Setkání uživatelů GEPRO & Atlas, 21. říjen 2014, Praha, hotel Olšanka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
vedoucí Oddělení boje s korupcí
Advertisements

Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Stavební zákon a územní plánování
Metodika stanovení národních priorit orientovaného výzkumu Karel Klusáček
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Aktuální stav projektu tvorby
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
3. přednáška, Informační systémy veřejné správy (ISVS) Situace v ČR Úvod do eGovernmentu Výběrová přednáška.
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
Koncepce environmentální bezpečnosti
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Prohloubení nabídky dalšího vzdělávání v oblasti zeměměřictví a katastru nemovitostí ve Středočeském kraji CZ.1.07/3.2.11/ Projekt je finančně podpořen.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Lucie Dvořáková Gabriela Homolková.  INfrastructer for SPatial InfoRmation in Europe  Infrastruktura prostorových informací v ES  Je iniciativou Evropské.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA Cesta k informační společnosti Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Koncepce podpory místní Agendy 21 v ČR zpracování strategického dokumentu 2010.
Realizace Národní strategie informační bezpečnosti ČR Mgr. Marie Svobodová Ministerstvo informatiky ČR Hradec Králové, ISSS 2006.
GMES, SEIS Bc. Jana Darmopilová, H2IGE1 LS Co je GMES/Copernicus?  GMES = Global Monitoring for Environment and Security (Globální monitoring životního.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Národní inovační politika ČR na léta 2005–2010 F. Hronek, sekretariát Rady pro výzkum a vývoj Seminář „Inovační potenciál ČR a program EUREKA“
Registry veřejné správy Koncepce a legislativní zabezpečení Konference ISSS března 2001 Hradec Králové Ing. Ebbo Petrikovits Úřad pro veřejné.
Inspirační databanka pro podporu strategického řízení rozvoje lidských zdrojů v krajích Národní vzdělávací fond, o.p.s. M. Mandíková, Z. Palán, I. Sládková,
Předsednictvo RVŠ dne Vladimír Kebo Informace o Kulatém stolu SPD a RVŠ dne
INSPIRE Stav a výhled.
Seminární práce z předmětu SIPOL
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Digitální mapa veřejné správy - DMVS.  Memorandum  o spolupráci, přípravě a realizaci projektu DMVS podepsáno na ČÚZK  Ministerstvo vnitra,
Eva Kubátová, Ministerstvo vnitra, koordinátorka projektu
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Interaktivní personální portál
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Stav eGovernmentu v ČR a aktuální výzvy Praha, JUDr. Jaroslav Strouhal náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie.
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Prevence domácího násilí na vládní úrovni
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Vybrané projekty tvorby národních prostorových a datových infrastruktur Ministerstvo vnitra Lukáš Klučka 1.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Akční plán GISTR na jaře 2016 OS GeoInfoStrategie.
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Odbor pro udržitelný rozvoj
Transkript prezentace:

Setkání uživatelů GEPRO & Atlas, 21. říjen 2014, Praha, hotel Olšanka Strategie rozvoje infrastruktury pro prostorové informace v ČR do roku 2020 (GeoInfoStrategie) Jiří Čtyroký Eva Kubátová Setkání uživatelů GEPRO & Atlas, 21. říjen 2014, Praha, hotel Olšanka 1

Zadání a postup prací http://www.geoinfostrategie.gov.cz Usnesení vlády ČR č. 837/2012 ze dne 14. listopadu 2012 schválení záměru vypracování GeoInfoStrategie uložila ministru vnitra vypracovat návrh GeoInfoStrategie ve spolupráci s ministry životního prostředí, pro místní rozvoj, obrany a dopravy a předsedou ČÚZK a předložit ho vládě do 28. února 2014 Usnesení vlády ČR č. 153 ze dne 12. března 2014 posun termínu do 30. září 2014. Usnesení vlády ČR č. 815 ze dne 8. října 2014 Schválení GeoInfoStrategie http://www.geoinfostrategie.gov.cz

Projekt tvorby GeoInfoStrategie Organizace zpracování Organizační struktura projektu Gestor (předseda Řídicího výboru) - MV Řídicí výbor (MV, ČUZK, MD, MF, MO, MŽP, MMR) Koordinátor projektu (MV) Zpracovatelský tým Konzultační tým Pracovní skupiny do procesu tvorby jsou zapojeny další zainteresované subjekty veřejné i soukromé sféry 3

Příprava obsahu oslovení široké odborné veřejnosti shromážděno celkem cca 150 podnětů (veřejná správa, komerční sféra, akademická sféra) 50 tzv. „top“ podnětů, zejména: řešit dostupnost základních prostorových dat nejvyšší úrovně podrobnosti zamezit duplicitám při tvorbě a správě prostorových dat ve veřejné správě řešit koordinaci rozvoje prostorových dat a souvisejících informačních systémů řešit bezbariérové sdílení prostorových dat a služeb, Open Data řešit celoživotní vzdělávání a rozvoj lidských zdrojů v oblasti prostorových informací řešit standardizaci a koordinaci procesů v oblasti správy i využití prostorových dat, řešit financování maximálně využít existující kvalitní prostorová data

Hlavní problémy současného stavu nedostatečná koordinace, a to jak mezi správci základních prostorových dat a správci tematických prostorových dat, tak i mezi státní správou a samosprávou, absenci některých prostorových dat vysoké míry podrobnosti, absenci potřebných garantovaných prostorových dat pro užití v agendách VS, roztříštěný a nedostačující regulační rámec a terminologické ukotvení, podcenění významu lidských zdrojů a vzdělávání v oblasti prostorových informací, nedostatečné využívání ekonomického potenciálu prostorových dat.

Vize a Globální cíl Vize: „Rok 2020: Česká republika je znalostní společností účelně využívající prostorové informace.“ Prostorové informace a související služby jsou využívány ve všech oblastech života společnosti a podporují konkurenceschopnost, bezpečnost, a trvale udržitelný rozvoj. Veřejný sektor díky dostupnosti prostorových informací a služeb efektivně poskytuje moderní a kvalitní veřejné služby. Globální cíl: Vytvořit podmínky pro účelné a účinné využití prostorových informací ve společnosti a vybudování garantovaných služeb veřejné správy Chceme správně pracovat s prostorovými daty, využívat tato data pro agendy ve veřejné správě a také umožnit jejich využívání třetím stranám Chceme podpořit socioekonomický růst a konkurenceschopnost České republiky

Strategický cíl 1: Zajištění garantovaných služeb veřejné správy pro správu a efektivní využívání prostorových informací pro činnosti veřejné správy a další široké využití celou společností Musíme znát, připravit a dobudovat soubor služeb veřejné správy, které vyžadují garantované prostorové informace. Potřebujeme znát způsoby využívání těchto služeb. Musíme nastavit organizační a regulační rámec pro správu a využívání prostorových informací a vědět, které služby veřejné správy, agendy a činnosti jsou prostorovými informacemi dotčeny.

Strategický cíl 2: Vybudování národní infrastruktury pro tvorbu, správu a propojení datového fondu prostorových informací veřejné správy Chceme vybudovat národní infrastrukturu včetně sdílených služeb pro prostorové informace jako podpůrnou infrastrukturu pro tvorbu, správu, využívání a publikování prostorových informací. Řešení infrastruktury se zaměřuje zejména na stránku technickou (informační systémy včetně jejich integrace, komunikační služby), datovou (interoperabilita dat) a stránku služeb (sdílené služby umožňující správu a využívání prostorových informací). Chceme, aby takto vybudovaná infrastruktura umožňovala splnění mezinárodních závazků, jimiž je Česká republika vázána. Specifický cíl 2.4: Vytvořit národní integrační platformu pro prostorové informace jako prostředek pro integraci informačních systémů v modelu sdílených služeb Specifický cíl 2.6: Vytvořit Národní geoportál jako jednotné přístupové místo pro data a služby infrastruktury pro prostorové informace Specifický cíl 2.8: Zajistit publikování vybraných datových sad prostorových dat jako otevřená data

Strategický cíl 3: Zkvalitňování a další rozvoj datového fondu prostorových dat pro jejich využívání veřejnou správou a celou společností Je nezbytné stanovit oblasti a vrstvy dat (prostorových dat, včetně mapových dat), která potřebuje veřejná správa pro svoji činnost. Musíme stanovit způsob jejich pořízení, správy, aktualizace a také úroveň požadované kvality a závaznosti, a to včetně určení správců a gestorů za tato data, a postupně musíme být schopni data validovat a garantovat alespoň pro podklad pro činnosti veřejné správy. Je třeba zajistit standardizaci dat a jejich interoperabilitu. Specifický cíl 3.3: Vytvoření národní sady prostorových objektů - NaSaPO

Strategický cíl 4: Koordinace a rozvoj institucionálního zajištění a oblasti prostorových informací a podmínek pro jejich správu a využívání Je třeba nastavit a zajistit koordinaci v této oblasti a stanovit role a povinnosti všech zúčastněných. V rámci institucionálního zajištění v oblasti prostorových informací se musíme věnovat jak souvislosti s legislativním a právním rámcem a procesem, tak především zajištění kvalifikovaných lidských a provozních zdrojů pro práci s prostorovými informacemi na všech úrovních, a to včetně výzkumu a vzdělávání (zejména ve veřejné správě). Specifický cíl 4.2: Připravit nový regulační rámec pro oblast prostorových informací Specifický cíl 4.3: Vytvořit vládní koordinační a řídící orgán pro oblast prostorových informací Specifický cíl 4.5: Zajištění stabilizace a rozvoje lidských zdrojů v oblasti prostorových informací nejen ve veřejné správě

Klíčová témata Změna regulačního rámce Koordinace rozvoje oblasti prostorových informací Tvorba Národní sady prostorových objektů Národní integrační platforma pro prostorové informace Národní geoportál Služby nad prostorovými daty ve veřejné správě Využívání prostorových informací pro třetí strany Publikování otevřených dat a otevřených služeb Lidské zdroje a vzdělávání Plnění mezinárodních závazků a mezinárodní interoperabilita 11 11

Slovník pojmů University (VŠB-TUO, ÚPOL, ZČU, MU Brno, FSv ČVUT, UK) Odborníci VÚGTK 16 pojmů infrastruktura pro prostorové informace Interoperabilita datová sada garantovaná data Geoprvek Metadata odvozený objekt Národní sady prostorových objektů prostorový objekt prostorová data prostorová informace referenční rozhraní soubor prostorových dat souřadnicový systém tematická prostorová data základní prostorová data základní objekt Národní sady prostorových objektů

Přílohy 1. Popis a problémy současného stavu 2. Příklady pro implementaci služeb nad prostorovými informacemi 3. Postup projektu tvorby Strategie 13 13

Implementace strategie příprava implementace Akční plán 1. etapa 2. etapa 3. etapa 3. etapa zahájení návrh realizace I. realizace II. příprava nového právního rámce (1. období implementace) nový právní rámec 30.5.2015

Akční plán termín: 30.5.2014 zpracování ve stejném režimu jako Strategie definice opatření pro 1. období implementace specifikace vstupních analýz návrh způsobu koordinace implementace a specifikace koordinačního orgánu návrh souboru technických opatření pro první období implementace (návrhy technických řešení a koncepce změny právního rámce)

Akční plán Popis opatření popis, vazba na klíčová témata vazba na cíle strategie vazby na ostatní opatření, indikátory splnění, odpovědný subjekt (věcný gestor), časové zakotvení, předpokládaná ekonomická náročnost a způsob a zdroje financování

Akční plán Monitoring plnění a aktualizace pravidelná aktualizace poprvé 2016, následně každé 2 roky 2018 budou zahájeny práce na tvorbě Strategie pro období po roce 2020

Implementace strategie etapa – zahájení ustanovení řídicí struktury vstupní analýzy (agend, dat, legislativy) zpracování návrhů koncepcí 2015, 10 mil. Kč zajistí MV ČR

Implementace strategie etapa – zpracování návrhů řešení návrh změny regulačního rámce návrh řešení NaSaPO a NIPPI návrh úprav souvisejících procesů a IS návrh harmonogramu a způsobu financování a organizačního zajištění realizační fáze 2016, 80 mil. Kč zajistí MV ČR

Implementace strategie etapa – realizace řešení projednání změn právního rámce realizace technických opatření dle harmonogramu

Děkuji za pozornost Závěr http://www.geoinfostrategie.gov.cz geoinfostrategie@mvcr.cz 21