Jste připraveni zaplatit mýtné? na celé silniční síti? za všechna vozidla?  pro nákladní automobily: v průměru cca 20 Kč/km  pro osobní automobily:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy.
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Tisková konference MD a SŽDC
Strategie dopravy MD ČR
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Projekty EOC v ČR v období
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Vliv dopravy na životní prostředí
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Dopravní síť České Republiky
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Problematika dopravy na Rychnovsku
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Průběžné výsledky přípravy VRT
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Jste připraveni zaplatit mýtné? na celé silniční síti? za všechna vozidla?  pro nákladní automobily: v průměru cca 20 Kč/km  pro osobní automobily: v průměru cca 2 Kč/km  pouze otázka politického rozhodnutí Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě2

Skutečně by mýtné zdražilo výrobky? Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě3 Ve Švýcarsku zavedli mýtné 18 Kč/km (platí všechna nákladní vozidla nad 3,5 tuny na všech silnicích) - Převedení části přeprav na železnici - Vyšší vytížení silničních vozidel - Omezení zbytných přeprav - Dopad na koncové ceny zboží: + 0,20% až + 0,54% - Zajištění financí na infrastrukturu 2/3 z mýta určeno na stavbu nových železničních tunelů pod Alpami

Z dálnic mizí 40% ceny neznámo kam… „máme statistiku, která dokládá, že když se soutěží naplno, ceny jsou zhruba o čtyřicet procent nižší než cena vypsaná zadavatelem. Zatímco v užším výběrovém řízení s losovačkou jsou ceny na úrovni, která se očekává, nebo dokonce i vyšší. Z čehož je jasné, že se s losováním dá dělat spousta „zajímavých" věcí. “ Ing. Dan Ťok, předseda představenstva a generální ředitel Skanska a.s. Zdroj: Aktuálně.cz ( ) Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě4

Problémy v rozvoji železniční sítě Mýtus o dokončené železniční síti v 50. letech minulého století Neochota SŽDC rozvíjet síť a stavět zcela nové tratě (při modernizaci je stará trať snesena = nevzniká nová kapacita) Modernizace stávajících tratí (minimální zvýšení rychlosti na úkor snížení kapacity tratí a degradace železniční sítě) Lobby tuzemského železničního průmyslu Přednost zastaralým tuzemským technologiím z minulého století Na koridorech instalace nového zabezpečovacího zařízení na technologické úrovni Simens-Halske 1896 Špatná projekční příprava, celková předraženost staveb Prezentace falešných úspor = degradace připravených projektů!! Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě5

Jaké dopravní stavby jsou pro ČR prioritní? Železniční infrastruktura dálková doprava - vybudovat základní síť vysokorychlostních tratí o délce 800 km pro rychlost 350 km/h příměstská doprava - Praha – Kladno s napojením letiště, Chrudim – Pardubice – H. Králové – Jaroměř – Náchod, Otrokovice – Zlín – Vizovice, Ostrava – Frýdek-Místek – Frýdlant, modernizace nádraží v centru Brna a přilehlých tratí regionální doprava - Orlické dráhy, Šumavské dráhy, Regiotram NISA, projekty vlakotramvají na Ostravsku, … nákladní doprava - dokončení železničních koridorů včetně uzlů dle AGC, AGTC; odstranění míst s nedostatečnou kapacitou na železniční síti; vybudování překladišť Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě6

Problémy v rozvoji silniční sítě Předimenzovaný plán dálnic ze 70. let minulého století Neochota ŘSD změnit 40 let starou trasu (NATURA 2000 = střet s ochranou přírody viz. D3, R52, R55) Neochota ŘSD změnit parametry silnice (4 pruh => 2 pruh) Předem nadhodnocené ceny staveb a „domluvená“ výběrová řízení (příliš drahé stavby, nekonečné hledání falešných úspor na úkor bezpečnosti, ochrany obyvatel a minimalizace dopadů na životní prostředí) Stavba betonových pomníčků unikátního designu (stavby roku) Špatná projekční příprava, nekvalitní materiály, použití zastaralých stavebních technologií Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě7

Jaké dopravní stavby jsou pro ČR prioritní? Silniční infrastruktura dálnice a rychlostní silnice - redukovat délku základní sítě na potřebných cca km (dostavba rozestavených úseků + komunikace D1, D8 a R35); U ostatní nepotřebných dálnic změnit parametry na 2pruhé silnice I. třídy (poloviční profil) obchvaty měst a obcí – dostavba obchvatů na všech silnicích I. třídy se musí stát prioritou Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě8

Současné trendy Neexistuje žádná závazná dlouhodobá dopravní koncepce – Prioritu mají dálnice v tom kraji, ze kterého je ministr dopravy – Železnice nemá žádnou prioritu, protože politici jezdí v drtivé většině autem a chtějí si pro sebe postavit dálnici – Bártova Super Anti-koncepce (zneužití dobré myšlenky, materiál byl ohýbán na přání lobbystických skupin = cár papíru pro Brusel) – Nerovné zpoplatnění silniční sítě (zpoplatněno 2%, jen vozidla nad 3,5 tuny) a železniční sítě (100%, veškeré vlakové soupravy) – km dálnic (cíl postavit síť až 2400 km nepotřebných 4pruhů) a 0 km vysokorychlostních tratí (stavebně se nepřipravují) – Populistické a politické hledání „falešných“ úspor (úspora 10% finančních prostředků = degradace projektu o 90%!!) Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě9

Závěrečná doporučení Nastartovat dopravní reformu – Vytvořit seznam všech dopravních staveb – Stanovit priority všech dopravních staveb na základě nezávislé multikriteriální analýzy (do roku 2030 a 2050) – Změnit parametry a trasy připravovaných a plánovaných staveb dle jejich aktuální i výhledové celospolečenské potřebnosti, s ohledem na bezpečnost provozu, energetickou bezpečnost státu, životní prostředí a finanční možnosti – Harmonizovat podmínky mezi silniční a železniční dopravou – Zavést mýtné na všech silnicích (zanedbatelný dopad na ceny) – Vytvořit podmínky pro kombinovanou přepravu (logistická centra) – Podporovat veřejnou dopravu (např. osvobození jízdného od DPH) Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě10

Děkuji za pozornost Panelová diskuse: Dopravní stavby ČR Miroslav VYKA, prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě11