Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková
Nezaměňujme kvalitu kvantitou Využití poznatků z moderní pedagogiky, psychologie a aplikovaných oborů ke správnému výběru uchazečů o studium na středních školách Nezaměňujme kvalitu kvantitou
Z oblasti pedagogiky podtrhuji zejména její funkce : výchovně vzdělávací kvalifikační socializační integrační selektivní
Výchova k volbě povolání Využití potencialit dítěte Rozvíjení vloh, předpokladů a dispozic Role rodiny Role výchovného poradce Vývojová a myšlenková zralost dítěte pro volbu
Vztahy a souvislosti v oblasti psychologie Rozvoj psychických procesů ve vývoji dítěte jako předpoklad úspěšného zvládnutí požadavků studia Myšlení Paměť Pozornost Schopnosti, vědomosti, dovednosti Intelekt (..a jeho význam)
Zvládne vaše dítě NŽS? Základní kritéria : pocit identity schopnost seberealizace adaptabilita subjektivní uspokojení zdravé sebehodnocení potřeba emoční jistoty, sebeúcty na porozumění realistický pohled na sebe vztah k ostatním lidem NÁROČNÉ ŽIVOTNÍ SITUACE Konflikt (conflictus) – střet, srážka Frustrace (frustrace) – mařit, hatit Stres (strigo, stringere) – stahovat, utahovat Deprivace (deprivace) – zprostit Úzkost (anxieta) Neuroticismus
ODOLNOST VŮČI NŽS vrozené vlastnosti organismu věková struktura životní zkušenosti intelekt a myšlenková úroveň jedince momentální psychický a zdravotní stav
PROČ „ANO“ PŘIJÍMACÍMU ŘÍZENÍ? předejdeme vzniku NŽS u dítěte zjistíme kapacitu paměti ověříme schopnost řešit samostatně situace, zejména nové posoudíme adaptabilitu uchazeč prokáže svou aspirační úroveň a její možnosti
Děkuji za vaši pozornost! PaedDr.Ivona Futschiková TUL Liberec, KPP Tel. 723575055 Email: ivona.futschikova@seznam.cz