VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Marketingový informační systém
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Význam informací v podnikání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podniková ekonomika Personální činnost.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_KONTROLA.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Marketingové prostředí
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Ing. Veronika Dostálková MBA
MARKETING Přednáška P
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Změny na trhu práce?.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM

MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: význam MIS, funkce MIS, marketingové zpravodajství, výzkumné agentury Anotace: Prezentace na upevnění znalostí, ověření dosavadních vědomostí a rozšíření základních informací z oblasti marketingového informačního systému. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba. MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém pro řízení a rozhodování v podniku je třeba dostatek informací informace – třeba zajišťovat pomocí promyšlené koncepce utřídění existujících informací doplnění o vnější informace MIS - vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, jsou nezbytné pro plánování, organizování, řízení a kontrolu marketingových činností

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém usnadňuje přesné, včasné a kvalifikované rozhodování snaží se sledovat tržní situaci, síť výrobků, vývojové trendy, konkurenci tvořen pracovníky, metodami, postupy, technikou – slouží k získávání, zpracování, analyzování, vyhodnocování informací tak, aby byly k dispozici ve správném čase, kvalitě a množství

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém podnik si vytváří svůj vlastní MIS na základě informací, které mohou být: primární = informace zjištěné marketingovým výzkumem sekundární a) interní (z účetnictví a statické evidence, rozborů ekonomické činnosti, přehledu o tržbách atd.), informace z těchto zdrojů jsou levné, snadno dostupné, ověřitelné, široké využití

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém b) externí (ze statistických ročenek, výzkumné agentury, odborných časopisů), údaje o demografických, ekonomických, sociálních a jiných aspektech života společnosti příslušného státu tyto informace tvoří vnější marketingový systém (marketingové zpravodajství, monitoring)

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém marketingové zpravodajství zahrnuje každodenní informace o vývoji trhu, pomáhají při tvorbě marketingového plánu MIS stanoví, jaké informace nutné, informace shromažďuje, vyhodnocuje – předá marketingovým manažerům – využijí pro řízení firmy

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém postupy při tvorbě zpravodajského systému: nepřímé sledování – bez konkrétního cíle podmíněné sledování – informace z určité oblasti bez vyhledávání specifických informací neformální výzkum – nesystematické vyhledávání informací formální výzkum – cílené získávání konkrétních informací

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém hodnotu informace určuje: výtěžnost čas získání spolehlivost cena výzkumné agentury v ČR – TNS AISA, GfK Praha, IPSOS Tambor

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém využitím vlastního oddělení využitím specializované agentury kombinace obou variant Vlastní oddělení Specializovaná agentura Výhody výborná znalost prostředí firmy znalost metodiky Nevýhody absence odborníků - specialistů vyšší náklady, získání referencí

Marketingový informační systém EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Marketingový informační systém MIS zahrnuje 3 základní skupiny, které mapují: průběžně se měnící okolí (makroprostředí) specifickou situaci jednotlivých trhů (jejich podmínky a požadavky) připravenost a schopnost podniku na ně reagovat (jeho zdroje a schopnost je využívat)

Struktura MIS získávání informací o konkurenci: EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Struktura MIS získávání informací o konkurenci: sledovat zveřejněné informace (webové stránky, výroční zprávy, letáky, tiskové zprávy) sledovat konkurenci (koupě konkurenčního výrobku – vylepšení, napodobení, návštěva konkurenční prodejny – benchmarketing zpovídat zákazníky od zaměstnanců konkurence – v terénu

Funkce MIS funkce MIS: filtrační – zredukovat informace EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Funkce MIS funkce MIS: filtrační – zredukovat informace třídící – potřebné a nepotřebné získávací prověřovací – zdroje informací prověřovat analytická – informace je třeba zpracovat a vyhodnotit předávací – distribuce informací těm, kteří je potřebují k rozhodování

EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Opakování Jaké existují v ČR výzkumné agentury? Jaký je základní rozdíl mezi primárními a sekundárními informacemi? Jaké jsou funkce MIS?

EKO VY_32_INOVACE_EKO_05 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.