Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Geometrie Ročník :

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Advertisements

GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
Elektronická učebnice - I
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Elektronická učebnice - I
Konstrukce trojúhelníku 4. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
26.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků III. KONSTRUKCE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Konstrukce čtverce 4. ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Co mají společného tyto obrázky???
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Známe-li délku úhlopříčky.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
TÉMA: Obdélník a čtverec
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Matematika 2 Geometrické útvary.
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Základní konstrukce Kolmice.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Množina bodů dané vlastnosti
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
Množina bodů dané vlastnosti
45 KONSTRUKCE LICHOBĚŽNÍKU.
23 SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ.
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Geometrie Ročník : 5. Téma : ctverec Autor : Jana Kamena

Čtverec Ukazuj, pojmenuj, co umíš a zapiš: D c C - strany čtverce.................................. - vrcholy čtverce................................ - rovnoběžné strany........................... - kolmé strany-------------------------------- - vyznač úhly...................................... - jaké jsou všechny úhly?----------------- d b A a B

Pár kontrolních otázek Kolik má čtverec vrcholů?................... Kolik má čtverec stran?..................... Kolik má čtverec úhlů?...................... Poznáš mě? Mám stejný počet vrcholů jako čtverec, stejný počet stran jako čtverec, stejný počet úhlů jako čtverec, ale nejsem čtverec. Jaký obrazec jsem? ...................................

Co víš o čtverci? Čtverec je ........................ Má........strany D c C Čtverec je ........................ Má........strany ........vrcholy ........pravé úhly Doplň: a = b c d Všechny strany čtverce jsou ............................ Všechny úhly čtverce jsou................................ Protější strany čtverce jsou............................... Sousední strany čtverce jsou............................ d b A a B

Porovnej nás Co vše už o mně víš? Jak rozumíš větě, že jsem zvláštní případ obdélníku? Jaké jsou všechny moje strany? Jaký je hlavní rozdíl mezi námi?

AB CD AB CB BC AD BC DC CD AD DA BA Zapiš rovnoběžnost a kolmost stran čtverce AB CD AB CB BC AD BC DC CD AD DA BA Porovnej počty D C A B

Konstrukce čtverce Tady čtu pár dobrých rad, než vůbec začneš rýsovat! Narýsuj čtverec KLMN o straně délky 4 cm. Tady čtu pár dobrých rad, než vůbec začneš rýsovat! 1) Před samotným rýsováním si připrav vše potřebné (ořezanou tužku, pravítko, funkční kružítko, trojúhelník s ryskou, nelinkovaný sešit, popř. učebnici). 2) Rýsuj pečlivě, bez tlaku na tužku, jedním tahem. Používej tužku s tvrdou tuhou. 3) Pokud ti úkol nejde hned lehce, nevzdávej se.

POSTUP: 1) Čtverec si nejprve načrtneme. Náčrtek provádíme vždy „od ruky“. Bez pravítka. Náčrtek si popíšeme (tj.označíme vrcholy a délku strany). Uvědomím si vlastnosti čtverce (kolmost sousedních stran shodnost protějších i sousedních stran). 2) Narýsuji přímku p a na ní úsečku KL o délce 4 cm. 3) Pomocí trojúhelníku s ryskou sestrojím v bodech K a L kolmice k přímce p. 4) Na kolmicích sestrojím body M, N tak, aby /KN/ = 4 cm, /LM/ = 4 cm 5) Sestrojím úsečku MN. 6) Zvýrazním čtverec KLMN. N M K L 4 cm N M K L p

Tak a máme po práci, provedeme kontrolu! Přesvědčíme se, že narýsovaný čtverec má strany o délkách 4 cm. Pomocí trojúhelníku s ryskou si ověříme kolmost sousedních stran. Pokud ti něco nesouhlasí, negumuj a zkus úkol znovu.

Pár příkladků na rýsování čtverce Pár příkladků na rýsování čtverce 1) Narýsuj čtverec ABCD. Velikost strany je 60 mm. Udělej si náčrt. 2) Narýsuj libovolný čtverec. 3) Rýsuj čtverce v libovolných polohách. 4) Narýsuj libovolný čtverec. Podle místa v sešitě narýsuj další dva čtverce tak, aby byly větší než čtverec první. 5) Vymysli podobný příklad a narýsuj. L B U A T K

A teď zase trochu zábavy Ze čtvrtky papíru si vystřihni čtverec.Porovnávej různými způsoby jeho strany (Můžeš použít kružítko, pravítko, proužek papíru, můžeš poměřovat překládáním atp.) Co máš měřením délek stran ověřeno? Zkus provádět náčrty různě velkých čtverců. Asi takto: Jak se ti daří nakreslit čtverec od ruky? Ověř si měřením, jak se ti podařilo čtverce načrtnout.

Použité zdroje Obrázky: Literatura 1) URL <http://www.dermasmart.cz/userdata/pictures/OTAZNIK.gif>[cit.2010- 23-7] 2) URL <http://www.harewood.org/_imagebank/Character_WORM_web.jpg> [ cit. 2010-3-8] Literatura 3) Rosecká Z. -Jak je lehká geometrie- pracovní sešit pro 5. r., 1. vydání, Brno: Nová škola 2003, s.13-17 4) RNDr. Jaroslava Justová – Matematika pro 4. ročník 2.díl, 2.vydání,Praha: Alter 2003, s. 43