Lomené výrazy – násobení a dělení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Lomené algebraické výrazy
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Algebraické výrazy – početní operace
Lomené algebraické výrazy e-learning
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
9.
Násobení lomených výrazů
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Česká republika: hospodářství, zemědělství
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
AnotacePrezentace, která se zabývá krácením a rozšiřováním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují a krátí.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
10.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Násobení a dělení lomených výrazů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
Složitější složené zlomky
Lomené algebraické výrazy
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Složené zlomky..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Lomené algebraické výrazy
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobení zlomků.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitalizace výuky Příjemce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Čelákovice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky Složené zlomky..
Lomené algebraické výrazy
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Lomené výrazy – násobení a dělení VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.16 Lomené výrazy – násobení a dělení Anotace: Žák si připomene krácení, násobení a dělení zlomků. Prezentace žákovi ukáže postup při násobení a dělení lomených výrazů. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Násobí a dělí lomené výrazy. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2012-2013 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Devátý ročník základní školy

Připomeneme si násobení zlomků.       Nejdříve se podíváme, zda se nedají zlomky krátit. V našem případě se zlomky nedají krátit. Vynásobíme čitatele a zvlášť jmenovatele. Zapíšeme výsledek.

Připomeneme si dělení zlomků.         Nejdříve opíšeme první zlomek napíšeme krát a druhý zlomek převrátíme. Nyní se podíváme, zda se nedají zlomky krátit. V našem případě se zlomky nedají krátit. Vynásobíme čitatele a zvlášť jmenovatele. Zapíšeme výsledek.

Násobení a dělení lomených výrazů Vypočti: 1 1 2 𝑎 3   1∙2 1∙ 𝑎 3 =     1 Nejdříve se podíváme, zda se nedají lomené výrazy krátit. V našem případě se výrazy dají krátit. Krátíme. Zlomky vynásobíme. Zapíšeme podmínky. Pozor při zapisování podmínek. Díváme se na jmenovatele ještě před krácením!

Násobení a dělení lomených výrazů Vypočti: 1 1           1 4       1. Krátíme. 2. Vynásobíme. 3.Zapíšeme podmínky.

Násobení a dělení lomených výrazů                 1. Převedeme na násobení. 2. Krátíme. 3. Vynásobíme. 4. Zapíšeme podmínky. 5. Při zápisu podmínek u druhého zlomku dejte pozor. Zlomek byl převrácen. Zajímá nás jeho čitatel i jmenovatel!

Násobení a dělení lomených výrazů 1 1 1       1 1 1   1. Rozložíme na součin čitatele i jmenovatele. 2. Krátíme. 3. Vynásobíme. 4. Zapíšeme podmínky. Díváme se na jmenovatele po rozkladu na součin.

Násobení a dělení lomených výrazů Postup Rozklad na součin Krácení Násobení Podmínky