Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
Slovesa a mluvnické kategorie
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Předložky s, z Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_131, 7. sada, ČJ2
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Slovesa (verba).
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Slovesa – osoba, číslo, čas
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
SLOVNÍ DRUHY Autor: Mgr. Monika Dudová
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Jazykový rozbor všestranný
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO P ROZLIŠUJEME
VYJMENOVANÁ SLOVA PO Z ROZLIŠUJEME
VYJMENOVANÁ SLOVA PO S ROZLIŠUJEME
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad pravidel při sestavování souřadnic bodů. Žák se.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO V ROZLIŠUJEME
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
REVISION of U5, U6 AJ - 5. třída VY_32_Inovace/9_ května 2012 Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují podle učebnice, zápisů.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
TÉMA: SAMOHLÁSKA E Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_489.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO M ROZLIŠUJEME
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Porovnávání desetinných čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_40_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slova ohebná a neohebná - opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná TESTY nanečisto I 5. třída - český jazyk Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná VY_32_Inovace/6_355 Dne: 5. 11. 2011

Anotace: Opakování učiva z českého jazyka, zorientování se v netypickém zadání. Jazyk: český jazyk Očekávaný výstup: Porovnává významy slov, píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách, porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu a slova vícevýznamová, v písemném projevu zvládá pravopis lexikální, slovotvorný, morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: pravopis, shoda přísudku s podmětem, sloveso, slovesné způsoby, podstatná jména a jejich vzory, pády, slovní druhy, slova opačného významu Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 10-12 let (5. ročník)

pro učitele Cílem těchto testů je procvičit s žáky učivo netypickým zadáním hravější formou a docílit tím upevnění jednotlivých gramatických pravidel. Práce s testy: Žáci/žákyně pracují na společném zadání jednotlivých testů samostatně či ve dvojici. Výsledky si zapisují na cvičný papír. Po vypracování jednotlivých úkolů své výsledky společně s učitelem zkontrolují (sami sobě či sousedem) a zapíší si dosažený počet bodů. Body si mohou zapisovat do samostatné tabulky, sešitu apod. Za maximální počet získaných bodů jednotlivých testů je žáka možné ohodnotit malou jedničkou, pluskem, body apod.).

Procvičování nanečisto - č. 1 1. Zavolej! (utvoř správný tvar - 5. pád č. j.) a) bratranec bratranče b) vůdce vůdce c) velvyslanec velvyslanče 5 bodů d) poslanec poslanče e) důchodce důchodce 2. Urči pád označených podstatných jmen: a) Lupení pro králíky není nikdy dost. b) Zašla pro lupení. c) Naše lupení jim chutná. 2. pád 4. pád 3 body 1. pád 3. Utvoř podmiňovací způsob: 1. a 2. osoba č. jednotného , 1. a 2. osobu č. množ. Půjčil jsem si sešit. Půjčil bych si sešit. Půjčili bychom si sešit. Půjčil by sis sešit. Půjčili byste si sešit. 4 body

Procvičování nanečisto - č. 2 1. Zavolej! (utvoř správný tvar - 5. pád č. j.) a) zastánce zastánce b) otec otče c) zástupce zástupce 5 bodů d) obránce obránce e) dárce dárce 2. Urči pád označených podstatných jmen: a) Na podzim jsme pásávali husy. b) Husy se samy vrátily domů. c) Husy, moje husy. 4. pád 1. pád 3 body 5. pád 3. Která slova mezi ostatní nepatří? Starosta, start, stát, starostlivý, starý Nositel, nosný, nosatý, nosítka, donosit, nosnost Vedení, vedoucí, vedle, vedro, vést, vesta 7 bodů

Procvičování nanečisto - č. 3 1. V dané větě najdi všechna podstatná jména ve 4. pádě: Jména svých spolužáků zapisovala Jana na kus papíru. Jména - koho, co zapisovala Jana - jména (4. pád) Kus – zapisovala na koho, co - na kus (4. pád) pozor – na kus koho čeho? - papíru (2. pád) 2 body Urči druhy slov: a) osvěžilo e) u b) tam f) nám c) rozbouřené g) i d) racek 5 - sloveso 7 - předložka 6 - příslovce 3 - zájmeno 2 – příd. jméno 8 - spojka 1 – podst. jméno 7 bodů 3. Najdi pravopisnou chybu: zdravý člověk, cizí turisté, osamělý lidé, orlí let Í - jako mladí 4. Ke slovu chrabrý najdi slovo opačného významu: zbabělý, statečný, udatný, odvážný 2 body

Procvičování nanečisto - č. 4 V lese Řáholci se udělalo tichoučko, doubky si rovnaly pocuchané větve. a) Urči, kolik vět je v souvětí. 2 věty 11 bodů b) Urči podmět a přísudek v každé větě. tichoučko se udělalo doubky si rovnaly c) U slovesa rovnaly urči mluvnické kategorie. rovnaly – os. 3., č. jed., čas minulý, způsob oznam. d) Od tohoto slovesa utvořte podmiňovací způsob. Rovnal bych, rovnal bys, rovnal by Rovnali bychom, rovnali byste, rovnali by Doubky by si rovnaly e) Najděte v souvětí slovo zdrobnělé. tichoučko

Procvičování nanečisto - č. 5 Vyber bezchybnou variantu: a) zpěv, skouška, zkončil b) zpěv, zkouška, zkončil zpěv, zkouška, skončil d) spěv, zkouška, skončil 1 bod 2. Urči, slovní druhy u těchto slov: protože , včera , z 8 6 7 3 body 3. Sloveso kupovat napiš ve 3.os., č.j. ve všech časech ON kupoval kupuje bude kupovat 3 body Uvedené slovesné tvary napiš v infinitivu: pospíchej, nahraje, namlouval, představuje 4 body pospíchat nahrát namlouvat představovat

Zdroje: Kliparty – Microsoft Office Český jazyk 5. Všeň : Alter, 1996. 181 s. ISBN 80-7245-023-9