Vítejte na prezentaci projektu SIPVZ č. 0858P2005

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 2.0 (První prezentace)
Advertisements

Makra v Excelu.
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Olomouc, únor 2012.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Práce s okny.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
NAŠE DOSAVADNÍ ZKUŠENOSTI S PŘEDMĚTEM NOVÉ METODY VZDĚLÁVÁNÍ.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
MP- LEKCE 2 – STYLY V MS WORD. Styly a důvody použití stylu Nadefinujeme si „šablonu“ pro určitý typ písma, kterou budeme chtít používat i v další části.
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
INFORMATIKA 8 MS Word III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
Hromadná korespondence
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Školní Internetový Informační Portál ŠIIP, ZŠ Vrchlického, Liberec © 2006 Ondřej Peřina představení prvního roku projektu projekt SIPVZ č. 0358P
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 3.1 (Práce se snímky)
TEXTOVÝ EDITOR.
Animace v PowerPoint u Ročník: 7 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: PowerPoint - animace Ověřeno ve výuce: 1.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
EBSCOhost Collection Manager ~ Vytváření profilů Tutoriál support.ebsco.com.
Anotace Žák dokáže formátovat text v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže naformátovat text a nastavit různé formáty.
Klávesové zkratky 1 Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Klávesové zkratky 1 Ověřeno ve výuce:
Práce se šablonami v MS Word 2007
Prohlížeč Chrome Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Prohlížeč Chrome Ověřeno ve výuce:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Popis a ovládání Plocha I
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Základní pojmy v informatice –II.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
TVORBA COMBA V POHLEDECH Martina Musilová. Obsah prezentace * Co je to combo * Jak vypadá combo I. * Jak vypadá combo II. * Parametry comba * Druh comba.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Bloky – tvorba a vkládání ProgeCAD. Opakování Př. Nakreslete součást dle zadání (využijte hladin – obrys, osa, kóty): 1. Okótujte součást lineární kótou,
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
Digitální učební materiál
Moduly ECDL M3_Word - prostředí
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.1 (Tabulka)
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Stručný přehled © 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Lync Web Appu Připojení ke schůzce v Lyncu pomocí zvuku počítače Pokud nemáte Lync.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytvoření rozevíratelného pole Access (13). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Zástupce Zástupce souboru (anglicky file shortcut) je v informatice typ souboru používaný v systému Microsoft Windows. Umožňuje odkazovat na data, která.
Digitální učební materiál
Textový editor – Microsoft WORD 2007
PRÁCE SE SLOŽKOU VY_32_INOVACE_09
Bloky – tvorba a vkládání
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
5 tipů pro zjednodušení práce
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
Microsoft Excel Funkce Když. Microsoft Excel Funkce Když.
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

Vítejte na prezentaci projektu SIPVZ č. 0858P2005 Vzájemné učení pomocí e-learningu Jedná se o dvouletý projekt realizovaný v letech 2005 a 2006. Vzájemné učení pomocí e-learningu

Realizátorem projektu je Základní škola Praha 2, Sázavská 5 Řešitelský tým projektu: Mgr. Michal Voldřich – ředitel školy Mgr. Petr Novotný – učitel Ch - Př Mgr. Gabriela Németová - učitelka M - F Mgr. Emanuel Vodrážka – učitel ČJ – OV Mgr. Petra Matoušková – učitelka AJ - D Vzájemné učení pomocí e-learningu

Co je podstatou projektu? Podstatou projektu je samostatné vytváření interaktivních výukových jednotek pro předměty matematika a chemie samotnými žáky na internetovém portálu Škola za školou . Takto vytvořené výukové jednotky mohou být dále vyžívány při výuce nejen naší školou, ale po jejich umístění do veřejného úložiště provozovaného v rámci veřejné části systému Škola za školou jsou k dispozici i celé síti škol. Vzájemné učení pomocí e-learningu

Jak dlouho pracujeme s portálem Škola za školou? Naše škola pracuje s portálem Škola za školou již třetím rokem. Současný stav nám však vyhovuje zatím nejvíc, protože umožňuje učitelům i dětem daleko více tvůrčí přístup než dříve.

Čeho projektem dosahujeme? Především jde o aktivní přístup žáků k výuce. Všichni účastníci projektu sami vytvářejí výukové jednotky v různých modulech. Žáci se učí pracovat s editačním prostředím portálu. Výuka probíhá tvůrčí a zábavnou formou. Žáci se vytvářením jednotek stávají učiteli a metodiky. Naplňuje se název projektu. Vzájemné učení pomocí e-learningu

Klíčové kompetence Pokud bychom si měli odpovědět na otázku, které klíčové kompetence se tvorbou výukových jednotek rozvíjejí, dospěli bychom k následujícímu výčtu: Komunikativnost, týmová práce, schopnost učit se, schopnost řešit problémy, informační a počítačová gramotnost. Vzájemné učení pomocí e-learningu

Co se nám podařilo zrealizovat? Během obou let jsme projekt zrealizovali podle vytčených milníků. Nakoupili jsme vybavení potřebné k realizaci. Proškolili jsme se v oblasti využívání internetového portálu a naučili jsme tvořit a editovat výukové jednotky v modulech prosvištění, test, přiřazování, skládání vět, řešený příklad a výklad (viz ukázky) Výše zmíněné dovednosti jsme začali přenášet na žáky nejvyšších ročníků. Žáci 6. - 9. ročníku vytvořili přes 200 výukových jednotek pro své spolužáky a vrstevníky v předmětech matematika a chemie. V předmětech matematika a chemie žáci vytvořili více než 50 prezentací s tématy výukových jednotek v systému Powerpoint. Ředitel školy prezentoval výsledky projektu na partnerské škole v Chrastavě. V závěru roku byla provedena anketa mezi žáky 9. Ročníků, kteří vyhodnotili tvůrčí práci s e-learningem jako velice vítané osvěžení výuky. Vzájemné učení pomocí e-learningu

Příklady grafické prostředí některých modulů Přiřazování Test Prosvištění Řešený příklad Vzájemné učení pomocí e-learningu

PROSVIŠTĚNÍ Vzájemné učení pomocí e-learningu Cílem cvičení je naučení a fixace učiva, jeho zopakování a procvičení. Věty, příp. skupiny slov (říkáme jim sentence), jsou řazeny do sad po 10 – 15. Student dostává v náhodném pořadí sentence jedné sady, do kterých doplňuje podle významu nebo instrukce jedno slovo (výjimečně více slov). Každé slovo, které student zodpoví správně, je pro tu chvíli vyřazeno ze zkoušení; pokud student udělá chybu, je mu slovo nabídnuto za chvíli znovu. Prosvištění je ukončeno, když jsou všechna slova „vyřazena“ – počítá se s tím, že student látku umí. Znamená to, že student musí na každé slovo odpovědět správně třikrát. Věty se vyhodnocují ihned po zmáčknutí klávesy Enter nebo po kliknutí na ikonu obličejů. Vzájemné učení pomocí e-learningu

ŘEŠENÉ PŘÍKLADY A VĚTNÉ ROZBORY Řešené příklady nejsou ve své podstatě interaktivní, slouží jako kontrola práce, kterou student dělá mimo počítač (na papír, v hlavě…). U každého příkladu se studentovi zobrazí zadání a potom názvy dalších kroků, které vedou k vyřešení příkladu. Student si může rozbalit kroky všechny, nebo třeba jenom odpověď. Jedna se o cvičení, které nejlépe využijí studenti doma, při přípravě na vyučování. Vzájemné učení pomocí e-learningu

PŘIŘAZOVÁNÍ Vzájemné učení pomocí e-learningu Na obrazovce se vždy objeví osm až patnáct dvojic (trojic) – většinou ve dvou (třech) samostatných sloupcích, úkolem studenta je seřadit je tak, aby dávaly smysl, pasovaly k sobě (např. přiřazování synonym, děl k jejich autorům apod.). Modul je založen na aktivních polích. Studentovi se zobrazí např. dva sloupce: jeden bude pevný, z druhého bude student vybírat a myší přiřazovat slova k sloupci prvnímu. Po dokončení přiřazování se studentovi objeví vyhodnocení, resp. správné řešení. Vzájemné učení pomocí e-learningu

VÝKLAD Vzájemné učení pomocí e-learningu Tyto typy cvičení nejsou interaktivní, student při studiu určité látky pomocí těchto materiálů nedostává přímo odpověď od ŠzŠ, zda látku dobře zvládá. Tato cvičení jsou určena k získání vědomostí o určité problematice, které si poté student může ověřit na ostatních typech cvičení. Tyto odkazy v textech vedou do lexikonů, kde lze získat informaci o tom, co daný výraz znamená. Lexikon se otvírá v novém okně. Vzájemné učení pomocí e-learningu

TEST Vzájemné učení pomocí e-learningu Slouží jako diagnostický nástroj, který studentovi odhalí, jak dané učivo zvládl. Měly by zahrnovat jen důležité věci a žák by měl mít, pokud učivo zvládl, úspěšnost kolem 80 % a více. Jeden testík by měl shrnovat látku jedné kapitoly (u jazyků je situace většinou jiná, tam bývá testíků víc). Testík má kolem 15 úloh, studentovi se zobrazí všechny najednou, a když označí správné odpovědi, klikne na ikonu dvířek a testík se vyhodnotí – student se dozví správné odpovědi a svou úspěšnost (v procentech). Test se vyhodnotí po kliknutí na ikonu dveří vpravo nahoře. Vzájemné učení pomocí e-learningu

ÚPRAVA TESTŮ PŘEHLED TLAČÍTEK Každý uživatel Učitelského modulu si může vytvářet vlastní verze testů. Stačí kliknout na ikonu zobrazující se u každého testu a otevře se vám editační rozhraní pro tvorbu testů. Upravené testy se ukládají do Vlastních položek přístupných z úvodní stránky. Upravené testy má přístupné pouze ten, kdo je upravil (jsou neveřejné). Máte tak zaručeno, že si vaši žáci neudělají test dopředu, pokud ho chcete použít při zkoušení. PŘEHLED TLAČÍTEK otevře editaci, spustí se jednoduchý nástroj na formátování textu, ovládání stejné jako u MS Word Ulož změny – uloží vše do vlastních položek Edituj otázku – spustí úpravu otázky viz další strana Smaž otázku – úplné odstranění otázky Posuň otázku nahoru/dolů – prohazování pořadí otázek Přidej otázku – vytvoření vlastní otázky Přidej otázku z testu – přidání otázky z libovolného testu z navolené učebnice Zavřít okno – ukončení editace bez uložení změn

ÚPRAVA TESTŮ – EDITACE OTÁZKY Na stránce editace otázky můžete změnit její text. Lze tak učinit v okně Editace. Pokud chcete otázku libovolně zformátovat, udělat její část tučně nebo kurzívou, využijte ikonu editace napravo od upravovaného textu. Editaci jednotlivých oken ukončíte kliknutím na ikonu Uložení (disketa) v ovládacím panelu editoru. V editaci lze také měnit nabídku odpovědí. Můžete je přepsat, přidat nebo ubrat odpovědi, zvolit více správných odpovědí a zformátovat je. Správná možnost je označena zaškrtnutým políčkem nalevo od odpovědi. Všechny tyto změny je nakonec potřeba potvrdit tlačítkem Ulož změny. Potom se vám váš vlastní test uloží do složky Vlastní položky, do které můžete vstoupit z úvodní stránky. Pokud chcete pokračovat v editaci další otázky v testu, tak klikněte na tlačítko Zpět na editaci testu. Vzájemné učení pomocí e-learningu

Na adrese http://www. zaskolou. cz/oUcitel/frIndex. asp Na adrese http://www.zaskolou.cz/oUcitel/frIndex.asp?ac=340930128 jsou k dispozici všechny námi vytvořené výukové jednotky. Vzájemné učení pomocí e-learningu