EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 12. 12. 2013 Lenka Valová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 20. února 2014 Lenka Valová.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Financování vysokých škol
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Přijímací řízení.
Města ČR – orientace na mapě
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová. I. Počty studentů II. Příprava rozpočtu 2014 III. Návrh Zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti IV. Návrh.
Vysoké školy v ČR a jejich veřejné finanční zdroje (s důrazem na kapitolu 333) a srovnání s regionálním školstvím v letech Adam KRČÁL samostatné.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – 2012 Výroční zasedání ČKR Praha, 16. – Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – zasedání P RVŠ Praha, Jakub Fischer.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Systém financování v primární péči
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
UNIVERZITA KARLOVA, PRAHA PEDAGOGICKÁ FAKULTA STŘEDISKO VZDĚLÁVACÍ POLITIKY Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Disciplína: M4- zJan Gruber zMichal Horváth zMilan Bruncvík zKarel Neffe Zodpovědný trenér: Petr Blecha Jménonej.05I.06III.06XI.06I. 07III.07I.08I.09III.09.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 8. ledna 2015.
Realizace aktivní politiky zaměstnanosti – Kritéria a postupy pro poskytování příspěvků z prostředků APZ pro rok 2015 Úřad práce ČR, Krajská pobočka.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Rozpočet 2008 Kolegium rektora Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek.
EKONOMICKÉ INFORMACE Sněm RVŠ 29. ledna 2015 Lenka Valová.
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Ekonomické informace 8. zasedání Sněmu RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Valová Lenka Za použití prezentace MŠMT z
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 21. února 2013 Lenka Valová.
Zpráva o projektech FRVŠ podaných do výběrového řízení 2013 doc. PhDr. Petr Zemánek, CSc. Květen 2012.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Univerzita Karlova, Praha Pedagogická fakulta Středisko vzdělávací politiky Myslíkova 7, Praha 1 Tel.:
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Transkript prezentace:

EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová

OBSAH I. Podklady pro jednání Reprezentativní komise MŠMT A. Ukazatele J, K, SP2+ B. Redukce financovaných studií 2015 C. Podpora vzdělávání pedagogů II. Konsolidační vyhláška III. Informace z jednání Rady programů

I. A. Reprekomise podklady  Ukazatel J – zůstává zachován, zrušeno udělování souhlasu ministerstva k zajištění stravy prostřednictvím jiných právnických osob  Ukazatel K – indikátor Mezinárodní granty - zahrnout získané finanční prostředky ze všech mezinárodních grantů v oblasti V+V - dopis rektorům – tvorba databáze těchto projektů

Ukazatel SP2+  Od roku 2015 počty studentů zahrnuté do financování v kategorii SP2+ budou stanoveny na základě přepočteného počtu studentů v jednotlivých letech studia v SIMS k roku n-1 a limitního počtu studentů, který byl stanoven pro první ročník v předchozím období.  Toto znění Pravidel navrhuje MŠMT zrušit, neboť tato úprava by mohla motivovat školy k účelovému chování, jehož průvodním jevem by byl výrazný nárůst započtených studentů a tím snížení ukazatele výdajů na jednoho započteného studenta.  Reprekomise – požadavek analýzy – viz písemné podklady MŠMT.

finanční údaje v tis. Kč Název VŠ Var. 1 - Platný výpočet použitý pro financováníVar. 2 - Porovnávací výpočet vycházející z formulace, kterou chceme zrušitVýsledné porovnání Započtený přepočtený počet studentů vč. 5104, 5111 a 5155 do rozp Normativní počet studentů vč. 5104, 5111 a 5155 do rozp Finanční prostředky z ukazatele A - rozpočet 2013 Změna ve sl. (a) v důsledku nového způsobu stanovení SP2+ (upraven 2. a 3. ročník) průměrný KEN pro celou kategorii SP2+ Změna normativního počtu studentů (d)*(e) Normativní počet studentů vč. 5104, 5111 a 5155 do rozp po změně Finanční prostředky z ukazatele A - porovnávací výpočet Změna v ukazateli A - Var. 2-Var. 1 Změna v ukazateli A - Var. 2/Var. 1 (v %) (a)(b)(c)(d)(e)(f)(g)(h)(i)(j) UK Praha , , ,01, , , ,80,48% JU České Budějovice , , ,51, , , ,22,98% UJEP Ústí nad Labem 9 523, , ,61, , , ,8-2,62% MU Brno , , ,61, , , ,6-0,14% UP Olomouc , , ,41, , , ,7-0,13% VFU Brno 2 585,08 113, ,23, ,48 133, ,3-1,61% OU Ostrava 8 490, , ,51, , , ,15,57% Univerzita Hradec Králové 7 515,09 753, ,81, , , ,11,76% SU Opava 6 749,79 044, ,11, ,99 342, ,41,39% ČVUT Praha , , ,01, , , ,50,16% VŠCHT Praha 3 358,19 208, ,32, ,39 572, ,22,04% ZČU Plzeň , , ,01, , , ,9-0,82% TU Liberec 7 837, , ,11, , , ,3-4,54% UPa Pardubice 8 799, , ,71, , , ,40,90% VUT Brno , , ,21, , , ,0-1,11% VŠB-TU Ostrava , , ,31, , , ,0-2,00% UTB Zlín , , ,71, , , ,2-1,20% VŠE Praha , , ,21, , , ,0-1,98% ČZU Praha , , ,51, , , ,91,79% Mendelu Brno 9 530, , ,41, , , ,7-0,87% AMU Praha 1 256, ,00,00% AVU Praha 327, ,00,00% VŠUP v Praze 467, ,00,00% JAMU Brno 690, ,00,00% VŠ polytech. Jihlava **) 2 787,23 427, ,51, ,13 419, ,7-2,08% VŠTE Č. Budějovice **) 3 209,03 882, ,11, ,04 192, ,75,99% Součet , , , , ,

Dopad na normativ (A+K) - varianta 1 – průměrný normativ Kč - základní normativ Kč - varianta 2 - průměrný normativ Kč - základní normativ Kč Závěr - N elze vyvodit potvrzení původního záměru, podpořit studia v oborech s nižší mírou prostupnosti (především náročnější technické obory). - Promítnutí změn počtu studentů má těžko odhadnutelné dopady, mohou nastat situace, kdy jedné škole naroste počet studentů dvojnásobně než škole druhé, finanční dopad je ale obrácený (UK a JU), vzniká i tak absurdní situace, kdy i při nárůstu počtu studentů může po zohlednění změn ostatních škol být výsledkem snížení rozpočtu (UTB).

I.B. Redukce počtu financovaných studií pro rok 2015  v kategorii B1 o 7 % (úprava čl. 10 bod (26) Pravidel)  v kategorii M1 o 7 % (úprava čl. 10 bod (30) Pravidel)  v kategorii N1 o 5 % (úprava čl. 10 bod (34) Pravidel)  v kategorii P1 bez snížení. Důvody:  B1 a M1 vycházejí z Projekce vysokého školství ze dne zpracované Střediskem vzdělávací politiky PedF UK v Praze - rok 2014 je rokem nejvýraznějšího meziročního snížení vysokoškolské věkové kohorty (7,6 %).  Mírnější hodnota snížení v kategorii N1 je ovlivněna sílící poptávkou praxe po absolventech magisterských studijních programů (především se jedná o obory technické a pedagogické) i potřebou vzdělat dostatečný počet absolventů magisterských studijních programů jako zdroj uchazečů o studia v doktorských studijních programech.  P1 důraz na rozvoj V+V a naplňování indikátorů VaVpI

I.C. Podpora vzdělávání pedagogů  Přihlášky na pedagogické obory tvoří cca 20 % všech přihlášek na VŠ, avšak 30 – 50 % uchazečů o studium učitelství vůbec neuvažuje o výkonu profese pedagoga.  Nejčetněji zastoupenou věkovou skupinu učitelů působících na školách v ČR tvoří muži i ženy ve věku 46 – 55 let.  Současný podíl učitelů ve věku vyšším než 55 let tvoří 17,5 % učitelského sboru, jde o cca 23 tis. učitelů, které bude třeba do roku 2020 nahradit.  Absolventi pedagogických fakult – viz písemný podklad výstupů projektu Reflex

Navrhovaná opatření  Úprava struktury absolventů pedagogických a učitelských studijních programů spočívající v úpravách limitů B1 a N1, kdy snížení limitu B1 bude výraznější než navýšení limitu N1 – cestou dohodovacího řízení o financovaných počtech studií jednotlivých VŠ.  Podpora pedagogických fakult poskytnutím finančních prostředků z ukazatele F na realizaci opatření, která by podněcovala zájem studentů/absolventů nastoupit k výkonu práce ve školství.  Výše podpory složena ze 2 částí : - 80 % vyčleněných prostředků podle počtu studentů/absolventů na jednotlivých fakultách, - 20 % se zohledněním již nyní dosahovaných výsledků – úspěšnosti fakulty při začleňování absolventů do praxe v oblasti školství.

II. Konsolidační vyhláška Současný stav přípravy vyhlášky + manuál (v přípravě)  vymezení konsolidačního celku státu a dílčích konsolidačních celků (vládní a municipální)  nejasné a nesystémové přeřazení VVŠ do konsolidačního celku státu  nerespektování odlišností hospodaření a vykazování VVŠ  chybějící převodové můstky  pomocný konsolidační přehled (PKP)

Doporučení Klubu kvestorů Na základě kvalifikovaného rozboru týmu VŠE vedeného doc. Janou Ištvánfyovou Návrh řešení: VVŠ vyloučit z konsolidační vyhlášky (tak jako ČNB) a to z následujících důvodů:  Nesplnění podmínek vyhlášky: MFČR nemá rozhodující vliv ve VVŠ dle § 8 vyhlášky – VVŠ jsou samosprávné  Nevýznamnost podílu VVŠ v konsolidačním celku ČR  Neúměrné náklady VVŠ na plnění povinnosti PKP

III. Informace z jednání Rady programu Viz zaslaný písemný materiál z jednání