Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Skener
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Digitální učební materiál
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Skener.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Technické vybavení pro zpracování grafiky Jan Přichystal.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Vizualizér Vizualizér je zařízení, které zachycuje obraz přímo z neprůhledné předlohy (trojrozměrné předměty, knihy, mapy apod.). Obraz zachycený pomocí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Užití skeneru.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Statické paměti RWM – RAM 1. část Ročník:3. Datum.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
Periferní zařízení počítače - opakování
Výstupní zařízení počítače - skener
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výstupní zařízení - skener
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_2_10 Název vzdělávacího materiálu Vstupní zařízení – scanery a vizualizéry Jméno autora Ing. Bulka Josef Tematická oblast Hardware počítačů a operační systémy Vzdělávací obor Všechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník 1. a 2. ročník Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, pracovní, sociální, komunikativní a personální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti. EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496

Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Časový harmonogram 1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN978-80-89132-71-3 Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování. Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012 Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka.

Vstupní zařízení – scanery a vizualizéry Ing. Bulka Josef

Scanner (skener) Skener je vstupní periferní zařízení, které zajišťuje převod (resp. digitalizaci) textu a grafiky (2D i 3D) z tištěné do elektronické podoby. Skenované dokumenty jsou přeneseny do počítače jako rastrové obrázky. Druhy skenerů: ruční skener stolní (plochý) skener skener – snímač čárového kódu tužkový skener bubnový rotační skener filmový skener 3D skener

Princip činnosti skenerů Motor zajišťuje pohyb zdroje světla (výbojka) podél stránky předlohy. Předloha je postupně po řádcích osvětlována - více odrážejí světlo světlé plochy než tmavé. Odražené světlo je optickou soustavou skeneru nasměrováno na CCD čip (Charged Coupled Device – nábojově vázaná struktura), kterým je převedeno světlo na elektrické impulzy . Elektrické impulsy jsou předány na ADC (Analog-to-Digital Converter – analog/číslicový převodník). Digitální data jsou zpracována grafickým čipem a přenesena do počítače.

CCD - prvek stolní skener Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CCD_in_camera.jpg Zdroj:http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Scanner.view.750pix.jpg

Ruční skener (tužkový skener – zvláštní druh skeneru) proces snímání probíhá tak, že se přístroj přiloží k listu papíru a postupně se přejíždí shora dolů nevýhodou je, že ruční skener má poměrně úzký záběr, z toho důvodu je nutné stránku A4 skenovat v několika sloupcích kvalita takto získaného obrazu je nízká záleží na "stabilitě" ruky a rychlosti snímání předlohy tužkový skener- jedná se o zvláštní druh ručního skeneru, který má podobu tužky. Snímací plocha je v jeho špičce. tužkový skener slouží pouze ke snímání textů Zdroj:http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Imagint_scanners_types_7.png Zdroj: http://www.cpen.com/products

Stolní (plochý) skener předloha se pokládá na skleněnou plochu skeneru a uzavře se víkem pod sklem je umístěn pohyblivý světelný zdroj, který osvětluje předlohu, od níž se světlo odráží přes soustavu zrcadel na CCD snímač plocha stolního skeneru bývá nejčastěji formát A4 (někdy i větší) součástí některých skenerů byl dříve i nástavec pro skenování diapozitivů Zdroj: http://www.grafika.cz/rubriky/skenery/o-skenovani-a-skenerech-podrobne-ii-typy-skeneru-132976cz

Filmový skener u filmového skeneru je předloha (filmové políčko) z jedné strany prosvětleno a na druhé straně políčka je obraz usměrněn optikou na snímač optika používaná u filmových skenerů je kvalitnější než u plochých skenerů, protože filmový skener pracuje s velice malou předlohou Zdroj: http://www.grafika.cz/rubriky/skenery/o-skenovani-a-skenerech-podrobne-ii-typy-skeneru-132976cz

Skener (snímač čárového kódu) Principem snímaní čárového kódu je to, že laserový paprsek, nebo jiný zdroj světla, odráží znaky kódu na zrcátko detektoru fotosnímače, který převádí plochy kódu (různé šířky a délky čar) na časově proměnný elektrický signál. Tento elektrický signál je dekodérem převeden do digitální formy. Některé snímače vyžadují kontaktní snímání, jiné přečtou kód i na vzdálenost 60 cm i více. Existuje několik čárových kódů, mezi nejpoužívanější patří kód UPC (Universal Produkt Kode), jeho evropská varianta EAN (Evropan Artikle Numering). Zdroj: http://www.posiflex.cz/cd-3830

Bubnový (rotační) skener předloha se nasadí na válec (buben), který rotuje kolem své osy předlohu osvěcuje laserový paprsek, jehož zdroj je umístěn v hlavici, která se při rotování bubnu posouvá napříč směru rotování předlohy výsledkem skenování je velmi kvalitní obrazový výstup bubnové skenery jsou však drahé a slouží pouze k profesionálnímu použití Bubnový skener společnosti Screen Zdroj: http://www.svettisku.cz

Mechanické 3D scanery laserové 3D skenovací systémy, umožňují určování prostorových souřadnic snímaného objektu 3D modelování má využití ve strojírenství a stavebnictví, kde můžeme provádět např. vizualizaci staveb, konstrukcí, interiérů i různých předmětů, nebo součástí strojů, atd. naskenovaný objekt je příslušným programem zobrazen jako uskupení bodů, z něhož pak lze vytvořit 3D model, který lze jakkoli upravovat a dotvářet v CAD systému metody snímání- dotykové, optické, laserové, destruktivní, rentgenové a ultrazvukové Dotykový skener Microscribe Zdroj: http://robo.hyperlink.cz

Dokumentové kamery (vizualizéry) vizualizéry dokážou snímat jakýkoliv trojrozměrný obraz a přenést ho přes dataprojektor na plátno mohou nahradit zpětný projektor, digitální kameru i fotoaparát dokážou vytvořit kvalitní obraz v požadované velikosti kromě prezentačního využití může plnit vizualizér ještě funkci 3D scanneru používají se zejména ve školství k digitalizaci jakýchkoli předloh Zdroj: http://www.amethyst.cz/cz/zbozi/interaktivni-ucebny/vizualizery/206-smart-vizualizer-sdc-330.html

Pracovní list

Zadání 1 Zjistěte z literatury nebo na Internetu, jaké vlastnosti jsou typické pro stolní skenery, na jakém principu pracují a pokuste se nakreslit schematický obrázek stolního skeneru a jeho jednotlivých částí. Zadání 2 V čem se liší vizualizér od skeneru a kde ho můžete použít? Najděte na Internetu alespoň dva typy vizualizérů a popište, na jakém principu pracují.

Test a ověření znalostí

Ruční skener snímá předlohu: přiložením k listu papíru a jeho postupným snímáním položením předlohy na skleněnou plochu a jejím snímáním nasazením předlohy na válec Bubnový skener snímá předlohu:

Skener (snímač čárkového kódu): obraz je prosvícen a usměrněn optikou na snímač převádí plochy kódu (různé šířky a délky čar) na časově proměnný elektrický signál naskenovaný objekt je příslušným programem zobrazen jako uskupení bodů Filmový skener:

Mechanický 3D skener: převádí plochy kódu (různé šířky a délky čar) na časově proměnný elektrický signál naskenovaný objekt je příslušným programem zobrazen jako uskupení bodů obraz je prosvícen a usměrněn optikou na snímač

Seznam odkazů a použité literatury: Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN978-80-89132-71-3 Horst Jansen – Heinrich Rotter a kolektiv – Informační a komunikační technika, Europa – Sobotáles, Praha 2004. Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, 2003. ISBN 80-7232-206-0