ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Karviná – Nové Město, Komenského 614, příspěvková organizace Karviná – Nové Město Projekt finančně podpořený Fondem životního.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Zdravý životní styl ve školách podporujících zdraví Konference PhDr. Jitka Reissmannová, Ph. D. Katedra výchovy ke zdraví PdF MU.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Fórum prevence dětské nadváhy a obezity Hana Zamrazilová Školní stravování 2014, Praha, 20.–
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Zš a Mš Ludgeřovice Naše logo 50 let školy.
Ve zdravém těle, zdravý duch … a ten je jen ve zdravé škole!!!
Výstupy z Úvodního semináře
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Základní škola Mendelova Adresa: ulice Einsteinova 2871, Karviná - Hranice Na škole pracuje: 30 učitelů 3 vychovatelé ŠD 2 asistentky pedagogů 16.
Základní škola a Mateřská škola Šebrov
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Masarykova základní škola
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Zdravá škola.
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Komunitní a otevřená škola
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Teorie vzdělávání dospělých
Žákovský parlament. Charakteristika Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením školy, školou a obcí Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Odloučené pracoviště NAD PLOVÁRNOU Statutární zástupce školy Mgr. Božena Suchánková Vedoucí učitelka Věra Kopečná.
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Škola podporující zdraví Komunitní program WHO pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR od r Národní koordinační centrála v SZÚ Poslanecká sněmovna, Konírna
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Teorie vzdělávání dospělých
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Veletrh zdraví
škola podporující zdraví
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
Kariérové poradenství a podnikavost
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ

ŠKOLA PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ POŘADOVÉ ČÍSLO: Š III/2/9 VZ AUTOR: Mgr. Stanislava KRPCOVÁ

Škola podporující zdraví ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Na základě námi předloženého projektu a na základě jeho obhajoby na Státním zdravotním ústavu v Praze jsme byli zařazeni do sítě Škol podporujících zdraví. Získali jsme certifikát a máme právo užívat logo Škol podporujících zdraví. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

KULATÝ STŮL Státní zdravotní ústav Praha 18. června 2008 ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Předávání certifikátu ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Certifikát ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Logo ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Hlavní zásady ŠPZ  Pohoda prostředí  Zdravé učení  Otevřené partnerství ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Úkol pro vás Ke každé uvedené zásadě Školy podporující zdraví uveďte svůj názor, jak by se mohla zásada konkrétně realizovat v praxi. Tedy ještě jednou: - pohoda prostředí - zdravé učení - otevřené partnerství ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Pohoda prostředí  Pohoda věcného prostředí Cíl: Funkčnost, účelnost a estetický vzhled prostředí školy  Pohoda sociálního prostředí Cíl: Upevňovat vztahy jednotlivých skupin účastnících se vzdělávání (vedení školy, pedagogové, žáci, rodiče)  Pohoda organizačního prostředí Cíl: Vytvářet režim školy tak, aby odpovídal zásadám zdravého životního stylu ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Což v praxi znamená…  Výzdoba tříd a chodeb, květinová výzdoba – možnost žáků zapojit se  Funkční lavice a židle nastavitelné dle věku a výšky dětí  Spolupráce s rodiči, PPP,…  Možnost trávení velkých přestávek na školním dvoře, využití sportovních aktivit (basket, kopaná, badminton, stolní tenis, …) ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Zdravé učení  Smysluplnost Cíl: Propojování učiva se skutečným životem a jeho zavádění do praxe  Možnost výběru a přiměřenost Cíl: Harmonický rozvoj osobnosti žáka s důrazem na individualitu jedince  Spoluúčast a spolupráce Cíl: Rozvoj dovednosti aktivně se podílet na organizování, řízení a průběhu procesu výuky a vzdělávání  Motivující hodnocení Cíl: Posílení sebedůvěry, samostatnosti a zodpovědnosti žáka, tvorba pozitivního vztahu ke vzdělávání a motivace k celoživotnímu učení ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Což v praxi znamená…  Možnost vlastní volby a přizpůsobení učiva  V rámci finančních možností a dle požadavků učitelů nákup pomůcek a materiálů k výuce  Podpora iniciativních a kreativních žáků, prostor pro realizaci jejich nápadů  Volba metod, při kterých žáci samostatně organizují a následně hodnotí práci ve třídě  Práce s portfolii ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Otevřené partnerství  Snaha vytvářet příjemné, podněcující a měnící se prostředí pro žáky, jejich zákonné zástupce a učitele, kde existuje vzájemná důvěra a vzájemný respekt, kde vládnou demokratická pravidla a vnitřní kázeň. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Otevřené partnerství  Žákovský parlament Cíl: Snaha o aktivní zapojení žáků a celých třídních kolektivů do života školy  Poradenská zařízení Cíl: Snaha poskytovat pomoc žákům, rodičům i učitelům při zdolávání výchovných a vzdělávacích problémů  Spolupráce s rodiči Cíl: Prohlubování spolupráce rodina – škola  Spolupráce s jinými institucemi a subjekty Cíl: Prostřednictvím školních i mimoškolních aktivit budovat jméno a věhlas školy a současně rozvíjet a podporovat zdravé sebevědomí, hrdost ke škole, k rodině a městu ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Což v praxi znamená…  Aktivní činnost a práce zástupců žákovského parlamentu ve třídě  Spoluúčast žáků na výzdobě a vzhledu třídy  Motivace žáků k účasti na školních akcích, pomoc při jejich organizaci, spolupráce s rodiči a snaha vtáhnout rodiče do života školy  Vést žáky k reprezentaci školy a k účasti na soutěžích a akcích organizovaných městem či jinými institucemi  Možnost vyjádřit svůj názor prostřednictvím dotazníků (žáci, rodiče i učitelé)  Aktuální informace přístupné na webových stránkách školy ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Závěr Škola podporující zdraví, tzv. zdravá škola, tedy vůbec není o výživě a zdravé stravě… … jak si většina lidí myslí ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín