a jeho využití u klientů po CMP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Advertisements

Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
MRTVICE JAKO NEZVANÝ HOST
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Vize, Strategie, Cíle.
Klient jako motor změny
K LIENT JAKO MOTOR ZMĚNY Klient jako partner a spolutvůrce terapie Mgr. Veronika SlepičkováBc. Tereza Peštová
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Konflikty a způsoby jejich řešení
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Ostrava | Projekt Energeticky nezávislý kraj analýza silných a slabých stránek.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Životní plány a cíle Petr Machala.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Zdravá škola.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Celoživotní vzdělávání dospělých Grundtvig Projekt EU.
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014
Komunitní a otevřená škola
Projekt partnerských MAS MAS Rozkvět zahrady jižních Čech MAS Blanský les – Netolicko MAS Vodňanská ryba.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Koučování a koučovací otázky
Teorie vzdělávání dospělých
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Styl vedení, komunikace, týmová práce
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Řízení a plánování kariéry
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Lotos Brno Psychosociální rehabilitace a podpora zaměstnanosti osob závislých na alkoholu.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Společenská odpovědnost a školy
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Koučink dětí a mladistvých
Teorie vzdělávání dospělých
Přístupy v kariérovém poradenství
MOTIVACE Zora Syslová.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Temperament, charakter, motivace
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

a jeho využití u klientů po CMP OSOBNÍ KOUČINK a jeho využití u klientů po CMP MUDr. Lucie Holohlavská Praha, 12/4/2014

Kouč jako průvodce kouč má roli průvodce, motivátora a experta na proces vnitřní tvořivé práce nepřináší hotová řešení, ale pomáhá klientovi najít jeho vlastní nejlepší  způsob k dosažení cíle kouč pomáhá klientovi převádět sny/vize do reality, aby se staly skutečností kouč pomáhá najít cestu v životě

DUO – princip koučování D důvěra - k našemu vnitřnímu potenciálu učit se U uvědomění - svých reálných možností O odpovědnost - ochota a odvaha k rozhodnutí

Co je koučink? koučink rozvíjí člověka v jeho jedinečnosti je zaměřený na budoucnost pracuje s vnitřním potenciálem a motivací rozvíjí klientovi možnosti a posiluje jeho silné stránky pomáhá najít cestu v životě a stanovovat reálné a dosažitelné cíle podporuje úspěch definuje konkrétní kroky k dosažení cíle

Jak probíhá koučování? na začátku spolupráce společně určíme cíle, kterých chce klient dosáhnout v další fázi společně prozkoumáváme možnosti, vedoucí k dosažení cíle, vnitřní a vnější  bariéry, které by dosažení cíle mohly ohrozit a nakonec vybereme nejlepší možné cesty, vedoucí k dosažení cíle

Druhy koučinku/oblasti koučování Vztahový partnerský, rodinný, rodičovský… Životního stylu nového začátku, při životních změnách, při životní inventuře, pro workoholiky... Kvality života zdravé výživy, sportovní, obnovy sil, redukce stresu, trávení volného času… Úspěchu orientovaný na výsledek, práce s časem, kariérový… Osobního rozvoje osobních předpokladů, životní rovnováhy a pohody, nezávislosti, vzdělávání…

Využití koučinku u klientů po CMP nová životní cesta nový životní cíl osobní motivace vnitřní stabilita, vyrovnanost vnitřní kvality a možnosti rozvíjení dovedností vnitřní zdroj energie Hledání nové životní cesty, určení nového životního cíle, hledání osobní motivace,posilování vnitřní stability, znovuobjevování vnitřních kvalit a možnosti, hledání vnitřních zdrojů energie

Koučink není terapie není náhradou psychoterapie je zaměřen na vytváření pozitivních životních cílů a vizí slouží k nalézání cest a vnitřních zdrojů k realizaci vize není vhodnou metodou pro řešení těžkých psychických problémů psychoterapie je zaměřena na léčbu psychických problémů, koučování na rozvoj osobnosti a  podporu při dosahování pozitivních osobních cílů

Koučovací techniky Kolo rovnováhy Strom - cesta, kudy jít - vnitřní stabilita Energetický kotel - zdroje energie Pyramida identity - kdo jsem?

KOLO ROVNOVÁHY – HLEDÁNÍ CÍLE Není konkrétní cíl, život utíká pod rukama Hledání směru v životě Rodina Práce Zdraví Partnerství Koníčky Seberealizace Finance Přátelé 7 5 3 6 8 4 Co je pro vás v životě důležité?(brainstorming) Jak jste v jednotlivých oblastech života spokojen?(číslo 1-10) Vyberte jednu oblast ve které když budete spokojen, zlepší se i všechny ostatní. Očíslujte, jak se změní jednotlivé oblasti. Kolo můžeme dále dělit a doplňovat dle potřeb klienta

VNITŘNÍ STABILITA Vnější vlivy Vnější vlivy způsobující nestabilitu, co mě rozhazuje? Co mě ohrožuje? (neporozumění s ostatními, nesoulad s okolím, málo prostoru a času pro sebe, blízké, rodinu, materiální nedostatek… Co mě v životě drží, co mi dává stabilitu? Stabilita může být závislá na něčem, co může být ohroženo. Hodnoty můžou být závislé na vnějších vlivech Co mě v životě drží – návrat ke svý zdrojům, co nám nikdo nemůže vzít, můžeme se o to opřít ( humor, víra…) Co mě v životě drží, co mi dává stabilitu

Na společné cestě hledáme a budujeme kořenový systém, který bude nezávislý na vnějších vlivech.

ENERGETICKÝ KOTEL bilance hladiny vnitřní energie co nám energii dává a co nám ji bere jak jsme na tom s motivací 80% 50% Jak jste na tom teď? Jaká je vaše současná míra energie oproti max. kapacitě? Vyjádřete v% Kde byste chtěl být? Zmapujte zdroje vaší energie, co vám ji dává, kde ji čerpáte? (Přítoky) Který ze zdrojů vám dává nejvíce energie? Díry – odtok energie – kterou dírou uniká nejvíce energie? co mě vysává? najít kohouty k uzavření děr – jak to zastavit?

PYRAMIDA IDENTITY Transformační koučování Kdo jsem? (identita) Cením si na sobě? (hodnota) Umím? (schopnosti) Vykonám (činnost) Kontext (kde, kdy) Identita Hodnoty Schopnosti Chování a jednání Prostředí Změna na vyšší úrovni automaticky způsobí změnu na nižší úrovni (to obráceně nemusí platit

WORKSHOP Kolo rovnováhy Energetický kotel 7 5 3 6 8 4 Co mi dává energii Rodina Práce Zdraví Partnerství Koníčky Seberealizace Finance Přátelé 7 5 3 6 8 4 Požadovaný stav Současný stav Co mi bere energii

Na závěr….. Koučink není popovídání u kávy, ale proces vnitřní tvořivé práce Člověk jde ke koučovi, když je rozhodnutý ke změně K cíli nevede jen jedna cesta

Jděte si svou cestou, leťte za svým snem – vezměte život do vlastních rukou a splňte si své cíle! Děkuji za pozornost!