Komunikace a marketing NNO pořadatelé sponzoři. Program 9,30 – 9,45 zahájení Dopolední blok 9,45 – 11,00 –Tomáš Jindříšek – OgilvyInteractive –Tomáš Mrkvička.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Neziskovky a spolupráce
Advertisements

pro společnost Chodura
Miroslava Nebuželská, BVM Audit
Jak na to, aniž bychom se zničili
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Neziskové organizace a jejich financování
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008.
Jak budovat turistický potenciál města?. Známé destinace PÍSEK KARLOVY VARY ČESKÝ KRUMLOV BRANDÝS NAD LABEM Turisté nezůstávají přes noc. Průměrná délka.
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Fundraising PE 415.
Finanční možností svépomocných skupin
1 FINANCOVÁNÍ KAMPANĚ tisková konference, 23. března 2010.
GIS V PRAXI ZEMĚDĚLSKÉHO PODNIKU
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
EKOTOXA s.r.o. Otická 761/37, Opava GIS V PRAXI ZEMĚDĚLSKÉHO PODNIKU CÍL A PROGRAM ŠKOLENÍ SPOLUFINANCOVÁNO EVROPSKOU UNIÍ EVROPSKÝM.
Představení projektu Darujsprávně.cz Pavlína Kalousová, Tomáš Jindříšek.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Studie dobrovolných aktivit ekologických NNO Tomáš Růžička
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Dobrovolnictví v české společnosti
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Pardubický kraj Ing. Jarmila Halouzková
Kouzlo placeného poradenství!
Předpokládaný vývoj počtu osob v produktivním a důchodovém věku
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
ÚVOD Management a marketing
Žádost o grant Metoda fundraisingu. 1. Průvodní dopis Identifikuje vaši organizaci (případně i vaši partnerskou organizaci, se kterou žádáte o grant.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
„Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje.
Kampaň „Česko mluví o vzdělávání“ aneb o co nám jde Silvie Pýchová, EDUin , Olomouc.
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Cena za podporu místní demokracie S o u t ě ž O LIDECH S LIDMI.
Elevator pitch/speach
 Pokles hodnoty peněz  Koho inflace postihuje  Znehodnocení vkladů a úvěrů  Zdroj: Český statistický úřad:
Internet jako nástroj vlivu aneb kde jsme a co nás čeká Tom áš Jindř íš ek Konference Internet
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Neziskové organizace a jejich financování
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium 2 1) Základní informace o organizaci studia 2) Úvod do komunikace vědy Zdeňka Jastrzembská
NEVLÁDNÍ NEZISKOVÉ ORGANIZACE (NNO)
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
Výzkum firemní filantropie Fórum dárců, o.s. Agnes, o.s
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SCICOM – BASIC RNDr. Anna Matoušková, Ph. D.
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium II Příští seminář se koná 10.5.! 1) Faktory účinné komunikace 2) Druhy veřejnosti a cílové skupiny 3) Rozpočet 4)
Marketing pro NNO aneb jak se nenechat semlít Postřehy z letošního ročníku soutěže Být vidět Tomáš Jindříšek & Matěj Novák
Individuální dárcovství 2.0 možnosti, nástroje a trendy červen 2015.
Tisková konference o pravidelném dárcovství v České republice.
Možnosti a překážky digitálního fundraisingu Pavla Gomba, UNICEF ČR.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Národní týden manželství (NTM) únor, 2007.
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Cesta k uplatnění na trhu práce Fond dalšího vzdělávání, 2017
Hospodaření obcí v roce 2016
Prezentace fiktivní firmy Ing. Vladimíra Trnčáková
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Individuální dárcovství
Média - jak s nimi a jak na ně?
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Poskytování sociálních služeb a ekonomika církevních nestátních neziskových organizací Konference APSS Praha,
Transkript prezentace:

Komunikace a marketing NNO pořadatelé sponzoři

Program 9,30 – 9,45 zahájení Dopolední blok 9,45 – 11,00 –Tomáš Jindříšek – OgilvyInteractive –Tomáš Mrkvička – Ogilvy –Jan Mrkvička – Člověk v tísni 11,00 – 11,30 přestávka (káva, koláčky, nealko) 11,30 – 12,00 PR - Lucie Medková – PPF Media 12,00 – 12,30 panelová diskuze s přednášejícími 12,30 – 13,00 oběd (sendviče, bagety) Odpolední blok 13,00 – 13,45 prezentace NNO –APLA – Magdalena Čáslavská –Pomocné tlapky – Hana Pirnerová –ZOO Praha – Vít Kahle 13,45 – 14,00 otázky na NNO 14,00 – 14,30 představení projektu darujspravne.cz 14,30 – 15,00 Věra Popovičová – nezávislá marketingová odbornice 15,00 předpokládaný konec konference

Komunikace a marketing NNO aneb jak se nenechat semlít dobou… Tomáš Jindříšek

Jak se mění zmenšující se svět…

Nápor informací na naší mysl se zvětšuje Zdroj: mediální agentura Carat hodin za týden

Komunikační platformy nezanikají, ale koexistují…

Komunikace a zábava kdysi…

Komunikace a zábava dnes…

Druhá strana mince: Přesycenost nekvalitními informacemi…

Lze předpovědět vývoj v komunikaci?

Příliš ne… Nic není černobílé. Příklad… Stará dobrá kniha Náhrada? Nebo takto? Nebo tato? Kniha do 5 minut… espresso book machine

I v neziskovém sektoru se konkurence zvyšuje… Zdroje: Český statistický úřad, Albertina - Firemní monitor

Jak tedy dosáhnout nejlepších výsledků v komunikaci a marketingu NNO?

Odlište se…

Zjednodušte komunikaci… Méně je více Na druhé straně „sedí“ normální člověk ne grantový úředník… Používejte srozumitelný jazyk Vytvořte pozitivní diskriminaci vybraných informací… (nedávejte všechno všem…) Buďte struční

Máte správnou cílovou skupinu? Řada neziskových organizací cílí komunikaci příliš pocitově… Některé nekomunikují vůbec, protože „to nepotřebují“… Jiné nedokážou svou myšlenku „prodat“

Definovat, pro koho to děláte… klienti státní správa samospráva spřízněné organizace novináři potenciální dárci / sponzoři široká veřejnost partnerské organizace vychovatelé, šiřitelé osvětové činnosti…

Mít vizi a strategii je klíčové Entuziasmus nestačí Ani dělat dobré věci nestačí Znepokojující otázky Co by se zítra stalo kdyby jste odešli zítra z vaší organizace? Co by se stalo, kdyby vám zítra vypadl hlavní zdroj financí? Co by se stalo kdyby v oblasti vaší pomoci zítra přibyl nový celospolečenský problém? Přežila by vaše organizace?

Může vedle velkých uspět malý? Klíčové otázky Je možné vedle zvětšující se konkurence uspět? Jak zaujmout, když jiní jsou větší a mají více prostředků? Kde na to mám vzít čas?

… je třeba vylézt z ulit

Nadace Laramara Brazílie Laramara web přinesla jednu z prvních účinných demonstrací toho, jaké to je být slepý a používat počítač. Účelem těchto stránek je upoutat pozornost veřejnosti a přinést peníze na podporu programů, které mají pomoci zrakově postiženým být nezávislými na okolí. Buďte nápadití - Nadace Laramara

Buďte tam, kde jsou lidé…

Nová teorie moci… „V minulosti jste byli, to co jste vlastnili. Nyní jste to, co sdílíte.“ Charles Leadbeater

Klíčová je vyváženost emocí a logiky

Nestačí mít přehledné informace, ale i emoce…

Vytáhněte to podstatné …

Nemluvte o sobě, ale o svých klientech

Sami poznáte kvalitu…

Navoďte atmosféru…

Shrnutí: 4 klíčové aspekty komunikace Srozumitelnost Umožňuje se zapojit osloveným OdlišnostPřesvědčivost

Fundraising: Hledejte nové zdroje, dokud je čas… V ČR se často společný zájem NNO oproti vyspělejším zemím EU soustředí na financování NNO z grantů (stát, EU, fondy…) Dá se předpokládat, že toto financování do budoucna pro některé oblasti zcela nebo z velké části zmizí (Navíc pro některé typy činností není dostupné ani vhodné)…. Ale společnost tvoří zejména lidé a firmy Je třeba napřít pozornost na ně…

Stav individuálního dárcovství… Dárcovství v ČR V roce 2008 si daňově odpočetlo dar lidí, kteří průměrně darovali částku Kč. Celkově si dárci odepsali 1,24 mld. Kč. Tato čísla nezahrnují drobné příspěvky do veřejných sbírek, které si lidé daňově neuplatňují. Za rok 2009 se prostřednictvím DMS se vybralo ,- Kč (nárůst oproti 2008 o 36%) Další 2,23 mld. Kč poskytly firmy působící v České republice. Stačí to? Srovnání se zahraničím V USA má více než 80% velkých firem své nadace a celkem firmy darují ročně 14,5 miliard dolarů a v průměru darují přes 1% ze zisku. Roste dárcovství lidí se středními a nižšími příjmy (doposud velcí mecenáši), kteří průměrně darují 6% svých příjmů ročně. Například ve Velké Británii daruje více než 50% obyvatel, z toho 37% pravidelně. Průměrný dar je 31£.

Mohou dávat jednotlivci více? Většina propagace NNO je jako informační nástěnka… nesnaží se nikoho přesvědčit Dejte lidem možnost, aby vám pomohli

Firmy odpovědné? Co je k tomu vede? 37 Většina Čechů pozitivně změní svůj postoj k firmě, o níž se dozví, že podporuje veřejně prospěšné projekty.  U více než třetiny české veřejnosti se zvýší celková důvěra k takové firmě.  Čtvrtina Čechů by vyzkoušela výrobky či služby této firmy.  Každý sedmý dospělý Čech by začal tuto firmu a její výrobky doporučovat.  Každý jedenáctý by chtěl v dané firmě pracovat. Toto zjištění potvrzují i další výzkumy Factum Invenio. Podle nich si téměř polovina Čechů takových informací všímá a jejich názory na firmu to vylepšuje.

Fundraising: Buďte konkrétní…

Otevřete-li se více lidem, lidé se více otevřou vám… Moderní neziskovka v moderní době Být aktivní Zapojte vaše dárce i klienty Získávat prostředky a jen dělat svou užitečnou práci přestává stačit… Musíte objasňovat své poslání, svou činnost…

Nemusíte dělat vše, důležité je začít… Napište si dnes alespoň tři jednoduché myšlenky, které uděláte hned zítra…

Kontakt Tomáš Jindříšek OgilvyInteractive – agentura pro nová média a možnosti Managing Director mobil Praha 7, Přívozní 2a, telefon fax