Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
Advertisements

Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jaroslav Pražan Poradenství pro environmentální část cross-compliance (studie CIFAS) Úvod Jaroslav Pražan
20 otázek o výzkumech, na které by se novináři měli ptát National Council of Public Polls, USA S. R. Gawiser, G. E. Witt (3. vydání)
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Moderní způsob zjišťování postojů veřejnosti k veřejné hromadné dopravě osob Ing. Zdeněk Strádal.
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
Analýza dat.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Dramaturgie dotazníku
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů.
Tazatelská síť.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Systém managementu jakosti
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Spotřebitelský výzkum
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Průřezové problémové okruhy ke zkoušce
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Prezentace výsledků průzkumu Naši sousedé z V4 Duben 2008 /Ředitel: Jan Tuček /Analyst: Martin Úlovec.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Průzkum trhu.
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Marketing sportu obecná část
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Výzkum veřejného mínění
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Systém managementu jakosti
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Výzkum veřejného mínění
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Katedra sociální práce
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Sekce veřejných knihoven SKIP
Školní aktivity v oblasti kariérového poradenství
Co říká česká veřejnost?
Transkript prezentace:

Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen 1948) Členem EFAMRO – Evropská federace asociací pro výzkum trhu – (země EU, založena 1992)

Tazatelská síť výzkumy face-to-face Podmínky přijetí tazatele Vstupní školení (obsah, způsob hodnocení) Evidence tazatelů, údaje v tazatelském průkazu Tazatelské příručky Kontrola a hodnocení práce tazatelů Poskytnutí písemných informací o agentuře

Výzkumy CATI Vybavení CATI studia – tazatelská a náslechová pracoviště Tazatelé CATI - podmínky přijetí a podmínky školení a hodnocení Pracovníci náslechu – podmínky pro přijetí a podmínky školení, zásady kontroly tazatelů

Telefonické dotazování (1) Tazatel volí telefonní čísla podle připraveného seznamu, rozhovor zaznamenává do písemného dotazníku nebo počítače Do seznamu nesmí být zařazovány osoby, které již dříve odmítly telefonické dotazování Samostatné studio, nesmí nedocházet k rušení práce tazatele

Telefonické dotazování (2) Náslechové pracoviště – hlasová a vizuální kontrola Možnost opravit chyby tazatele ještě v průběhu rozhovoru Zpětná kontrola správného výběru respondentů – min. 10 % rozhovorů

Dotazování dětí a mládeže Definice věku dítěte – do 14 let, mládeže 14-17 Převažujícím hlediskem blaho dětí a mládeže Image pro zákonné zástupce dětí/ml. - bezpečnost, práva a zájmy dětí/ml. jsou plně chráněny Image pro úřady a veřejnost – výzkumy dodržují nejvyšší etické standardy, lze vyloučit zneužívání dětí /ml. Pracovníci výzkumu nesmí způsobit jakékoliv nedorozumění

Výzkum dětí do 14 let - souhlas odpovědné osoby Souhlas k rozhovoru může poskytnout rodič/zákonný zástupce, dohlížející osoba Pro souhlas odpovědné osoby musí být poskytnuty dostatečné informace o výzkumu Totožnost odpovědné osoby poskytující souhlas by měla být zaznamenána Odpovědná osoba by v průběhu rozhovoru měla být nablízku

Témata výzkumu a způsob jejich prezentace Podle stupně zralosti dítěte – na zvážení a zkušenostech výzkumníků Zkoumání citlivých témat – úplně informovat odpovědnou osobu Zajistit co nejšetrnější způsob dotazování

Tazatelé ve výzkumech dětí Zvyky a chování tazatelů musí vzbuzovat důvěru veřejnosti Vhodné speciální školení včetně metod získávání souhlasu odpovědné osoby a dobrého vztahu s dětmi

Zásady při testování výrobků – pro děti/mládež Konzumace nebo použití výrobku musí být bezpečné – písemně potvrzeno od výrobce Věnovat pozornost zdravotní způsobilosti respondenta Aby se respondent neúčastnil nezákonné činnosti Neprovádět rozhovor, pokud po shlédnutí výrobku nesouhlasí odpovědná osoba

Telefonické a internetové výzkumy dětí/mládeže Obtížné určit věk a získat souhlas odpovědné osoby Postupovat podle obecných zásad Zvažovat vhodnost metodiky Při pochybnostech konzultovat s asociací

Sběr a kontrola pořizovaných dat Požadavky na software Povinně 50 % datového souboru znovu nahráno nezávislým operátorem (doporučeno 100 %) Postup při zjištěné chybovosti nahrávaných dat Postup při logické kontrole – filtry, logická vazba otázek, vybrané znaky Vytvoření a archivace protokolu o kontrole

Internetový výzkum Dobrovolnost účasti respondenta Zachování jeho anonymity Informovanost respondenta a kontakt na technickou podporu Bezpečnost osobních dat Opora výběru Ochrana soukromí respondenta Kontrola dat Prezentace výsledků

Prezentace výsledků výzkumu Rozsah nezbytných údajů: KDO - název agentury/člen SIMARu CO - označení výzkumu/čeho se týkal KDY - období, kdy byl prováděn sběr dat KDE - určení lokality JAK - metoda/technika/vzorek – za jakou skupinu je reprezentativní, pokud možno i formulace otázek PROČ - výsledky

Způsob uvádění údajů Při publikování kompletní nebo podstatné části – celý rozsah Při publikaci vybraných údajů nebo grafů/tabulek – omezený rozsah KDO CO KDY KDE s doplněním údaje o velikosti souboru