Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název materiálu: Předložky se 4. pádem
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_10
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_02
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_04
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_15
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Název materiálu: Předložky se 3. pádem
Německá gramatika – slovosled
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_13
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_07
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_06 Název materiálu:Slaný – meine Stadt Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace seznamuje.
Zápor nicht, kein, nichts
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_16
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_18 Název materiálu:Předložky - test Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace testuje.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_113  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_168_VEDLEJŠÍ VĚTY, SPOJKA WEIL Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.12_souveti_souradne_spojka _deshalb Datum :
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_459 Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:PhDr. Eva Fučilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_12_Konjunktionen_IB TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A 20_Spojky Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník.
SPOJKY SOUŘADNÉ - spojují jen věty hlavní. Souřadicí spojky neovlivňující slovosled věty UND - a ABER - ale ODER - nebo SONDERN - ale, nýbrž DENN - neboť.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Souvětí souřadné se spojkou
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05 Název materiálu: Spojky Tematická oblast: Německý jazyk 2. ročník Anotace: Prezentace seznamuje žáky se spojovacími výrazy. Přímým pořádkem slov, nepřímým pořádkem slov a s vedlejšími větami. Očekávaný výstup: Žáci užívají spojky a dodržují správný pořádek slov. Klíčová slova: aber, oder, trotzdem, weil, wenn, obwohl, deshalb Metodika: Slouží k prezentaci nového učiva a jeho procvičení. Obor: Cukrář, prodavač, kuchař - číšník Ročník: 2. Autor: Mgr. Věra Hladíková Zpracováno dne: 6. 1. 2014 Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla.

Spojky

Spojky souřadicí und = a oder = nebo aber = ale sondern = ale, nýbrž denn = neboť ! po výše uvedených spojkách je slovosled beze změny (podmět a poté přísudek)

Slovosled beze změny Ich wohne in Prag und ich studiere in Brno. Bydlím v Praze a studuji v Brně. Er will seine Schwester besuchen, aber er hat leider keine Zeit. Chce navštívit svou sestru, ale bohužel nemá čas. Ich lerne heute, denn ich habe schlechte Noten. Dnes se učím, neboť mám špatné známky.

Vyber vhodnou spojku und aber sondern denn oder Sie strickt gern, ……..spielt auch oft Klavier. Fährst du nach Österreich ….. bleibst du zu Hause? Der Schüler hat eine Fünf, ……. er lernt gar nicht. Ich kaufen keinen Computer ein, …….ein Handy. Wir wollen den Kuchen backen, ……wir haben kein Mehl.

Vyber vhodnou spojku und aber sondern denn oder Sie strickt gern, und spielt auch oft Klavier. Fährst du nach Österreich oder bleibst du zu Hause? Der Schüler hat eine Fünf, denn er lernt gar nicht. Ich kaufe keinen Computer ein, sondern ein Handy. Wir wollen den Kuchen backen, aber wir haben kein Mehl.

Spojky souřadicí deshalb deswegen darum daher trotzdem = přesto außerdem = kromě toho sonst = jinak proto

Spojky se změnou slovosledu po výše uvedených spojkách je nepřímý pořádek slov ve větě po spojce následuje přísudek a poté podmět Ich mag die Sonne, darum fahre ich zum Meer. Mám rád slunce, proto jedu k moři. Mein Opa hat viele Bücher, trotzdem liest er nicht gern. Můj dědeček má mnoho knih, přesto nečte rád.

Vyber vhodnou spojku darum deshalb deswegen trotzdem außerdem sonst Ich esse zu viel, …………bin ich schlank. Meine Oma reist gern, …….fährt sie zum Meer. Wir laufen Ski gern, ………fahren wir ins Gebirge. Er isst weniger, …………….treibt er Sport. Sie frühstücken jeden Tag, …..haben sie Hunger.

Klíč darum deshalb deswegen trotzdem außerdem sonst Ich esse zu viel, trotzdem bin ich schlank. Meine Oma reist gern, darum fährt sie zum Meer. Wir laufen Ski gern, deshalb fahren wir ins Gebirge. Er isst weniger, außerdem treibt er Sport. Sie frühstücken jeden Tag, sonst haben sie Hunger.

Spojky podřadicí uvozují vedlejší věty po spojkách dochází ke změně slovosledu vedlejší věty jsou oddělené čárkou začíná-li souvětí větou vedlejší, je na začátku věty hlavní přísudek a poté podmět Als sie klein war, war sie sehr schön. Ich bleibe zu Hause, weil ich krank bin.

Spojky podřadicí obwohl = ačkoliv als = když dass = že, aby weil = protože wenn = když Po spojkách podřadicích je časované sloveso vždy až na konci věty, podmět stojí za spojkou

Vedlejší věty Po spojkách podřadicích je časované sloveso vždy až na konci věty, podmět stojí za spojkou Ich gehe ins Kino, weil ich Filme mag. Jdu do kina, protože mám rád filmy. Wir sind in der Schule, obwohl wir krank sind. Jsme ve škole, ačkoliv jsme nemocní. Meine Mutter sagt, dass das Gemüse gesund ist. Moje matka říká, že zelenina je zdravá.

Vyber vhodnou spojku weil als dass obwohl wenn Der Student lernt Vokabeln, …..er morgen eine Prüfung hat. Ich denke, ……er klug ist. ……..die Kinder Sport treiben, sind sie oft dick. ……….ich in Dresden war, besuchte ich das Museum. ……..du Geburtstag hast, bekommst du viele Geschenke.

Klíč weil als dass obwohl wenn Der Student lernt Vokabeln, weil er morgen eine Prüfung hat. Ich denke, dass er klug ist. Obwohl die Kinder Sport treiben, sind sie oft dick. Als ich in Dresden war, besuchte ich das Museum. Wenn du Geburtstag hast, bekommst du viele Geschenke.

Použitá literatura Rudolf Hoberg, Ursula Hoberg. Duden Deutsche Grammatik. Mannheim: Dudenverlag, 2004. ISBN 978-3-411-05573-9.