Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 1 Projekt „Hodnocení kvality vysokých škol“ Sněm RVŠ Praha, květen 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ECVET A NÁVRH ZPŮSOBU JEHO ZAVÁDĚNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Lenka Chvátalová.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ECVET v Programu celoživotního učení
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Akreditační standardy pro primární péči Bohumil Seifert Setkání auditorů
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
IP národní: Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Hlavní garant: Prof. Ing. Karel Rais, CSc., MBA Zahájení realizace projektu:
Praha, Seminář CSVŠ + MŠMT Akreditace programů nebo institucí ? Akreditace programů a vnitřní hodnocení kvality ? Diskuse nad náměty z doporučení.
Praha, Seminář CSVŠ + MŠMT OECD Thematic Review of Tertiary Education Synthesis Report Assuring and Improving Quality of Tertiary Education.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Projekt podpory technického vzdělávání B. Wojnar.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Situace v oblasti uplatňování hlediska kvality v přípravě učitelů (komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) v současnosti - doba stagnace, až krize Kvalita.
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Zpráva o činnosti předsednictva 9. zasedání předsednictva RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
BOLOŇSKÝ PROCES - INTERNACIONALIZACE INFORMACE Z KONFERENCE MINISTRŮ VYS. ŠKOLSTVÍ BERGEN Prezentace pro předsednictvo RVŠ, Pavel.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen - listopad 2008 (3 řádná zasedání: , a )
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen 2011 – listopad 2011 (3 řádná zasedání: , a )
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Sněm RVŠ1 2. zasedání sněmu Rady vysokých škol 18. května 2006.
Vývoj systému akreditace v evropském kontextu Jiří Smrčka tajemník Akreditační komise Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Mgr. Zuzana Jentschke - Stőcklová náměstkyně ministryně Sekce pro sociální a rodinnou politiku 10. dubna 2014.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
1 PRIORITY SEKCE NÁMĚSTKYNĚ MINISTRA PRO SOCIÁLNÍ A RODINNOU POLITIKU.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Systém zajišťování kvality na UK
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 1 Projekt „Hodnocení kvality vysokých škol“ Sněm RVŠ Praha, květen 2005

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 2 Hodnocení kvality - důvod ? celosvětový vývoj  decentralizace, autonomie VŠ hodnocení kvality  pro stát, pro veřejnost  zdůvodnění činností VŠ a jejich kvality pro VŠ  nástroj pro poznání vlastních nedostatků a předností, pro zdokonalování

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 3 Hodnocení kvality - vývoj v Evropě rozdílná situace v jednotlivých zemích snaha o harmonizaci vzájemné uznávání výsledků hodnocení kvality koordinace, spolupráce  ENQA+ EUA+ EURASHE + ESIB ale také snahy o centralizaci na evropské úrovni kvalita  základní priorita Boloňského procesu

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 4 Situace v ČR Akreditační komise  povinnosti ze zákona: akreditace, státní souhlas péče o kvalitu vysokého školství možný doplněk  využití mezinárodního hodnocení (např. EUA) další aktivity Problémy výrazné pracovní zatížení AK vysoká cena mezinárodní hodnocení  doplňující aktivita  projekt

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 5 Projekt – další důvody výzkum v oblasti zajišťování kvality  mezinárodní úroveň, komparativní studie  zprostředkování informací monitorování vývoje Boloňského procesu sledování mechanismů hodnocení kvality mezinárodních organizací  EUA, OECD, profesní asociace, … monitorování/výzkum aktivit nových evropských sdružení  JQI, ECA komparace výsledků mezinárodních seminářů a workshopů monitorování a analýza různých mechanismů hodnocení kvality na VŠ v ČR  rozšiřování výsledků

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 6 Projekt – důvody, využití výsledků analýza existujících mechanismů vnitřního hodnocení VŠ  monitorování, nalezení společných prvků, možnosti konvergence/koordinace, možnosti využití Aplikace výsledků výzkumu příspěvek k rozvoji „kultury kvality“  obecný požadavek pilotní ověření navrženého mechanismu hodnocení kvality pilotní školy v první fázi projektu (do konce roku 2005) UJEP, VUT (porovnání  hodnocení EUA)

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 7 Cíle projektu návrh na komplexní hodnocení kvality všech činností (nebo jejich vhodně zvoleného výběru) vysokých škol  modulový systém výsledky hodnocení kvality doporučení ke zdokonalování odstraňování slabých stránek, rozvíjení silných stránek nejsou podkladem pro * kárná opatření * přidělování finančních prostředků * sestavování žebříčků

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 8 Využití výsledků projektu VŠ  zkvalitnění činností podklady pro práci AK, doplněk jejích aktivit informace zainteresovaným skupinám : uchazeči o studium, zaměstnavatelé, státní správa (MŠMT), politické sféry (Parlament ČR), reprezentace vysokých škol práce na koncepčních a strategických dokumentech, příprava rozvojových programů, vyhlašování priorit ovlivnění dokumentů Boloňského procesu a případného ustavení evropských hodnotících orgánů

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 9 Řešitelé projektu hlavní řešitel: CSVŠ spolupracující instituce: RVŠ  komise pro hodnocení Akreditační komise  prostřednictvím Sekretariátu odborníci z oblasti hodnocení kvality: VŠB-TUO, ZČU, VUT, JAMU, MU, UJEP

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 10 Projekt: současný stav výzkum  průběžné zpracování výsledků, publikace  AULA, další  INQAAHEwww.csvs.cz školící semináře  různá témata semináře se zahraničními experty  EUA, Irsko připraven první návrh návodů pro zpracování vlastní hodnotící zprávy  obecné použití  využití pro AK semináře s představiteli pilotních škol první verze vlastních hodnotících zpráv UJEP, příprava  VUT příprava vnějšího hodnocení (UJEP, VUT)

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 11 Projekt: plán do konce roku 2005 průběžné pokračování ve výzkumu příprava vnějších hodnotitelů  profesionalizace semináře s pilotními školami realizace vnějšího hodnocení na pilotních školách konečná verze vlastních hodnotících zpráv, vnější hodnocení * vnější hodnotící tým  návštěva * termín  září/říjen 2005 zpracování vnějších hodnotících zpráv diskuse k doporučením oponentní řízení  plán další fáze projektu

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 12 Projekt: Co je kvalita ve vzdělávání ? různá pojetí  kvalita jako dokonalost (přednost) shoda (nulové chyby) transformace práh (minimální standardy) růst vhodnost (způsobilost) k danému účelu

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 13 Projekt: Kvalita jako vhodnost (způsobilost) k danému účelu hodnocení kvality  naplňování účelu doplnění pojmu kvality  vhodnost příslušného účelu české podmínky  dlouhodobé záměry vhodnost účelu zajištěna  * projednáním na úrovni státu * schválením příslušnými grémii vysoké školy

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 14 Projekt: Mechanismus hodnocení kvality obecné prvky  několik fází: dohoda o hodnocení  vysoká škola + hodnotící agentura vlastní hodnocení  zpracování vlastní hodnotící studie prostudování studie vnějším hodnotitelským týmem návštěva týmu v hodnocené instituci * rozhovory s různými skupinami, na různých úrovních ** vedoucí pracovníci ** akademičtí pracovníci ** zaměstnanci ** studenti * utvoření vlastního názoru zpracování vnější hodnotící studie

Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 15 Projekt: Mechanismus hodnocení kvality diskuse s vedením školy výsledek  vnější hodnotící studie obsahující doporučení * k odstranění chyb * k rozvíjení silných stránek pokračující etapa (follow-up) * posouzení, jak se doporučení uplatnila * co hodnocení instituci přineslo