„Jak generovat z prodejního PROSTORU maximální PROFIT“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Abyste si mohli vydělat již za měsíc hodně peněz - musíte tyto informace odeslat dál a naučit je odesílat ještě dál…
Advertisements

Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
Auto jako umělecké plátno očima odborníků z praxe.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Solární systémy pro aktivní topení
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín ČESKÁ REPUBLIKA – KVARTÉR, MALOOBCHOD.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Věrnostní program.
Solární systémy pro aktivní topení Ing. Tomáš Kopecký 10:30.
„ …generujeme z prodejního PROSTORU optimální PROFIT“
Vstup francouzských značek na český trh – hledání partnerů Obchodní oddělení Francouzského velvyslanectví v Praze Dagmar Studeníková, vedoucí odboru spotřebního.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Nabídka rozhlasové reklamy 2013 BBC/ZET rádio. BBC/ZET rádio Charakteristika BBC/ZET rádio Zpravodajsko-informační stanice, jejíž značnou součástí je.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
Program Lupa zaměřeno na obchody Využití terminálů CipherLab Jak na inventuru s pokladnami QMP po fiskalizaci Nasazení váho-scannerů s pokladnami QMP Vyčíslení.
copyright © 2010, i-matthew.com Realizace výběrových řízení Měsíční kontrolní prověrky Garance finanční úspory copyright © 2010, i-matthew.com Audit.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
Holínská, Eva: Základy účetnictví BIVŠ LS 2009/ Stručný obsah 7. přednášky účetní zobrazení koloběhu aktiv a pasiv na rozvahových účtech (tzv. jednořadově)
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Mapa zájmu - plány.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
8.Analýza maloobchodu.
SOUTĚŽ studentského sdružení EKONOM I. Řešitelské příklady II. Tip na kurz akcie ČEZ (BCPP, :15) III. Losování ze všech účastníků soutěže Počet.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Member of METRO GroupCopyright © 2009 MAKRO Cash & Carry CR Národní soustava kvalifikací Katarina Mercelova Tréninkový Manager Pardubice
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
JISTOTA VÝKONNOST VSTŘÍCNOST ORIENTACE NA BUDOUCNOST
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Jan Hummel Fruitisimo.
Rádio 4You PREZENTACE NOVÉ ROZHLASOVÉ STANICE SEMESTRÁLNÍ PRÁCE Z PŘEDMĚTU – TELEKOMUNIKACE – 14TC MICHAL DVOŘÁK 3-70.
Pohled zhora. Z čeho vycházíme... Jedinou konstantou dneška je změna Změna musí být řízená Změny musí být dosaženo efektivně Projektů je kolem nás mnoho.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Koncept farmářských prodejen
Workshop na téma: „Dej svým nápadům šanci“ Technologické inovační centrum s.r.o.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Propagace ve firmách Zlínského kraje
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
LÉČIVÉ KOUPELE Přidejte se a začněte prodávat. Jak to funguje??? Koupíte produkty za zlomek ceny, prodáte je za vyšší cenu. (samozřejmě dostanete informace)
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
KAŽDÝ Z VÁS SE NARODIL JAKO VÍTĚZ! VZPOMEŇTE SI NA SVÉ SNY, NIC NEBYLO NEMOŽNÉ!
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Vysoká škola Technická a Ekonomická v Českých Budějovicích
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Distribuční politika klíčová slova
Transkript prezentace:

„Jak generovat z prodejního PROSTORU maximální PROFIT“ 4/7/2017 ® „Jak generovat z prodejního PROSTORU maximální PROFIT“ Dnešní efektivita retailu a systém StoreData ® jako možnost řízení centralizovaného prodeje Karel Čapoun, Jednatel Space & Profit, s. r. o., Retail Marketing Forum, 14.5.2007

O společnosti Space & Profit vznik 2004 – trénink, konzultace, realizace obrat 2006 - 80 mil. Kč auditováno společností Ernst & Young řízení cat-man projektu pro největší řetězec v ČR člen mezinárodní Asociace POPAI © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 4/7/2017 Agenda Příklad efektivního retail marketingu - ukázka Které retail marketingové aktivity dnes dávají smysl Dnešní efektivita retailu Jak řídí efektivitu NEZÁVISLÝ TRH Jak řídí efektivitu VELKÉ SÍTĚ Proč řídit efektivitu a kulturu nákupního prostředí Systém StoreData – možnost řízení efektivity koncentrovaného prodeje – ukázka využití on line 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

NÁŠ česko-slovensko-anglicko-rakouský ŽARGON“ 

Příklad efektivního retail marketingu – ukázka © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 4/7/2017 Merchandising dnes Prodej snů Doplňování regálů nebo © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

JAK GENEROVAT Z PRODEJNÍHO PROSTORU OPTIMÁLNÍ PROFIT 4/7/2017 JAK GENEROVAT Z PRODEJNÍHO PROSTORU OPTIMÁLNÍ PROFIT ? Merchandisingem rozumíme veškerou komunikaci s nakupujícími v místě prodeje, která se děje prostřednictvím zboží prostoru barev informací a dalších podpůrných prostředků Ta má pak jednoznačný cíl: vést nakupující k nákupu daného výrobku, značky a k loajalitě. © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing versus Merchandising a Cat-Man 4/7/2017 Retail Marketing versus Merchandising a Cat-Man 1. SHELF MANAGEMENT 2. PRICE & PROMO MANAGEMENT 3. STORE – SPACE MANAGEMENT 4. PACKAGE MANAGEMENT (obor marketingu) 5. SHOPPERS - CONSUMERS 6. SUPPLIERS 7. RETAILERS 8. MERCHANDISING NEGOTIATION 9. MERCHANDISING EXECUTION 10. TERRITORY MANAGEMENT ? RETAIL MARKETING ? © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum Které retail-marketingové aktivity dnes dávají smysl při dnešní efektivitě retailu PR – cross-marketing aktivity (dodavatel + sítě) Leták Secondary placement, displays LCD promotion Tasting, instore promotion New product launch …. © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum Které retail-marketingové aktivity dávají smysl při dnešní efektivitě retailu Leták, Secondary placement, Displays, LCD promotion, Tasting, Instore promotion, New product launch, Loyalty program ………??? © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum Které retail-marketingové aktivity dávají smysl při dnešní efektivitě retailu Pocity zákazníků - test, pátek a sobota - fronty, demotivovaný personál, špatná orientace, ceny nesedí … Prodejna o mne nemá ve skutečnosti zájem – 72% Utrácí zbytečně peníze na to, aby mne přesvědčovali reklamou, ale nepečují o mne – 69% Rád bych šel nakupovat někam, kde to opravdu funguje – 93% Cross-marketing (dodavatel + sítě) © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail se razantně mění! Investice směřují do kvality. 1990 – dostatek zboží, zahraniční 1992 – reklama 1995 – věrnostní programy 1996 – akce, sbírej a vyhraj, letáky 1998 – Cat-Man 2000 – dotované ceny, globální marketing 2003 – snižování nákladů, zvyšování poplatků Zaměstnávání brigádníků bez vymahatelných kompetencí a rostoucí turistika managerů zostřili rozpor mezi PR budovaným a PR skutečným! 2005 – data o shodě plánu se skutečností na obchodech, o kvalitě © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Jak řídí efektivitu NEZÁVISLÝ TRH Vedení MO? Nákupčí VO? Dodavatelé? NAKUPUJÍCÍ? © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Je dnešní situaci nutno měnit? Boskovice ATOS, 3 mil. za měsíc, 200 m2, 14+2 zam., 15 000Kč/m2 23 druhů piva 38 druhů vod + 5 DU 50 různých stojanů od dodavatelů Hlavní zákaznická skupina – úředníci z centra, děti Chybějící sortiment – zelenina a pečivo Nejčastěji doporučované změny – zelenina, pečivo nápoje Konkurenti potraviny tažené cenami na alkohol LIDL tažený sortimentem zeleniny COOP Albert © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Je dnešní situaci nutno měnit? © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum Dodavatelé mají eminentní zájem ovlivňovat MO. Index Nákupy vs. Prodeje © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Jak řídí efektivitu VELKÉ SÍTĚ Efektivita / m2 Ceny Sortiment Hot selling space Nové výrobky Delistované výrobky Promoční plán Shelfplanning Compliance OOS a PRP Pocity zákazníků - fronty, demotivovaný personál … © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Zisk a obrat z m2 prodejní plochy u nás značně kolísá 4/7/2017 Zisk a obrat z m2 prodejní plochy u nás značně kolísá You are here! Efektivita placementu Vaší sekce je 6,2% Dodavatel nemůže často ovlivňovat umístění kategorie Efektivita prodejní plochy na m2 značně kolísá Délka nákupní trasy nebývá harmonizována s intenzitou expoze Roste význam menších prodejen Nakupující odmítá stále častěji umělé traffic buildery © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

VÝSLEDEK JE MIMO ZÁMĚR A SCHVÁLENÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY 4/7/2017 OOS a přítomnost na regále – listing fee, remodeling fee ani logistic fee negarantují dodavateli přítomnost na regále. Proces Cat-Man – příliš dlouhý Změny kategorií probíhají několikrát ročně Včasná implementace se stává většinou fikcí Doplňování do regálu se děje podle pravidla, abych neměl problém Dramatické rozdíly mezi planogramy a realitou VÝSLEDEK JE MIMO ZÁMĚR A SCHVÁLENÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

4/7/2017

Proč řídit efektivitu a kulturu nákupního prostředí Protože růst MO řetězců se zpomaluje Protože možnosti kvantitativního růstu jsou téměř vyčerpány Protože je zákazník unaven – postrádá kvalitu, kulturu nákupu, garanci freshe… hledá jiné možnosti nakupování Záporné bilance některých dodavatelů i řetězců © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Proč řídit efektivitu a kulturu nákupního prostředí Protože nákupní schopnost obyvatelstva ČR a SR roste. V ČR dosáhla v roce 2006 již 67% nákupní schopnosti obyvatel Rakouska. Protože pokud klesne loajalita nakupujících např. v síti Tesco o 30%, utratí nakupující cca 10 mld korun jinde. Protože existuje spousta příležitostí a je snadné jich využít! © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 1. Display! O kolik % se navýší odprodej z tohoto místa, pokud bude zboží vystaveno správně – face forward? © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 2. Store Placement! Pokud byste měli trvale umístit svůj sortiment do označené regálové sekce obchodu, bylo by toto umístění efektivní nebo neefektivní? (Layout 400m2, střední zóna prodejny.) EFEKTIVNÍ? / NEEFEKTIVNÍ? Pohled shora © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 3. Store Placement! Přesunete-li na některých hypermarketech paletové vystavení u čela regálu na středové trase z tzv. SLABÉ STRANY na tzv. SILNOU, s kolika procentním navýšením prodeje můžete v těch nejlepších případech počítat? © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 4. Shelf Management! Pokud přesunete zboží vystavované v regálu ve výšce 120 cm do regálu v úrovni očí, tj. 170cm, dosáhnete navýšení nebo snížení odprodeje? 170cm NAVÝŠENÍ ? / SNÍŽENÍ ? 120cm © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 5. Shelf Management! Rozdělíme-li pomyslně regálovou sekci dané kategorie na čtvrtiny, která čtvrtina bude nejefektivnější a jak velké procento prodeje v ní můžeme očekávat, je-li tok zákazníků zprava! Tok zákazníků 4. čtvrtina 2. čtvrtina 3. čtvrtina 1. čtvrtina © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 5. Shelf Management! - VÝSLEDEK Rozdělíme-li pomyslně regálovou sekci dané kategorie na čtvrtiny, která čtvrtina bude nejefektivnější a jak velké procento prodeje v ní můžeme očekávat, je-li tok zákazníků zprava! Tok zákazníků 4. čtvrtina 2. čtvrtina 3. čtvrtina 1. čtvrtina 10% 20% 40% 30% © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 6. Price + Promo Management! Kolika %-ní navýšení prodeje většinou přinášely klasické týdenní akce typu: Inzerce v letáku 10% discount © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 6. Price + Promo Management! - VÝSLEDEK Kolika %-ní navýšení prodeje většinou přinášely klasické týdenní akce typu: INDEX 5%SLEVA 10%SLEVA Bez další podpory 100,0% 140,0% 180,0% Tisková reklama 130,0% 160,0% 210,0% Letáky 200,0% Druhotné vystavení 145,0% 230,0% Vystavení a leták 165,0% 260,0% Vystavení a tisková reklama 255,0% © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 7. Merchandising Strategies! Díky efektivnějšímu MD prodá obchodní společnost na hlavních navštěvovaných prodejnách o 1 výrobek za hodinu navíc. Jaký roční obrat toto navýšení představuje, pokud je: Průměrná cena výrobku – 20 Kč Síť pokrytých prodejen- 5 000 Otevírací doba prodejen – 5,5 dní v týdnu, 10 hod denně © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 7. Merchandising Strategies! - VÝSLEDEK Díky efektivnějšímu MD prodá obchodní společnost na hlavních navštěvovaných prodejnách o 1 výrobek za hodinu navíc. Jaký roční obrat toto navýšení představuje, pokud je: Denní navýšení ….. ............……............ 200Kč Týdenní ……............…….…….............. 11 00Kč Roční …………………………................. 55 000Kč Na 5-ti tisících prodejnách…............... 27 500 500 Kč © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum Tipovací hra končí. Ale otázky zůstávají... Kolika procentní navýšení prodeje Vaše společnost běžně dosahuje po spuštění reklamní kampaně? v TV??? - v tisku??? - Outdoor? Jak velká je průměrná roční investice vaší společnosti do reklamy? Jaká je účinnost reklamy, pokud si nakupující na obchodech nevšimnou vašich výrobků? Jak velké jsou Vaše investice do rozvoje vašich MD strategií? Kolik investujete ročně do tréninku zaměstnanců, kteří zajišťují optimální prostor generující optimální profit? © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

StoreData – možnost řízení efektivity prodeje StoreData – ukázka využití © May 14, 2007 Retail Marketing Forum

Retail Marketing Forum 4/7/2017 Agenda Příklad efektivního retail marketingu - ukázka Které retail marketingové aktivity dnes dávají smysl Dnešní efektivita retailu Jak řídí efektivitu NEZÁVISLÝ TRH Jak řídí efektivitu VELKÉ SÍTĚ Proč řídit efektivitu a kulturu nákupního prostředí Systém StoreData – možnost řízení efektivity koncentrovaného prodeje – ukázka využití on line 4. Tipovací kvíz, osvěžení + 5000Kč 5. A na závěr se naživo připojíme na server storedata, do systému dat. Umožňuje který odpoví dodavatelům i řetězcům na otázky: Je výrobek xy na tescu v Brně? Kolik…………. © May 14, 2007 Retail Marketing Forum