Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_14 Název materiálu:Tepelná pohoda Tematická oblast:Vytápění – 1. ročník Instalatér Anotace:Prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_04
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_13
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _14
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_19
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_16  
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_VEJPA_POTRAVINY1_01 Název materiálu:Poživatiny a potraviny. Tematická oblast:Potraviny a výživa 1. ročník Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_07  Název materiálu: Fyzikální měření  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží.
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _11
Integrovaná střední škola,Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_12
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_06  Název materiálu: Elektrický proud v kovech.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Označení materiálu:VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA1_04  Název materiálu: Druhy sil  Tematická oblast:Fyzika 1.ročník  Anotace: Prezentace slouží k seznámení.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_11
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_10
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Vytápění Tepelná pohoda. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_14 Název materiálu:Tepelná pohoda Tematická oblast:Vytápění – 1. ročník Instalatér Anotace:Prezentace vysvětluje pojem tepelná pohoda a faktory, které ji utváří Očekávaný výstup:Žák zná a popíše, jak docílit a udržovat tepelnou pohodu prostředí Klíčová slova:tepelná pohoda, teplota, vlhkost, člověk Metodika:Slouží jako podklad pro žáky k procvičování v návaznosti na předcházející výklad. Lze rozeslat žákům elektronicky či elektronicky prezentovat ve výuce. Obor:Instalatér Ročník:1. Autor: Mgr. Jan Zmátlík Zpracováno dne: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Integrovaná střední škola, Slaný

Tepelná pohoda Vyjadřuje stav prostředí Je výsledkem vytápění a větrání Znamená zejména vhodnou teplotu, vlhkost Je pocit který člověk vnímá v prostředí kde se nachází Výsledný pocit je také závislý na činnosti, kterou člověk právě vykonává – spí, sportuje, odpočívá Integrovaná střední škola, Slaný

Prostředí a jeho vliv na člověka Posouzení stavu člověka v daném prostředí – pocitu jenž je dán více činiteli je: Subjektivní – záleží na stavu člověka (zdraví, nemoc, po namáhavé práci, jeho psychickém stavu ) Objektivní – vyhodnocený měřením teploty, vlhkosti, rychlosti proudění vzduchu Integrovaná střední škola, Slaný

Na člověka působí Integrovaná střední škola, Slaný teplotavlhkost proudící vzduch ČLOVĚK Obr. 1

Souhrn objektivních vlivů Teplota uvnitř místnosti Teplota předmětů, povrchu stavebních konstrukcí Teplotní rozdíl ovzduší a předmětů Nežádoucí rychlost proudění vzduchu – pocit „průvanu“ Vlhkost vzduchu – obvykle 60% Oděv člověka – jeho izolační schopnosti Integrovaná střední škola, Slaný

Teplota v místnosti Je pocitově nejvýznamnější faktor, optimální je teplota v rozsahu 15 – 25°C podle místnosti Je významné rozložení teplot – u podlahy, ve střední výšce – poblíž stropu Rozložení teplot podstatně ovlivňuje způsob vytápění, důležitá je teplota stěn a vzduchu Nejlepší je v tomto směru tzv. podlahové vytápění kdy je teplota rozložena velmi rovnoměrně a nevzniká např. pocit „studených nohou“ Integrovaná střední škola, Slaný

Vlhkost Má být udržována v rozmezí 40 – 70% Nízká vlhkost – dýchací potíže Vysoká vlhkost trvaleji – kondenzace vodních par na stěnách – tvorba plísní Na vlhkost v bytech má vliv např. vaření, koupání Vlhkost snižujeme větráním, odsáváním par, kondenzaci pak vytápěním Integrovaná střední škola, Slaný

Proudění vzduchu Přílišná rychlost proudění vzduchu vyvolává nepříjemný pocit i při normální teplotě a vlhkosti vzduchu Regulujeme vhodným větráním Proudění vzduchu je důležité pro udržování vhodné vlhkosti a účinně brání tvorbě plísní Je vhodné větrat krátkodobě ale intenzivně Integrovaná střední škola, Slaný

Kontrolní otázky 1. Co je tepelná pohoda a co ji tvoří? 2. Proč je důležité tepelnou pohodu udržovat? 3. Jak se projevuje vysoká vlhkost v objektu? 4. Proč je důležitá výměna vzduchu v objektu? Integrovaná střední škola, Slaný

Odpovědi 1. Tepelná pohoda je stav prostředí nejvíce vyhovující člověku a tento stav je dán subjektivními i objektivními faktory 2. Udržování tepelné pohody vytváří pro člověka příjemné a zdravé prostředí vhodné k pobytu 3. Vysoká vlhkost se projevuje kondenzací vodních par a později případně tvorbou plísní 4. Větráním udržujeme čerstvý vzduch a vhodnou vlhkost v objektu a významně ovlivňujeme teplotu v objektu Integrovaná střední škola, Slaný

Odkazy Obrázek č. 1 Vlastní tvorba Integrovaná střední škola, Slaný

Konec prezentace Integrovaná střední škola, Slaný