůvěry
legislativa legislativa ekonomika ekonomika vize školy vize školy kvalita vzdělávání kvalita vzdělávání kvalita pracovníků školy (vedení, DVPP) kvalita pracovníků školy (vedení, DVPP) klima školy klima školy otevřenost školy otevřenost školy Oblasti hodnocení
legislativa (ČŠI, hygiena, PO, BOZP…) legislativa (ČŠI, hygiena, PO, BOZP…) ekonomika (zřizovatel, MŠMT, kraj) ekonomika (zřizovatel, MŠMT, kraj) vize školy ?? vize školy ?? kvalita vzdělávání ?? kvalita vzdělávání ?? kvalita pracovníků školy (vedení, DVPP) ?? kvalita pracovníků školy (vedení, DVPP) ?? klima školy ?? klima školy ?? otevřenost školy ?? otevřenost školy ?? Oblasti, které se hodnotí Bez pojmenování kvalit, není možné!
Kvalitní ředitel = kvalitní škola Pojmenování kvality (školy, pedagogů..) Pojmenování kvality (školy, pedagogů..) - Stanovení měřitelných kritérií Vytvoření kariérní systému Vytvoření kariérní systému - Učitel (začínající, učitel, mentor, metodolog) - Ředitel - minimálně mentor Periodické hodnocení ředitelů školy - Oblast kvality Manažerský plat
Za pozornost děkuje Mgr. Jan KORDA ředitel Smysluplné školy, prezident APU ČR, předseda o.s.PAU