Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

 Ukládání finančních prostředků  Valorizace příjmu  Valorizační spirála  Nákup hmotného majetku  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah.
Instituce sloužící k obchodování s cennými papíry Téma „Finanční trh“
Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: července 2012
Platební karty Podstata Embosované a čipové karty Debetní karty
Příklady způsobu stanovení ceny
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
 Podstata  Šeky  Směnky  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008.
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
 Reakce bank na inflaci  Reakce podniků na inflaci  Může inflace nekonečně růst?  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Daň z přidané hodnoty – úvodní informace
Spotřebitel a jeho práva
 Běžné používání  Ochrana proti padělání  Základní vlastnosti bankovky 500,- Kč a další zajímavosti  Dozor nad vydávání peněz do oběhu Zdroj: Petr.
Place – místo prodeje (distribuce)
Ekonomická gramotnost
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Mikroekonomie I Tržní rovnováha a efektivnost
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dokonalá konkurence (DK)
LÉČIVÉ KOUPELE Přidejte se a začněte prodávat. Jak to funguje??? Koupíte produkty za zlomek ceny, prodáte je za vyšší cenu. (samozřejmě dostanete informace)
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
prosinec 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070208
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
 Podstata  Využití  Zabezpečení  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání,
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
2 JAK FUNGUJE TRH.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Účtování DPH účet 343.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
Distribuce - placement
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
CENOVÁ DISKRIMINACE Prezentace k semestrální práci z předmětu Mikroekonomie II. Autor: Adam Kadlčík, K-IM2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_09 Název materiáluObchodování.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1701_ODLIŠNÁ CENA Téma: Pojem F. G._ ODLIŠNÁ CENA TÉHOŽ ZBOŽÍ.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 4 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Cenové triky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
EVROPSKÁ REGULACE B2B.
Základy zbožíznalství
Účtování DPH účet 343.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“ Vyrovnávací ceny Slevy - prodávají obchodníci se ztrátou? Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008

Cenové praktiky Detail stanovené ceny Cena je stanovena takovým způsobem, aby vypadala výhodná Například končí číslicí 9 (nebo lichou číslicí) Kupující vnímá tuto cenu podle první části čísla (například 89,90,- Kč vypadá stále lépe než 90,- Kč) Nejedná se o žádnou novinku, tuto strategii zastávali obchodníci už dříve. Známým obchodníkem, který toto používal byl i Tomáš Baťa

Cenové praktiky Balíčky a „antibalíčky“ Některé výrobky se prodávají v balíčcích. Celý balíček stojí méně, než součet jednotlivých výrobků v balíčku Nemusí to však platit vždy, navíc balíček může vedle lákavé součásti obsahovat i nepotřebné a neprodejné výrobky Na principu balíčků jsou stanoveny i tarify mobilních telefonů. Když si předplatím určité minuty volání, pak jsou levnější U finančních produktů (účet u banky) mohou balíčky obsahovat službu, kterou nevyužívám (např. obsluha běžného účtu telefonem) Platím tak za něco, nepotřebuji Opačným případem může být účet v restauraci. Objednáme si například vepřové ražniči a myslíme si, že cena uvedena na jídelním lístku nám také bude účtována. Ale na účtu je zvlášť vepřové ražniči, zvlášť opečené brambory a zvlášť okurkový salát. Cena za takový oběd je pak mnohem vyšší

Cenové praktiky Vyrovnávací ceny Používají se v supermarketech, kde mají široký sortiment zboží Princip je takový, že některé druhy mají nízké ceny, což se vyrovnává vyššími cenami jiných výrobků (například levné maso a drahé mléčné výrobky) Cílem je, aby zákazník byl nalákán na nízké ceny a nakoupil i zboží s vyššími cenami Jiná možnost je u prodeje výrobků, ke kterým je nutno dokupovat spotřební materiál (například levná tiskárna a zisk se generuje z prodeje náplní do ní)

Cenové praktiky Slevy - prodávají obchodníci se ztrátou? Zpravidla ne, protože mají stanovenou cenovou politiku s delším výhledem Například stanoví cenu pro sezonu (např. vánoční období) mnohem vyšší a počítají s pozdějšími výprodeji Zároveň při výprodejích se prodá velké množství zboží a tím se vyrovná nižší zisk z jednoho kusu

Cenové praktiky Obrana zákazníka Velcí obchodníci disponují odborníky včetně právníků k obhájení svého způsobu prodeje Zákazník vstupuje do vztahu s prodejcem zpravidla nepoučen a v případě problému často rezignuje a neumí hájit svá práva Aby tento strav nebyl tak dramaticky nevyvážený, je státem stanoven orgán, který má ochraňovat kupující Jedná se o Českou obchodní inspekci (ČOI) Zákazník, pokud se cítí prodávajícím poškozen, může tuto instituci žádat o řešení Podněty je možné podávat i prostřednictvím elektronického formuláře na webu: www.coi.cz/cs/ Cenové praktiky (www)