Motocyklisté. Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit že:  motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí.  často předjíždějí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Společná akce pro děti „Dopravní bezpečnost a výchova“
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
NEHODY Nehody motorek…
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
I jízda na motocyklu může být bezpečná…. Změna počtu usmrcených v EU v letech 2001 – 2010 (v procentech) zdroj: ETSC Počet těžce zraněných snížen o 31.
Úvod do první pomoci. Právní odpovědnost 40/2009 Sb. - trestní zákoník § 150 Neposkytnutí pomoci (1)Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky.
Jezdi pouze po pravé straně vozovky. Smíme jezdit jen jednotlivě za sebou. Každou změnu směru jízdy musíš dát najevo zřetelným upažením ruky. Součástí.
Bezpečnost na lyžích.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Jak z mého pohledu snížit podíl dopravních nehod motocyklistů Autor: Julie Dlouhá ZŠ a MŠ Hrabišín, 8. třída.
Lukáš Pešek tváří Nemyslíš – zaplatíš Úspěšný závodní jezdec se zapojuje do kampaně Nemyslíš – zaplatíš – intenzivnější oslovení motorkářské komunity i.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
Jízda s použitím zvláštního výstražného znamení
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
PODZIM na SILNICÍCH - chodci + cyklisté = nechránění účastníci - chybí pud sebezáchovy - zejména horší viditelnost (tma, mlha, déšť…..) - změna povrchu.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
ZÁKLADNÍ POJMY II. Obec -zastavěné území -počátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami -na účelových komunikacích.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Prázdniny 2012 Společná tisková konference Policie ČR, BESIP – Ministerstva dopravy a Českého svazu pivovarů a sladoven dne
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Několik tipů pro bezpečnou jízdu v zimě. Při jízdě na sněhu dbejte mnohem vyšší opatrnosti. Uvědomte si svoje schopnosti a meze, ale také schopnosti a.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_02_Cyklista.
DOPRAVNÍ VÝCHOVA CYKLISTA VYBAVENÍ JÍZDNÍHO KOLA VYBAVENÍ CYKLISTY.
Vnímání a realita rychlostního chování v ČR
MOJE CESTA DO ŠKOLY Bezpečnost v silničním provozu
DOPRAVNÍ VÝCHOVA CHODEC JAK SE CHOVAT NA CHODNÍKU
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Letní prázdniny motocyklisté
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Výbory a pracovní skupiny
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Prázdniny bezpečnější
Nehodovost na okrese ZNOJMO
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prázdniny bezpečnější
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Krajské ředitelství policie hl. m
Dětské dopravní hřiště Liberec
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Motocyklisté

Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit že:  motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí.  často předjíždějí jak zprava, tak i zleva, motocykl je nestabilní a může dojít k jeho nezvládnutí ze strany motocyklisty.  motocyklisty lze snadno přehlédnout, při předjíždění motocyklu je nutné dodržovat bezpečný odstup.

 patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu a případný střet s vozidlem nebo s pevnou překážkou končí ve valné většině případů smrtí nebo těžkým zraněním motocyklisty. Motocyklisté by si měli uvědomit že:  podmínkou jízdy na motocyklu je používání prvků pasivní bezpečnosti; přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a rukavice jsou nutností.

Relativní vývoj usmrcených motocyklistů v jednotlivých měsících

Při jízdě je nutné dbát zvýšené opatrnosti, pokud je na vozovce:  spadané listí  olejové skvrny  dochází ke změně povrchu vozovky (například asfalt – beton)  dilatační spáry na mostech  povrch je pokrytý dlažebními kostkami (zejména pokud je povrch vlhký)  olej, nafta

Nepodcenit vybavení! Toto je asi nejdůležitější pravidlo. Frajeři, kteří si na motocyklu vyrazí v tričku a pantoflích, si koledují!

Pár rad pro motorkáře podle Martina Jelínka: Nebezpečí na Vás může čekat doslova na každém metru nebo za každou zatáčkou. 1. Vyjezdit se Z diskusí zkušených motorkářů vyplývá několik metod, jak rizika minimalizovat.

2. Předvídat To je asi nejčastější slovo, které můžete od motorkářů slyšet. Číst situaci na silnici v každém okamžiku je pro bezpečnou jízdu nezbytné.

3. Dodržovat pravidla Prostá rada, ke které není co dodat.

4. Přizpůsobit jízdu počasí Na mokré vozovce je delší brzdná dráha, stabilita v zatáčkách narušená, jízdní vlastnosti jsou podstatně jiné.

5. Vyhnout se bláznům Motorkáři často jezdí ve skupinách, vybrat si tu správnou partu s rozumným a přirozeným vůdcem může zachránit i život. Jde o to, že bychom neměli přeceňovat své schopnosti a jezdit za hranicí rizika.

6. Štěstí Další často používané slovo. Většina motorkářů již určitě zažila krizovou situaci na motorce a aby sebou neplácli, potřebovali opravdu velké štěstí. Na to bych ale raději nespoléhal, nemuselo by se to totiž příště vyplatit.

Motorkářská „moudra“ „Co neubrzdíš, to neukecáš (a bolí to)!“ „Plná čára není zeď.“ „ Červená je jenom barva.“

Řešení snížení úmrtnosti motocyklistů - znalost první pomoci. 1.Orientace - zjistit co se přihodilo. Postup první pomoci: 3.Zjistit stav zraněných osob. 2.Bezpečnost - zajistit bezpečnost zachránců i zraněných osob.

Jak z mého pohledu snížit počet dopravních nehod motocyklistů?  Předvídat  Vyjezdit se  Přizpůsobit jízdu počasí a stavu vozovky  Štěstí  Technický stav motocyklu  Vyhnout se bláznům  Stav mysli  Znalost první pomoci  Kvalitnější zkoušky v autoškole

Zdroje informací: motobanda.ic.cz