ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_463_HORNINY VÝKLAD HORNIN CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Pohyb tělesa opakování
VY_32_INOVACE_413, 21. sada, Přírodověda
Skupenské přeměny látek
Podstatná jména STROM, KEŘ
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
HORNINY A NEROSTY Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2013.
Liberecký kraj Vlastivěda 4. a 5. ročník.
Ptáci – poznávačka 2 Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Živá a neživá příroda Přírodověda 4. ročník.
VY_52_INOVACE_20 Nerudní suroviny určeno pro 5. ročník ZŠ
Mgr. Jana Reisingerová ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_458.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
NEŽIVÁ PŘÍRODA Prvouka 3. ročník Opakovací hra Gabriela Mikulková 2013.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Zdravá strava
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu:
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Název materiálu: ÚČINNOST
Autor výukového materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
PŘÍRODOPIS - 9. ročník NEROSTY A HORNINY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 10
Geologické děje , vyvřelé horniny přírodopis 9. třída
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky se základní sestavou PC a dalšími.
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Opakování Proč se pohybují litosférické desky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_423.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Stavba zemského tělesa
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika, Jižní Amerika –
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:
Člověk a jeho svět 4. ročník
2. část – neživá příroda Z á kladn í š kola Nový Jič í n, Komensk é ho 68, př í spěvkov á organizace EU – OPVK 1.4. – Inovativně ke konkurenceschopnosti.
Litosféra Zkvalitnění ICT ve slušovické škole autor: Helena Nováková
Neživá příroda – nerosty Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_10_B_05_NEŽIVÁ PŘÍRODA-NEROSTY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Kvíz „Spoj strany“- Kameny. Tabulka Jak se jmenuje tato hornina a z jakých nerostů se skládá?
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
Neživá příroda Nerosty a horniny.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: Andrea Kolářová
NEŽIVÁ PŘÍRODA voda vzduch teplo a světlo horniny a nerosty půda.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_14_Horniny a nerosty
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_32
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem VY_32_INOVACE_JR_21 Neživá příroda Nerosty a horniny Mgr. Jana Reisingerová ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012

Planeta Země Povrch tvoří: oceány pevnina

Planeta Země Pevnina se skládá: z nerostů z hornin

Nerosty Jsou stejnorodé látky. křemen sůl kamenná http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Selpologne.jpg Autor: Digilander.libero.it

Nerosty Jsou stejnorodé látky. diamant slída http://www.ua.all.biz/cs/g287425/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brillanten.jpg

Nerosty Jsou stejnorodé látky. ropa Autor: Meteor 2017 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Petroleum_cm05.jpg Autor: Flcelloguy http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oil_well.jpg

Horniny Jsou tvořeny z různých nerostů. Vznikaly: při sopečné činnosti – horniny vyvřelé na dně moří - horniny usazené

Horniny vyvřelé čedič žula Autor: Aktron http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ctin%C4%9Bves,_%C5%98%C3%ADp_a_obec.jpg Autor: Siim http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rapakivigranite_ss.jpg Autor: Mirek 256 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Panska_skala.jpg

Horniny usazené pískovec vápenec http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:P%C3%ADskovcov%C3%BD_%C3%BAtvar.JPG Autor: Daniel CD http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Asaphiscuswheelerii.jpg Autor: Dave Bunnell http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lechuguilla_Cave_Pearlsian_Gulf.jpg

Horniny usazené uhlí http://www.nazeleno.cz/energie/energetika/uhli-vitezi-nad-jadrem-i-obnovitelnymi-zdroji.aspx http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meyers_b15_s0272b.jpg

Půda Vzniká zvětráváním (rozpadem) hornin které: omílá voda Autor: Daniel Case http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Black_dirt_in_Black_Dirt_Region.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Primary_and_secondary_cotton_roots.jpg Vzniká zvětráváním (rozpadem) hornin které: omílá voda obrušuje vítr pukají vlivem změn teplot narušují kořeny rostlin Autor:Komencanto http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:YehliuTaiwan-HoneycombWeathering.jpg

Půda Obsahuje zbytky rostlin a živočichů – humus. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Compost.jpg http://www.fertilesoilsolutions.com/tag/humus/ Obsahuje zbytky rostlin a živočichů – humus.

Soutěž 1) 3) 2) 4) d 3) c b 4) a křemen diamant slída sůl kamenná Přiřaď název k obrázku, dvojice (číslo, písmeno) napiš na papír, poté zkontroluj. 1) 3) křemen diamant slída sůl kamenná 2) 4)

Soutěž 1) 3) 2) 4) c 3) d a 4) b čedič uhlí žula vápenec Přiřaď název k obrázku, dvojice (číslo, písmeno) napiš na papír, poté zkontroluj. 1) 3) čedič uhlí žula vápenec 2) 4)

Soutěž 1) 3) 2) 4) d 3) c a 4) b pískovec humus půda ropa Přiřaď název k obrázku, dvojice (číslo, písmeno) napiš na papír, poté zkontroluj. 1) 3) pískovec humus půda ropa 2) 4)

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Prvouka Ročník: 3. Klíčová slova: Neživá příroda, nerosty, horniny, půda, humus Obrázky: http://cs.wikipedia.org/wiki - popis u jednotlivých obrázků kliparty Microsoft Office verze: 14.0.6112.5000 Metodické poznámky: (Animace – po kliknutí.) Vyvození pojmu nerost + příklady. Vyvození pojmu hornina + příklady. Půda – vznik, obsah humusu. Soutěž pro utvrzení názvů probíraných hornin a nerostů.