Skladba ROZBOR SOUVĚTÍ 9. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procvičujeme větné členy 2
Advertisements

Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Několikanásobné větné členy
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.10 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování souvětí. Vysvětluje rozdíly mezi větou hlavní a vedlejší a uvádí postup.
Vedlejší věta předmětná
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Věty vedlejší.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
III/2 III C
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Digitální učební materiál
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.07 Název pro školu:
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Přístavek 8. ročník.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Skladba souvětí.
Komplexní jazykový rozbor
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
Skladba - opakování VY_32_INOVACE_52_Opakovani skladby II Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Větné rozbory pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Větný rozbor č.10 Autor Fulínová.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_10_SKLADBA.
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Podmětná a přísudková věta
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafický rozbor vět Postup.
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Opakujeme vedlejší věty 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Grafické znázornění souvětí
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Poznáváme tajemství skladby
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Rozbor souvětí VY_32_INOVACE_46_Rozbor souveti
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jazyk a jazyková komunikace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_12_SOUVĚTÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Skladba ROZBOR SOUVĚTÍ 9. ročník

Proveď rozbor souvětí: podtrhni přísudky urči počet vět doplň interpunkci rozliš VH a VV nakresli graf urči významový poměr a druhy VV rozliš souvětí souřadné a podřadné

1. souvětí Zastavil prohlédl terén a rozhodl se že pro jistotu zacouvá až k řece aby se pak potmě nemusel otáčet.

1. souvětí Zastavil, prohlédl terén a rozhodl se, že 5VV 1VH 2VH 3VH 4VV Zastavil, prohlédl terén a rozhodl se, že 5VV pro jistotu zacouvá až k řece, aby se pak potmě nemusel otáčet.

Graf 1. souvětí + + 1VH , 2VH a 3VH že 4VV (předmětná) + + 1VH , 2VH a 3VH že 4VV (předmětná) aby 5VV (účelová) S - souřadné

2. souvětí Ukazoval jsem jí veverku ale nemohla ji nalézt ačkoli jsem jí říkal že je přímo na špičce té vysoké jedle co stojí na okraji lesa.

2. souvětí Ukazoval jsem jí veverku, ale nemohla ji 3VV 4VV 1VH 2VH Ukazoval jsem jí veverku, ale nemohla ji 3VV 4VV nalézt, ačkoli jsem jí říkal, že je přímo na 5VV špičce té vysoké jedle, co stojí na okraji lesa.

Graf 2. souvětí x 1VH, ale 2VH ačkoli 3VV (přípust.) že 4VV (předmět.) S - souřadné co 5VV (přívlast.)

3. souvětí Doktor Vlach se jistě v duchu divil proč dědeček který měl takovou hrůzu z tetina vaření nepoužil vší své autority aby bylo dodrženo jeho rozhodnutí že vařit bude slečna Barbora.

3. souvětí 1VH 2VVa Doktor Vlach se jistě v duchu divil, proč 3VV dědeček, který měl takovou hrůzu z tetina 2VVb 4VV vaření, nepoužil vší své autority, aby bylo 5VV dodrženo jeho rozhodnutí, že vařit bude slečna Barbora.

Graf 3. souvětí 1VH proč 2VVa 2VVb (předmětná) který 3VV aby 4VV (účelová) (přívlast.) že 5VV (přívlastk.) S - podřadné

Zdroj: HOŠNOVÁ, Eva a Hana HRDLIČKOVÁ. Opakujeme si český jazyk II. Praha: SPN, 1999. ISBN 80-7235-062-5. PEŇÁZOVÁ, Milada a Jindra VESELÁ. Nebojme se češtiny II. díl. Olomouc: Votobia, 1993. ISBN 80-85619-53-9.