3.Marketingové informační systémy. Marketingové informační systémy (MIS)  jsou orientovány na systematický proces poskytování informací potřebných pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Marketingový výzkum.
Podnikové informační systémy úvod
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Kvalitativní výzkum.
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
O2 Car Control Tomáš Trejbal Manažer marketingu pro korporátní zákazníky V Brně dne 9. června 2009.
Pravidelné zálohování dat
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Marketingový výzkum.
Spotřebitelský výzkum
Školní informační systémy
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
DATABÁZOVÉ SYSTÉMY. 2 DATABÁZOVÝ SYSTÉM SYSTÉM ŘÍZENÍ BÁZE DAT (SŘBD) PROGRAM KTERÝ ORGANIZUJE A UDRŽUJE NASHROMÁŽDĚNÉ INFORMACE DATABÁZOVÁ APLIKACE PROGRAM.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Reporting.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
Marketing sportu obecná část
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce:
Bezpečnost dat.
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Assessment centrum.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Katedra řízení podniku
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vyhodnocení stavební zakázky
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

3.Marketingové informační systémy

Marketingové informační systémy (MIS)  jsou orientovány na systematický proces poskytování informací potřebných pro účinné řízení marketingové strategie  jejich úkolem je vhodná aplikace výzkumných metodologií, využití existujících zdrojů dat a zpracování informací do podoby, která strategická rozhodování umožňuje

3.1 Obsah marketingových informačních systémů  informační centrum  povaha informace  marketingová inteligence

3.1.1 Informační centrum  nepředstavuje pouze jedno fyzické místo, ale jedná se o souhrn zařízení (počítače) a informací v nich uložených, informací obsažených ve firemních zprávách a materiálech a informací, jejichž nositeli jsou samotní zaměstnanci firmy  synonymem pro informační centrum je informační systém  charakter : nepřetržitost shromažďování dat

Role informačního centra  klasifikování roztřídění informací podle jejich obsahu (obor, účel použití, priority)  indexování přidělení číselných kódů ke každé informaci  uchovávání uložení informací v databázích, které by měly zajistit utajení dat (bezpečnost) a poškození datových souborů viry  vyvolávání zajištění přístupnosti informace na vyžádání a v co nejpřehlednějším tvaru

3.1.2 Povaha informace  Inteligence představuje informaci, která má akční povahu  Inteligence je informací použitelnou pro řízení a rozhodování, má pro společnost reálnou hodnotu  Inteligence tedy představuje informaci vyššího stupně, jejichž hodnota je z manažerského pohledu vysoká  Inteligence má dynamický charakter a mění se v čase

3.2 Typy informací  terciární : kondenzace - klasifikace a setřídění informací do účelových databází  sekundární : reference - publikování již existujících dat v tiskových či elektronických médiích  primární : prvotní záznam - shromažďování dat na zakázku Náklady Rychlost sběru dat

3.2.1 Primární informace  výhody jedná se o původní nezkreslenou informaci může se jednat o informaci komplexní lze ji připravit na míru (přání) zákazníka  nevýhody vysoké náklady na shromáždění informace robustní (objemný) charakter informace shromáždění informace je náročné na čas

3.2.2 Sekundární informace  výhody nižší náklady na získání informace komprese (výtah) dat z primárních informací, výběr nejpodstatnějšího  nevýhody nekomplexnost informace nepřesnost dat (zpracování, přenos)

3.2.3 Terciární informace  výhody klasifikace dat (jejich uspořádání, které umožňuje snadné vyvolání informací podle klíče) kompaktnost dat (soustředění dat do databází)  nevýhody možná ztráta detailů subjektivnost daná klasifikací

3.3 Původ informací  interní : publikované, nepublikované  externí : publikované papírová verze (hard) elektronická verze : CD ROM (DVD) - jednorázové platby nebo předplatné (včetně aktualizací) internet – zdarma či s poplatkem za poskytnutí přístupových práv (komerční databáze)

Interní nepublikované  interní záznamy faktury - struktura prodeje (podle časového hlediska, tuzemský x zahraniční, podle teritorií, podle výrobkového portfolia, podle způsobu distribuce podle segmentu) může být vyjádřena v naturálních jednotkách (ks, kg, l, TJ) nebo v hodnotových jednotkách (Kč, euro) nebo rovněž v absolutním vyjádření (ks, kg, Kč) nebo relativním vyjádření (%) účetní výkazy - struktura nákladů, finanční výsledky  zkušenosti řídících pracovníků profil zákazníků struktura rozhodovací jednotky struktura distribuční sítě

Interní publikované  PR materiály (časopisy pro zákazníky, interní firemní časopisy)  výroční zprávy  tiskové konference (tiskové zprávy)

Externí typy informačních služeb a produktů  báze dat o veřejně publikovaných informacích  firemní rejstříky a katalogy (EDB, Albertina – firemní monitor, Inform katalog)  inzertní katalogy (Edit, Gratis)  informace o výrobcích  statistické publikace (ČSÚ, SSÚ)  tiskové abstrakty a výstřižkové služby (Albertina – monitor tisku)  nezakázkové analýzy mktg.výzkumných agentur  zpráva o bonitě firem (Coface Intercredit Creditreform)  marketingové studie (odvětvové analýzy)

Marketingový výzkum je definován jako systematické shromažďování, zaznamenávání a analyzování informací a příležitostí týkajících se marketingu výrobků a služeb 3.4 Marketingový výzkum

3.4.1 Typy výzkumu  primární výzkum je nositelem původních (originálních) informací  sekundární výzkum využívá již existujících zdrojů informací

3.4.2 Techniky primárního výzkumu  pozorování jsou sledovány jevy a chování respondentů a výsledky jsou zapisovány do pozorovacích formulářů bez kladení dotazů  experiment výzkumníci vytvářejí řízené situace, ve kterých jsou měněny měřené faktory a hodnoceny výsledky testů, které identifikují vztah mezi příčinou a následkem  šetření (dotazování) tazatelé dotazují respondenty, kteří jsou nositeli informací relevantních pro daný typ výzkumu

3.4.3 Metody šetření  ústní vysoká návratnost, nejkomplexnější typ šetření, nejnákladnější, nejlepší kontrola určeného výběrového souboru  písemné neexistuje kontrola struktury výběrového souboru (anketa), nízká návratnost, nemožnost načasovat otázky v dotazníku  telefonické (telemarketing) nejrychlejší dostupnost údajů, omezený rozsah šetření

Jiné technické prostředky  E- mail je založen na principu direct mailu, respondent dostává dotazník prostřednictvím elektronické pošty, má charakter ankety, aktivita vychází z výzkumné agentury  internet má charakter ankety, respondent při návštěvě webovské adresy může odpovědět na dotaz, často spojené s on-line vyplněním, aktivita je na straně respondenta Kromě základních metod šetření je možné použít i jiné technické prostředky pro zjišťování dat :

3.4.4 Druhy otázek I  OTEVŘENÁ Bez naznačené možnosti odpovědi, (kódování) V čem podle Vás spočívají přednosti značkových počítačů ? Odkud znáte firmu ZEUS ?  UZAVŘENÁ Předem nadefinované odpovědi Máte v podniku vyhovující software na plánování projektů ? Jak jste spokojeni se servisem výpočetní techniky ?

Druhy otázek II  FILTR Třídící otázka, jejíž výsledek určuje strukturu a obsah následujících otázek Máte v úmyslu koupit notebooky ?  Kolik jich hodláte zakoupit ?  BATERIE Otázka, která kumuluje více podobných otázek Pro jaké účely používáte počítače ? pravidelně příležitostně vůbec ne Korespondence Databáze Administrativa Vedení účetnictví Prezentace 12 3

3.4.5 Speciální výzkumné techniky  Skupinová technika (focus group) – kvalitativní technika prováděná na omezeném výběrovém souboru (max do 15 osob), která má za cíl prostřednictvím moderátora vzbudit skupinovou diskusi a formulovat hypotézy pro kvantitativní šetření  Omnibus – syndikovaný (multiklientský) druh primárního výzkumu, který soustřeďuje limitovaný počet otázek od více zadavatelů do jednoho dotazníku, může se provádět opakovaně  Panel – rovněž syndikovaný výzkum, který zkoumá chování na stále stejné skupině zákazníků, která pravidelně poskytuje informace o nákupu výrobků a služeb (nákupní panel), nebo který poskytuje data o maloobchodním prodeji (panel prodejen)