Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Obecná a vývojová psychologie dne
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
„Talent 2020 aneb…“ TALENT – UNIVERZITA – PRAXE – ?
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Náročné životní situace
Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Schopnosti Milana Reichlová.
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
FUNKCE RODINY Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Rizika poškození zdraví dětí spojená se školní zátěží
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Tělesné sebepojetí.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Postavení pedagogiky mezi vědami
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Základy speciální pedagogiky Etopedie Rizikové a protektivní faktory vzniku poruch chování Mgr. Jarmila Matochová,
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Volba povolání = volba studijní cesty. PŘÍPRAVA NA PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY ŽŠ –KROUŽEK M A ČJ
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Konference Aeduca 2011 OSOBNOSTNÍ ROZVOJ V SOUVISLOSTI S ODVAHOU, MOTIVACÍ A ZÁJMEM USPĚT NA TRHU PRÁCE Barbora Novotná Březovská.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Přijímání zaměstnanců
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
VZTAHY A PRAVIDLA SOUŽITÍ V PROSTŘEDÍ KOMUNITY - Rodina
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Frustrace, deprivace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Sociální šetření a legislativa
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Náročné životní situace
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Pedagog.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková

Nezaměňujme kvalitu kvantitou Využití poznatků z moderní pedagogiky, psychologie a aplikovaných oborů ke správnému výběru uchazečů o studium na středních školách Nezaměňujme kvalitu kvantitou

Z oblasti pedagogiky podtrhuji zejména její funkce : výchovně vzdělávací kvalifikační socializační integrační selektivní

Výchova k volbě povolání Využití potencialit dítěte Rozvíjení vloh, předpokladů a dispozic Role rodiny Role výchovného poradce Vývojová a myšlenková zralost dítěte pro volbu

Vztahy a souvislosti v oblasti psychologie Rozvoj psychických procesů ve vývoji dítěte jako předpoklad úspěšného zvládnutí požadavků studia Myšlení Paměť Pozornost Schopnosti, vědomosti, dovednosti Intelekt (..a jeho význam)

Zvládne vaše dítě NŽS? Základní kritéria : pocit identity schopnost seberealizace adaptabilita subjektivní uspokojení zdravé sebehodnocení potřeba emoční jistoty, sebeúcty na porozumění realistický pohled na sebe vztah k ostatním lidem NÁROČNÉ ŽIVOTNÍ SITUACE Konflikt (conflictus) – střet, srážka Frustrace (frustrace) – mařit, hatit Stres (strigo, stringere) – stahovat, utahovat Deprivace (deprivace) – zprostit Úzkost (anxieta) Neuroticismus

ODOLNOST VŮČI NŽS vrozené vlastnosti organismu věková struktura životní zkušenosti intelekt a myšlenková úroveň jedince momentální psychický a zdravotní stav

PROČ „ANO“ PŘIJÍMACÍMU ŘÍZENÍ? předejdeme vzniku NŽS u dítěte zjistíme kapacitu paměti ověříme schopnost řešit samostatně situace, zejména nové posoudíme adaptabilitu uchazeč prokáže svou aspirační úroveň a její možnosti

Děkuji za vaši pozornost! PaedDr.Ivona Futschiková TUL Liberec, KPP Tel. 723575055 Email: ivona.futschikova@seznam.cz