CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
MÁ VLAST PODPORA PRO VÝUKU
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Zdraví a nemoc Kód VM:VY_52_INOVACE_01 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Název:VY_32_INOVACE_PR7_03 Strunatci – vyšší živočichové
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Relaxace Kód VM:VY_52_INOVACE_17 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Tereza Látalová.
Vývin člověka po narození Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_008.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořil: Mgr. Miloslav Došek - ZŠ a MŠ Jablonec nad Nisou, Kamenná 404/4, příspěvková organizace.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VÝZNAMNÁ SOUČÁST MODERNÍ POPULÁRNÍ HUDBY
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
National parks in the USA
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vývin člověka po narození 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Martin Dvořáček kvarta 2014/2015
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.12 Název pro školu:EU CH 12 Název materiálu:Ochranné pomůcky Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Ročník: 5. Předmět: Hudební výchova.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Elvis Presley AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Lidské nešvary a hudba AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/21.3691, Dobrá šance pro děti ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/21.3691, Dobrá šance pro děti Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Hudební výchova Název: Lidské nešvary a hudba Označení: VY_32_Inovace_ Li01 Autor: Mgr. Zdeněk Lichtneger Ověřeno (datum, třída, vyučující): 6. 2. 2014, 7. A, Mgr. Zdeněk Lichtneger Stručná anotace: Určeno žákům 7. ročníku. Hudba jako kulisa pro cokoli – kde všude posloucháme hudbu a zda je to vždy vhodné. Hudba a drogy – seznámíme se s kapelami a muzikanty, kteří se s drogou setkali. Upozorníme na její obrovské riziko. Součástí je i poslech těchto kapel. Pomůcky: Počítač připojený k internetu a projektor. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole V rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Lidské nešvary a hudba Ty nešvary jsou naše, lidské, a ve spojení s určitým druhem hudby se jen velmi výrazně projevují a posilují. Jsou natolik závažné, že upozornit na ně a povídat si o nich prostě musíme! Nešvary v hudbě vždy byly, jsou a budou.

Lidské nešvary a hudba Problém číslo 1: Hudba jako kulisa pro cokoli Nejprve si zkuste odpovědět na otázku, kde všude posloucháte muziku… ? ? ? (v posteli, při chůzi, při cestování v dopravních prostředcích, při učení, při jízdě na kole, při mytí nádobí, v koupelně, na toaletě, při sportu, ve škole, …)

Lidské nešvary a hudba Problém číslo 1: Hudba jako kulisa pro cokoli Je to problém? Mít puštěnou muziku, u toho se třeba učit nebo si jen tak přemýšlet, snít… Ano, částečně je to problém! Hudba puštěná při odpočinku, k dobré náladě nebo k tanci skutečně problém není. Avšak máme-li se soustředit na jinou náročnou činnost, třeba na učení, stává se poslech hudby rušivým!

Lidské nešvary a hudba Je rozumné hudbu a učení příliš nespojovat! Náš mozek je nucen rozdělit pozornost mezi to, co se učíme a hudbu. Takže nás v učení brzdí! Připusťme, že záleží na druhu poslouchané hudby. Tvrdý rock nebo písničky, ze kterých se rozpláčeme, nám příliš nepomohou. Hudba jako kulisa našeho života je všudypřítomná. Vtírá se nám do hlavy jako součást reklamy, jako znělka programů v televizi, útočí na nás ze všech stran. Bylo tomu tak vždycky. A bez hudby by to prostě nešlo. Ale i zde platí „všeho s mírou“.

Lidské nešvary a hudba Problém číslo 2: Hudba a drogy Toto spojení dnes, bohužel, mnoha lidem mnoho říká. Drogy a alkohol se do hudby, do života hudebníků zvláště některých hudebních žánrů dostaly až žalostně snadno a trvale. Bylo tomu tak i v minulosti. Např. malý Beethoven byl trestán a využíván svým otcem, závislým na alkoholu. Musel cvičit i v noci, za chyby byl tvrdě trestán, později hraním vydělával peníze pro rodinu.

Lidské nešvary a hudba Hudba populárních skupin současnosti je mnohdy svázána s užíváním drog. Často je v tom podporují jejich fanoušci, kterým se hudba a chování kapely líbí. Drogou neslavně proslulo hnutí hippies /hipís/ v 60. letech minulého století. Snažili se vnímat hudbu všemi smysly, a droga měla toto vnímání zesilovat.

Lidské nešvary a hudba Acid rock (kyselý rock) Jde o hudbu, která vzniká za podpory drog (např. skupina The Doors). Mezi hudebníky nalezneme i mnoho obětí drogy. Buď přímo zemřeli nebo trvale onemocněli. Jimi Hendrix Jim Morrison

Lidské nešvary a hudba Několik případů, co dokázala droga Jim Morrison /džim morisn/ - Zpěvák a vůdčí osobnost The Doors, se předávkoval. Jimi Hendrix /džimi/ - Geniální kytarista zemřel v opilosti a pod vlivem léků na uklidnění, když se zadusil vlastními zvratky. Elvis Presley /presli/ - Král rokenrolu, který měl také potíže s drogou. Napadá vás ještě někdo?

Lidské nešvary a hudba Závěrem… Drogám se zásadně vyhýbejme! Nepodporujme je ani ve svém okolí! V případě problémů se obraťme na své rodiče, učitele, lékaře. Většina hudby naštěstí takové tragické souvislosti nemá. Je výrazem přirozeného, upřímného citu, vypovídá o zážitcích, radostech i smutcích opravdového života, který žijeme bez alkoholu nebo tvrdších drog.

Zdroje: CHARALAMBIDIS, Alexandros. Hudební výchova pro 9. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2002, 128 s. ISBN 80-7235-012-9. „Temazepam 10mg tablets-1“ od Adam from UK – Temazepam 10mg tablets-1. Licencováno pod Creative Commons Attribution 2.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Temazepam_10mg_tablets- 1.jpg#mediaviewer/Soubor:Temazepam_10mg_tablets-1.jpg; 2. 2. 2014 „InjekceRTA“ od Ladislav "Fredy.00" Šafránek – Moje injekce, moje fotka. Licencováno pod Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0-2.5-2.0-1.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:InjekceRTA.JPG#mediaviewer/Soubor:InjekceRTA.J PG ; 2. 2. 2014 „Ipod 5th Generation white“ od photo taken by Stahlkocher – Vlastní dílo. Licencováno pod Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ipod_5th_Generation_white.jpg#mediaviewer/Soubor :Ipod_5th_Generation_white.jpg ; 2. 2. 2014 „FenderStandardStrat“ od Simon Wedege Petersen – I created this image entirely by myself.. Licencováno pod Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FenderStandardStrat.jpg#mediaviewer/Soubor:Fend erStandardStrat.jpg ; 2. 2. 2014 „Question mark“. Licencováno pod Public domain via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Question_mark.svg#mediaviewer/Soubor:Question_m ark.svg ; 2. 2. 2014 „Jim Morrison 1969“ od Elektra Records – eBay itemphoto frontphoto back. Licencováno pod Public domain via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jim_Morrison_1969.JPG#mediaviewer/Soubor:Jim_ Morrison_1969.JPG ; 2. 2. 2014

„Jimi Hendrix 1967“ od A. Vente – Beeld en Geluidwiki - Gallery: Hoepla. Licencováno pod Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0-nl via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jimi_Hendrix_1967.png#mediaviewer/So ubor:Jimi_Hendrix_1967.png ; 2. 2. 2014 „Elvis Presley promoting Jailhouse Rock“ od Metro-Goldwyn-Mayer, Inc.Reproduction Number: LC-USZ6-2067Location: NYWTS -- BIOG – The Library of Congress retrieved 3d02067r.jpg from Jailhouse Rock.. Licencováno pod Public domain via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Elvis_Presley_promoting_Jailhouse_Rock .jpg#mediaviewer/Soubor:Elvis_Presley_promoting_Jailhouse_Rock.jpg ; 2. 2. 2014 „Peace symbol“ od Gerald Holtom – An SVG vector version of the peace symbol. Created by me, Crotalus horridus, and released as a public domain work on January 26, 2006 originally uploaded to en.wikipedia as Image:Peace Sign.svg).. Licencováno pod Public domain via Wikimedia Commons - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Peace_symbol.svg#mediaviewer/Soubor:P eace_symbol.svg ; 2. 2. 2014 https://www.youtube.com/watch?v=z9IIn3R6_50 ; 2. 2. 2014 https://www.youtube.com/watch?v=koxpJ7nhz2Y ; 2. 2. 2014 https://www.youtube.com/watch?v=gj0Rz-uP4Mk ; 2. 2. 2014